Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lige børn leger bedst

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ser også et stort marked for dit produkt internt i USA - de har jo 3 tidszoner - og jeg er mere end sikker på der mange gange dagligt tages fejl af hvad klokken er i hos et firma i den anden ende af landet.

 
Eks. sælger der rejser rundt internt i usa ville være gode af få fat på - for med dit produkt så er de fri for at stille deres ur frem og tilbage hele tiden.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen bliver højere jo færre jeg får lavet. Jeg sammenligner mig med Vinhjulet (www.vihjulet.dk). Det er ca samme antal trykgange, materialer o.s.v. Det koster Kr 29,50 her man får dog også en lille trykt vejledning. Mit kort måtte meget gerne blive billigere, men jeg kender ikke udgifterne endnu.  Det er jo begrænset hvor meget det kan koste at lave sådan et "kort/hjul," desuden kan den jo produceres lokalt på de forskellige kontinenter, så man slipper for transport.  

Jeg har en meget lang liste af selskaber /organisationer jeg gerne vil kunne nå.
Lad os f.eks. sige Det danske Forsvar. Jeg er ked af at sige det, men i det danske forsvar anvender man Zulu (z) tid når man er ude, det samme vil gælde i en evt. krig. For at imødekomme evt. problemer med hensyn til tiden.

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor har du ikke patenteret den eller designbeskyttet den? Er der allerede patenter på området?
 
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Man bliver let hjemmeblind. Derfor er det dejligt at I gider kommentere, kritisere og komme med forslag. Det er meget fristende at skrive svar til mit eget forsvar, men det er jo kritik jeg vil have, så den siger jeg tak for!
Patent? Jeg har ganske vist selv fundet på mit regnehjul, men f.eks. Jens Olsen lavede for ca 100 år siden et verdensur med en skive der viser verden - ganske vist set fra syd. Jeg har sidenhen også set et hjul fra nogen spejdere som fungerede ca på samme måde som mit, dog uden kort men med vigtigste bynavne ifor hver tidszone. Mon jeg forbryder mig mod andres patentrettigheder? Jeg er kartograf og jeg har selv beregnet projektionen til mit formål. Man kan nok ikke tage patent på verden, men jeg har automatisk ophavsretten til i hvertfald kortet.
Jeg synes I går lidt uden om mit problem. Jeg forestiller mig selv med jakke og slips standset af portneren med: "Hallo de dér" - "Har de en aftale?"
Hvordan finder man de rette kontaktpersoner i meget store organisationer. Måske jeg skulle repetere "Klods Hans"
 
 
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg tror du har fat i noget, snak med Jesper fra mediemose, få lavet et lille oplag, dem kan du jo så evt. sende rundt som demo til de selskaber du gerne vil have fat i.
jeg ved ikke om det virker men det var min umiddelbare tanke.
Bare klø på
Nicholas
Nicholas Jensen
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
En fiks lille ting, som nok skal være til at afsætte,, (har selv problemet inde på livet)og om det så bliver BIG business er jo en hel anden sag.
 
Jeg kunne eventuel godt lide at kommenterer og komme med en ekstra ide til dit produkt, som måske kan benyttes til noget online.
 
Du kan eventuelt få fremstillet en Flash applikation, hvor man som virksomhed kan lægge den online, eventuelt suppleret med firmalogo, det ville også give en online publikum til konceptet.
 
 

 

Nicholas Jensen
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ejer et ur, med den funktion på.
En drejeskive ligesom på et dykkerur. På bagsiden står forskelligen storbynavne - NY, Singapore, Billund m.v. (gæt hvem der har produceret uret) - på forsiden står tal. Hvis du står i Billund og har brug for NY-tid, drejer du uret ringen om på NY, og du kan se, hvad klokken er begge steder samtidig.
 
På den baggrund, tror jeg ikke dit verdenskort kan/skal patenteres. Du har selvfølgelig ophavsret på udformningen, men jeg tror profitten ligger i
1. at få den produceret i en lækker udformning - så den er rar at have fremme på skrivebordet.
2. at sælge abonnement på koden tilpasset virksomheders eget design - det skal være rasende billigt - evt. gratis mod klik til din hjemmeside, hvor du så sælger fede ure?
 
mvh Hans
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)