Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på php script database

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folket

Ville meget gerne have noget feedback på mit lille hobbyprojekt. Det er en side hvor øvede såvel som nybegyndere kan dele deres php scripts med hinanden, og på den måde hente inspiration som forhåbentlig på sigt, vil gavne deres kompetencer inden for php programmering.  Har rodet lidt med siden i de sene nattetimer, og synes det er tid til at få set på siden med friske øjne, kunne jo være man havde overset noget fuldstændigt essentielt. Specielt områder som brugervenlighed ville jeg gerne høre jeres mening omkring, da man jo ofte tager ting for givet når man selv sidder og roder i koden.

Siden hedder www.phpshark.dk

På forhånd mange tak

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg tror på, at du kan nå langt med dit projekt! :-)

Mht. hjemmesiden i sig selv, så er noget af det vigtigste, at den opfylder kundens/den besøgendes forventninger, og det gør PHPShark. Jeg kan godt li', at den er så overskuelig, og nem at navigere i. Jeg synes dog, at du burde have lidt flere farver, end kun sort og hvid. Det vil blive for "trist" i længden.

Mvh. Artemis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes et hav af sites, der har samme koncept som dette.

Jeg har selv arbejdet som PHP programmør gennem en del år, og det første der faldt mig i øjnene var at for at se kildekoden til de enkelte scripts, skulle jeg være logget ind.

Hvis man som lidt mere erfaren bruger, sidder og googler efter en speciel funktion, ville man aldrig falde over dit site. Hvis man endelig gjorde, ville mange blot gå tilbage til google, da man ikke gider til at gå igennem en masse steps for at se funktionen.

Så mit råd, vil være at det er muligt uden en bruger at se kildekoden til de forskellige scripts. Vil man selv bidrage med noget, ja så skal man være bruger.

 

Men som en start, er det et godt resultat.

Prøv eventuelt at få noget feedback via f.eks. eksperten.dk - hvor mange leder efter færdige scripts. Da dette jo er din målgruppe. 

Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode kommentarer til jer begge. Den med farverne har jeg tænkt lidt over og skal nok have fundet noget som kan give en smule kontrast for at bryde med den sorte, så siden bliver lidt mere levende at kigge på.

Tror det jeg har givet mest overvejelse under udviklingen er om hvorvidt man skulle have login eller ej, for at få adgang til at downloade scripts. Stampe, da du langt fra er den eneste der har kommenteret på dette er den taget til efterretning, og jeg laver det om så man ikke skal være logget ind for at downloade så snart jeg har tiden til det.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mest optimale ville være hvis kildekoden blev lagt op på nettet.
jeg har et lille eksempel fra skolen her.
http://simon.wi3.ots.dk/PHP/for_sjov/gd_lib/show_1.php

Du kan se nedenunder i forklaringen, hvordan jeg har, for lærernes skyld og mine egne karaktere. formateret det så det ligner en editor's skrift..
Det ville være godt fordi fordi google også ville indeksere det med i søgningen. og brugere som vil benytte scriptet. nemt kan komme til det. uden at skal være "bange" for at få noget malware ned på computeren.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for kommentaren

Det var selvfølgelig en mulighed, dog tror jeg udelukkende jeg vil vælge at vise selve kildekoden direkte på siden hvis der er tale om en forklarende artikel eller lign. I håb om at få andre programmører til at bidrage vil jeg også gøre det så let for dem som muligt, og jeg vurderer at det er lettest for dem hvis de bare skal pakke scriptet uden at tænke på opsætningen af både koder og hjælpetekster.

Dog håber jeg stadig at kunne skabe tillid hos de som vælger at downloade fra phpshark.dk, jeg validerer jo også samtlige scripts før de offentliggøres, men måske jeg skulle skrive det så det er mere tydeligt for den almindelige besøgende.

Og for resten er scripts nu tilgængelige uden login, hvis nogen lige skulle stå at mangle et script her før aftensmaden J

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)