Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af web-adresse, der er optaget.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ImpexChina Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er sikkert et dumt spørgsmål, men hvordan køber men en web-adresse, der allerede er optaget? Jeg kan godt regne ud, at jeg skal tage kontakt til køberen, men adressen er ikke i brug, så jeg kan ikke få fat i kontaktoplysninger på indehaveren. Findes der et arkiv over alle ejere af danske web-adresser, eller andre steder man kan tage kontakt? Håber i kan hjælpe.

Venlig Hilsen

Rune

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune.

Du kan f.eks. gå ind på https://www.dk-hostmaster.dk/ og slå domænenavnet op.

Er det optaget, som i dit tilfælde, så vil der typisk stå kontaktoplysninger for ejeren.

Jeg har selv i sin tid 'købt' et i forvejen optaget domæne, så ........

Mvh. John

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et .dk domæne kan du måske få oplysningerne via deres Whois værktøj på dk-hostmaster.dk

Hvis det er et andet domæne, kan du prøve at slå ejeren op på whois.net

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ImpexChina Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tjekket dk-hostemaster og har fundet tlf nr. Jeg kan ikke få forbindelse til ham. Så hvad gør jeg nu? Hvis jeg forstår deres side, så har domænet ikke været i brug siden det blev købt i 2001. Man kan reservere for 75 kr om året, men får jeg noget ud af det? Og er der andet jeg kan gøre?

Venlig Hilsen

Rune

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Rune.

Der er især én person i Danmark, der 'ejer' (dk domæner er kun til låns) et hav af domæner, og som ikke bruger dem.

Her er et link, hvor du læse mere om det at overtage et passivt domæne:

For mit vedkommende kontaktede jeg ejeren af domænet, som jeg ønskede at overtage. Vi blev enige om et for mig rimeligt beløb og jeg overtog herefter domænet.

Held og lykke.

Mvh. John.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 03:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rune

Informationerne på DK-Hostmasters website fortæller ikke noget om i hvilket omfang domænet er i brug. Et opslag på et domæne viser blot om domænet er registreret og i så fald til hvem og i hvor lang tid det har været registreret.

Hvis du ønsker at overtage et allerede registreret domæne, er der tre metoder:

1. Betal den nuværende ejer for at overdrage det til dig. Det kræver selvfølgelig at du kan komme i kontakt med den nuværende ejer, og at han er indstillet på at indgå en aftale.

2. Vent på at den nuværende ejer holder op med at forny domænet så det igen bliver ledigt. Her er det at DK-Hostmasters venteliste er smart. Så vil du automatisk få besked når/hvis det bliver muligt at overtage domænet.

3. Indsend en klage til Klagenævnet for Domænenavne (http://www.domæneklager.dk/). Hvis du kan argumentere for at domænet ikke benyttes, og at du har en god grund til at overtage det, så er der gode chancer for at vinde en sag. Dommene fra tidligere sager ligger frit tilgængeligt på Klagenævnets hjemmeside, og kan evt. fungere som inspiration til at skrive din egen klage.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)