Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af bar med flere partnere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi er en flok unge mænd som går med en plan.

Vi er alle sammen en del af Københavns natteliv og arbejder forskellige steder, vi går med en lille drøm om at have vores egen bar.

Ideen er at vi alle sammen mellem 6-10 mand skal være partnere, vi skal ikke udbetale løn men arbejde frivilligt og opbygge kapital og evt starte flere barer hvis vi finder ud af at det kan lade sig gøre.

Fordelen ved at vi er så mange som vi ser det er flg.

- I og med vi er mange er det nemmere at skaffe klientel via netværk.

- Vi har gratis arbejdskraft = færre udgifter

- Vi er flere om at trække det tunge læs, både fysisk men også økonomisk i starten da ingen af os er født med guld i røven

- Vi har alle sammen et stort netværk i København og ved hvordan man starter en fest og har alle stillinger besat fra starten (Bartendere, runnere osv.)

- Vi vil bare gerne have en bar hvor vi kan hygge os, hvor vores venner kan hygge sig og hvor vi kan have en god fest samtidig med at alle de penge vi bruger går til vores egen virksomhed istedet for at kaste pengene i alle de andres beværtninger.

vi er mellem 22-26år 

Baren skal være belligenhed i København K og kunne rumme 50+ mennesker.

Ville elske at hører fra folk med erfaring i opstart af bar og flere erfaringer om det rent praktiske.
Det et lidt åbent "spørgsmål" men skyd mig ned og så ser vi hvor vi ender.

Venlig Hilsen 

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zinck,

Jeg vil anbefale at i tager drengene fra www.baroptimering.dk med i jeres opstart. De er enormt dygtige til indretning af en bar, indkøbsaftaler, træning af personale mm. Hils gerne fra mig.

Held og lykke med projektet, det bliver spændende at følge.

Dbh Lars

Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg kan allerede sige til jer, at det er dømt til at gå galt hvis I alle går med til det.

Så derfor vil jeg stærkt råde jer til IKKE at gøre.

Jeg har været i branchen i mange år og ved hvad der fungerer. 

Der er mange faktorer der spiller ind her. 

Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ico

Tak for dit indlæg.
Kan du forklarer mig hvorfor det er dømt til at gå galt?
Jeg kan godt forstå at det er svært med så mange hjerner om samme ting, og jeg er ikke i tvivl om at der vil blive kæmpet nogle kampe.
Men hvorfor er det dødsdømt? Du har mange års erfaring fra branchen som ejer eller hvad?
Vi har alle sammen flere år i branchen fra de mest omsættende, hypede og attraktive beværtninger i byen.

Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 4 person


Hvis du virkelig ønsker at vide hvorfor så kommer der bare nogle få her. 

I er 6-10 mand i aldrene 22-26 år. 

Konflikten træder allerede ind her. I er unge, I er glade og tænker "YES MAND".
Det er utroligt svært at dele en indkomst med fx 10 ejere.
- Hvem skal have hvad (procentdel af indkomsten) og hvorfor ?
Der vil altid være konflikt over dette emne. Der vil altid være nogen som mener han skal have mere end jer andre fordi han har smidt flere penge i lokalet eller han har arbejdet 10x mere i baren end fx Anders(lad os bare kalde ham det).

Det andet er I er alle i en meget ung alder. Den alder der fester mest i nattelivet lige pt. I inviterer venner og veninder til at komme i baren. I giver dem en drink, som bliver til to drinks osv plus du sten sikkert selv vil drikke. 
Forestil dig nu alle 10 mand gjorde dette (hvilket de vil !). Fremover vil de samme mennesker(gæster) komme igen og igen fordi de drikker gratis. Det er et kæmpe beløb penge der samler sig i sidste ende, som mangler i kassen.
Hvem skal betale for det og hvordan ? 
Skal det trækkes fra procentdelen af ens bid af kagen ?

Hvem afgør hvor meget man må give ud ? Hvem holder øje ? Hvor ligger grænsen ?
 

GRATIS ARBEJDSKRAFT = LIGEGLAD ATTITUDE. 
Tankegangen i personen lyder : "Jeg arbejder gratis og ejer stedet, så må jeg drikke så meget jeg har lyst til og det må mit selskab også."
Ja personen får en procentdel af indkomsten. Men selve den indstilling vil altid være oppe i hovedet og den vil altid spille ind.
 

Og det er kun 3 (af dine) punkter der har en indflydelse på hinanden. 


Regnskabet er tricky.
Et scenarie der VIL ske :

I tæller kassen op og der mangler 1.000,- i kassen.
Dvs. nogen har stjålet fra kassen. 
Ingen siger noget og I har det ikke på video. Så kommer skænderiet ! 

Nu ikke snakke om alle mulige andre ting der kan spille ind.

Hvis I alligevel er så mange, Så opkøb 3 lokaler og del jer op så I driver jeres egne lokaler. Så vil der være langt mere struktur over virksomheden.

Fra Vanløse
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  Dinbar.dk Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nok lidt enig i hvad iCo siger, er selv i den branche og du skal virkelig have styr på dine ting for ikke at gå konkurs en uge efter åbning.

Husk at brug masser af tid på at sætte jer ind i tingene. Alt fra bevillinger, lovgivinger osv. Det er lidt svært at drive en bar for hyggens skyld som det lyder lidt i vil. Der er både fordele og ulemper ved at være så mange om det nogle af de fordele har du kommet med nogle af de ulemper kom iCo med.

I bund og grund er det meget vigtigt at få styr på alt under opstart og så for vedligeholdelsen.

Jeg ønsker jeg alt held og lykke med det.

Dbh.

Matias G.R.Svensson

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Også jeg ville meget anbefale en klar ejeraftale - den vil være afgørende. Gratis arbejdskraft ja, men pligten til at være der på visse tider - til at stå for indkøb, deling af risiko - vil I ha I/S med personlig solidarisk risiko eller stifte selskab - hvem har ansvar for at der ikke serveres til mindreårige, hvem garanterer kassen og moms, hvem fører regnskab og indberetter til skat og hvordan fordeler i overskud/underskud - og masser af ting. Alt skal være klare aftaler og pligter - også hvis nogen for kolde fødder

se f.eks

EJER AFTALE 

Check hvad banken mener om evt likvider og lån FÅ BANK HER  Surprise

Beslut om I/S hvor hver af jer kan komme til at stå med betaling af al gæld - og selv skal rode med at få pengene ind fra de andre, eller om I har råd til selskab PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKAB 

Og I kunne måske overveje IVS som kun koster 1 kr at stifte, men regn med at alle der skal gi jer kredit, nok vil kræve personlig sikkerhedsstillelse, så aftal inden hvordan I vil håndtere det

God vind med overvejelserne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til jer der har givet mig 1 stjerne for mine indlæg : Tak for 3%&ÆØ£§ 

Bare fordi jeg ser realistisk på tingene og samtidig prøver at redde drengenes venskab, betyder det ikke at mit indlæg er 1 stjerne værd og -13 i karma.

En forretnings-plan der siger Spar-To er virkelig vigtigt i jeres tilfælde hvis I vælger at gå med det.
På den måde sætter I ikke jeres venskab på spil.

I ender sten sikkert med ca. 4 mand til sidst som kommer til at drive lokalet.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som tidligere rådet herinde vil jeg også råde jer til at lade være. Har i 16 år været med til at starte forskellige barer og diskoteker op både fra startsfacen og som turnarounde, altså diskoteker og barer der har været tæt på konkurs.
Mit råd er udefra at i er for mange partnere ergo for mange til at træffe beslutninger og blive enige ang den daglige drift. En ting er at arbejde i miljøet det andet er at starte noget. Efter min mening så er der mange om buddet og for at det kan lykkes skal i have et nyt koncept!!! Nu skriver du ikke meget om jeres overvejelser. Noget helt andet er hvor skal jeres løn komme fra?
Venlig hilsen
Mona

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)