Mit umiddelbare råd ville være at du får udbedret det problem med den manglende antenne hos kunden, så den kan køre tilbage til ladestation - og får kunden til at underskrive problemet er rettet. Så kan han ikke længere anke.
Når han har betalt sit udestående sender du en ekstraregning for det ekstraarbejde du har udført , såfremt det ikke er med i oprindelig aftale med kunden.
Var det bare så let, havde jeg gjort det for lang tid siden :-)
Det er ikke en manglende "antenne" men et kabel han ikke har lagt ud fra ladestationen som han selv skal gøre, da vi ikke har fået ordren med installation.
Kunden bor på Fyn så det vil koste mig dyrt i kørsel og arbejdsløn og "bare" udbedre dette problem.
Kunden har fået tilbudt at jeg kommer til ham, og er det en fejlmontering eller mangel på montering, betaler han mine udgifter
Og er det min fejl betaler jeg, dette ønskes ikke fra kundens side.
Hej Johny - jeg tilbyder at hjælpe så du kan få det ud af verden og håber vi kan hjælpe hinanden som iværksættere.
Hvis det bare er et kabel som skal monteres vil det kunne gøres på total 1½ time inkl. test og dokumenteret på cam ?
Min pris er 1,5 time á 500 = 750,- + kørsel 5 kr / km.
Jeg monterer det kabel og får den til at køre til ladestation samt dokumenterer at problemet er løst. Så kan kunden ikke klage længere.
Jeg er maskinmester/elinstallatør og har 2 års erfaring med PLC styrede fabriksanlæg til 10 mio. samt erfaring fra elektronik firma , så det burde være en nem opgave for mig. - vi kan lige tales ved ang. nogle instrukser hvis vi er enige og en manual.
Hvis du har et stykke papir som kunden skriver under for godkendelse tager jeg det med - det er udenfor min opgave, men vil gerne prøve at køre den hjem så du kan sove bedre om natten. Jeg kan ikke love at han skriver under men vil gerne forsøge.
Jeg bor i Odense , og har IT firma www.server-service.dk