Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav mod lejer ifb. med fraflytning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har en lejer, som har ødelagt for mere i lejligheden end indskuddet dækker. Dette er sket for ca. et år siden.

Det var et uheld, men han mente ikke hans forsikring dækkede dengang. Hvilket undrede mig.

Det var et fald mod håndvask, som gjorde at jeg fik en betydelig vandskade.

 

Men nu fraflytter han lejligheden og jeg har tænkt mig at beholde hele indskuddet. Har jeg ikke lov til det? Eller skal det varsles?

 

Kan jeg gøre krav på det resterende, manglende beløb, ca. 10.000kr?

 

Jeg har aldrig været ude for at tilbageholde indskud fra mine lejere. Så jeg er lidt usikker på jura'en her.

Mvh

Henrik

 

 

 

Mvh. Henrik

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave en opgørelse over, hvilke ting, lejeren skal udbedre, dvs. hvor lejligheden ikke er i samme stand, som da han overtog den. Men vær opmærksom på, at det kan kræve en besigtigelse, og der er nogle tidsfrister, der skal overholdes. Jeg er ikke ekspert på området, så forhåbentlig er der en af af de kloge jurister herinde, der kan hjælpe dig.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Men skaderne er for længst udbedret. Skulle jeg have krævet betaling på det tidspunkt at skaden skete? Jeg har foto af det hele. Men det hjælper jo ikke, hvis der er en tidsfrist der skal overholdes...?

Mvh. Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej HN

Lejer skal erstatte dit tab ved den skade han har forvoldt og det beløb er du berettiget til at

fradrage i indskuddet ved flytteopgørelsen og det skal ikke varsles, men jeg undrer mig over

hvorfor lejer ikke anmeldte skaden til sit selskab og hvorfor du ikke anmeldte til dit selskab.

 

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kontaktede i sin tid mit selskab, som dengang fortalte jeg her ikke har en forsikring som dækker den skade min lejer forvolder. Og de mente også at det var lejers forsikring. Iflg. lejer dækker hans forsikring ikke. Jeg ved ikke hvad han har af forsikringer.

Mvh. Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lejerens forsikringsmæssige dækninger vedrører jo ikke dig.

Han har forvoldt en skade og du gør et krav mod ham.

Hvis han har en forsikring, så tager hans forsikring sig af kravet. Men da han ikke har det, så må han selv betale ved kasse 1.

Du burde dog allerede for et år siden have fremsendt/gjort krav overfor ham for den udgift som du har haft ved udbedring af skaden. Du står for det første bedre, når han stadig bor i lejligheden og er afhængig af dig fremfor nu, hvor han fraflytter. De sidste kr 10.000 skal du jo også have, ikke sandt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)