Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til MacBook søges!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har, for sjov, købt en ældre hvid MacBook som låser/stopper, ved opstart og kun komme til en grå skærm med et Apple logo - Er der nogle af jer, som kunne komme med et par tips til hvordan jeg måske kommer videre med den? :-)

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Det kan være mange ting, men prøv at starte den op med "SHIFT" inde, og løft knappen når du kan logge ind. Det er safe mode, og burde kunne få dig ind i maskinen.

Kør disk reparation og se om der er noget galt med dit system den vej :-)

Håber det virker for dig,

venligst,

Bjarke

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder hos en Apple-autoriseret butik og den fejl skyldes i 99% af tilfældene en død harddisk. Alternativt kan det være den ikke kan finde noget styresystem, dette kan løses ved at reinstallere.

Jeg kan sende dig en 320GB harddisk præinstalleret med Snow Leopard for 500,- hvis det ikke kan lade sig gøre at reinstallere. Skriv PB hvis det er :-)

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alt hjælpen.

Jeg prøvede det første step i artiklen:

"Det første jeg gjorde var at boote i den såkaldte verbose-mode. Det gør man ved at slukke computeren og holde cmd- og v-tasterne nede mens man starter den. Har man et trådløst tastatur skal man vente med at trykke på tasterne indtil den grønne knap har lyst, så man ved at der er forbindelse. I verbose-mode frakobler man det grafiske lag Apple har lagt på boot-processen og får i stedet de enkelte kommandoer vist – lidt som man kender det Windows-maskiner, der starter i DOS med sort skærm og en masse tekst. Verbose-mode gør, at man kan følge med undervejs, og se hvornår i processen problemet opstår."

Den stopper med linjen: "The system bootstrapper has crashed: trace/BTP trap"

Hvad betyder det?

Det skal lige siges, at jeg ingen OS X cd har, desværre!

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Esben Bjerre:

Jeg arbejder hos en Apple-autoriseret butik og den fejl skyldes i 99% af tilfældene en død harddisk. Alternativt kan det være den ikke kan finde noget styresystem, dette kan løses ved at reinstallere.

Jeg kan sende dig en 320GB harddisk præinstalleret med Snow Leopard for 500,- hvis det ikke kan lade sig gøre at reinstallere. Skriv PB hvis det er :-)

Tak Esben - Jeg havde nu håbet at jeg kunne slippe fra det, uden udgifter ;-)

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg bange for at du ikke kommer til ;-)

Prøv at tænde den, og hold så med det samme ALT-knappen inde. Dukker der en et ikon for en harddisk frem?

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om den hvide Macbook er det super let at skifte harddisk i den selv, uden teknisk indsigt. Tag et kig på ifixit.com for en guide :)

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Esben Bjerre:

Det er jeg bange for at du ikke kommer til ;-)

Prøv at tænde den, og hold så med det samme ALT-knappen inde. Dukker der en et ikon for en harddisk frem?

Ja, det gør der :-) Den viser en harddisk og skriver: ¨ÅPOIUYTREWQ

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, den burde hedde Macintosh HD så der kan godt være læsningsfejl selvom den kan se den.

Du bliver nød til at have den reinstalleret. Prøv at starte den og hold med det samme CMD+ALT+R inde (kan godt tage 5-10 minutter før noget kommer frem på skærmen)

Den reinstallere fra internettet. Dette virker dog kun hvis der har været installeret Lion eller nyere på den.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)