Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af forsikringsskade

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, lyder lidt mærkeligt at der ikke skal bidrages til statskassen ved forsikrings skader.  

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten.... du er meget klog men der er altså  de fleste tilfælde ikke moms på forsikrings sager........ LYT til hvad jeg skriver og bliv klogere med tiden...

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil udober lige det der ,ed at bidrage til statskassen med moms... HVORMANGE gange har du betalt moms til din bil forsikring...husforsikring...indbo forsikringe osv.... ALDRIG !! Kom nu med i puljen og læs din lektie......

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var lige lidt skrive fejl og det beklager jeg..

Fra Ikast
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Høj - Have & Anlæg Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg ikke du står så hårdnakkethed fast på. Alle de slags forsikringsskader vi har udbedret er der sendt faktura inkl. moms på og jeg har aldrig fået indvendinger på det!

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke selve forsikringen vi taler om. Jeg har også udbedret vandskader i badeværelser hvor jeg har faktureret kunden som har sendt regningen videre. Jeg har også faktureret forsikringen direkte i nogen tilfælde hvor jeg  havde en assurandør der jævnligt ringede når de havde noget.  I begge tilfælde med fuld moms.  Og jeg fik ikke fakturaen tilbage med krav om at ændre det.  Hvis en mekaniker rent teoretisk kun lavede forsikrings skader hele året ville han i så fald slet ikke bidrage med nogen form for moms.  Jeg siger bare at det lyder mærkeligt.

Måske du kunne smide et link hvor jeg kan læse på lektierne og blive klogere.

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, jeg er ikke hårdnakket men fiorsikringsskader er normalt uden moms, det eren moms regel præcist som alle andre regler. Sender du en faktura med moms eller uden er det lidt ligemeget i den forstand HVIS det er et forsikrings selskab.....

Igen...der var en gut der spurgte omkring moms på forsikringsskade.....og jeg svarede... okay !! ??

Igen, Ved forsikrings skader skal der NORMALT sendes en faktura UDEN moms... Og det er i realiteten fuldstændigt ligemeget om det er med elkler uden moms for din fortjeneste er den samme uanset om det er med eller uden moms.... Kom nu med i puljen altså !!!!

vh
Rainer

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal der moms på en faktura til et forsikringsselskab - ligesom beskrevet af Kim W. tidligere i tråden.

http://www.tax.dk/lv/moms/N_5_2_1_2.htm (sidste afsnit).

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)