Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man ændre sit domænenavn??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg vil meget gerne have ændret mit eksisterende domænenavn?!! Kan det på nogen måde lade sig gøre? 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke bare at købe et nyt til 45,- ?

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Og lave en pegning over på det nuværende eller...? Jeg vil jo gerne beholde min nuværende side, men navnet er ikke rigtigt....

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Det kan du sagtens. Hvis din side bare består af simple HTML-filer er det ret let. Det er lidt mere kompliceret, hvis din side er i et CMS af en art.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som du selv siger, få det til at pege over på dit domæne. Det er også muligt, at flytte alt dit indhold til et nyt domæne.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jah, er det ikke bare at flytte hele sitet over på det nye domæne og så lave en 301 fra det gamle domæne hen til det nye. På den måde kan man vel holde sin indeksering intakt ?

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Den hurtigste løsning ville være at snakke med din udbyder om du kan få lov at købe et nyt domæne til dit webhotel, og så få nuværende domæne ti lat pege på det nye, så du ikke mister kunder/potentielle kunder fordi de stadig går ind på den "gamle side" :)

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I den simple forstand er det ikke muligt at omdøbe et domænenavn - det er nødvendigt at registrere et nyt og flytte dit indhold over på det nye domæne.

Jeg vil dog råde dig til at hyre en erfaren person til at hjælpe dig med det; alt afhængig af kompleksiteten kan der være mange ting man skal huske udover de korrekte redirects.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 12. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Evado Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan IKKE ændre dit eksisterende domænenavn.

Men det behøver slet ikke være så besværligt at skifte domæne! Du skal du selvfølgelig være opmærksom på, at det får konsekvenser for din SEO. (hvis det er noget du gør dig i! Tjek da Googles retningslinjer for flytning af domæne https://support.google.com/webmasters/answer/83105?hl=en. En anden interessant artikel du skal tage et kig på, hvis du benytter SEO, er http://moz.com/blog/expectations-and-best-practices-for-moving-to-or-launching-a-new-domain),

Du kan dog købe et nyt domænenavn og pege det hen på din hosting, som det også er forklaret tidligere. Så skal filerne bare flyttes til dette domæne. Sværhedsgraden for dette afhænger af kompleksiteten af hjemmesiden, her skal du måske søge hjælp. Du kan sikkert finde en der vil gøre det rigtig billigt på Amino Freelancer.

Derefter sætter du et 301-redirect på dit gamle domæne, så det peger hen på dit nye domæne. Så vil alt den trafik du får til dit gamle domæne blive sendt til dit nye og Google vil også forstå at du har fået et nyt domæne, så du nemmere kan genopbygge din SEO.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)