Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spekulation: Skal jeg søge invester, gå til bank eller tjene dem selv?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Classygents Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er
Jeg står i følgende situation som ung iværksætter:

Jeg er 19 år, og har i løbet af mit "sabbat" år efter gymnasiet, startet firmaet Classygents, som sælger gammeldagsbarbergrej til rigtige mænd.
Jeg har hjemmesiden klar, som jeg har købt for 15.000, det samme gælder logo, markedsføringsplan, DET HELE - kort sagt. (Vil ikke skrive en fristil om detaljerne, såfremt at det ikke bliver nødvendigt.)

Hvad jeg mangler er startkapital til varelager, som vil udgøre et aktiv på ca. 10.000-13.000 kr
Disse penge kan jeg fremskaffe ved at optjene dem igennem deltidsarbejde, men dette vil tage en forfærdelig masse tid, og jeg ønsker at komme igang hurtigst muligt, nu hvor jeg også går glip af december salget, men selvfølgelig uden at stresse.

Da beløbet ikke er så fantastisk stort, ved jeg ikke om det overhoved vil være interessant for hverken mig eller investorer at søge sådan en, og om det kan betale sig at låne dem i banken med renter, er også svært for mig at vuderer, sat op imod de 3-4 måneder det vil tage mig at tjene dem ind selv.

Hvad er jeres erfaringer/råd i denne problemstilling? Vil sætte stor pris på alle de råd jeg kan få, da det er en tanke der går og irriterer mig meget fortiden, da jeg bare ønsker at komme igang.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du vil få halvsvært ved at finde investor til varelager i den lille størrelsesorden - læs evt INVESTORRÅD og læs evt også BANKLÅN ELLER INVESTOR? 

Du må regne på om du mener salget kan dække en bankrente (nok 8%) på et kort lån i banken, og så høre om de vil låne dig de 13.000 kr, det burde nok være muligt hvis du kan vise at dit forventede salg dækker det rimeligt hurtigt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke mulighed for at 'låne' hos et familiemedlem eller andet? Ca. 10.000 kr. er jo ikke det store beløb, selvom det snart er ved at være jul. 

Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skulle igang med noget tilsvarende så ville jeg ikke søge efter en investor når behovet er så begrænset. Jeg ville benytte mig af øvrige muligheder såsom lån af familie eller bank. Hvis ikke det kan lade sig gøre så vil en investor være attraktiv, da det kan sikre at du kan nå at få del i julehandlen.

Jeg vil også gerne fremhæve at jeg synes det er et spændende projekt du har.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke en investor er løsningen grundet det lille beløb, som andre også er inde på. Omvendt vil jeg ikke anbefale at du låner af familien med mindre du er helt sikker på at kunne overholde den aftale I laver. Der er ikke noget man kan blive mere uvenner om end penge og du skal jo gerne kunne se dine forældre i øjnene senere (også hvis det går galt).

Så en tur i banken og vil de ikke så må du håbe at der kommer en "godfather" forbi herinde og tilbyder dig at låne pengene.

/Ejendomsinvestor

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjen pengene selv, mange virksomheder har brug for ekstra mandetimer op til jul/årsafslutning, så måske kan du få flere timer på dit job, og dermed spare beløbet op hurtigere.

Mit eget projekt er forsinket nogle måneder fordi jeg har sparet op, men det betyder at jeg ikke har brug for banker, investorer eller andre. Det giver en uvurderlig frihed.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)