Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trusler fra ny distributør på en vare jeg i forvejen sælger?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

onelo:

Hej Skovmose,

Den samme mail har en af mine venner også modtaget! En trussel om at de vil gå til retten og at de har fået distributionen i Skandinavien for produktet mv.. Så ved præcis hvad sagen drejer sig om og om hvilket produktet det er!

Det er forbudt på Amino at udstille personer mv, så prøver at formulere dette således:

En hurtigt søgning på Google, så kan man hurtigt finde frem til hvem afsender af denne mail samarbejder med ( du bliver overrasket når du finder frem til denne unge iværksætter, som er kendt for at hjælpe iværksættere mv). De sælger præcis dette samme produkt på deres site.

Nu er spørgsmålet selvfølgelig om de virkelig har fået distributionen og at alle de andre produkter på markedet er kopi. Det må selvfølgelig undersøges.

Hvis det viser sig at de virkelig ikke har fået distributionen og at de produkter som du sælger er også originale, så kan der være en kæmpe nyhedværdi i dette og medierne kan have interesse i at lave omtale (Begrundelsen får du bedre forståelse for når du finder ud af hvem der står bag dette).

Omvendt hvis de har fået distributionen som de hævder, så er der ikke ret meget at gøre end at få dit produktet ud af markedet.

Hej med dig,

Jeg har skam lavet en søgning på det pågældende firma samt alle andre firmaer, som han er tilknyttet og hentet forretningsrapporter på dem alle.
Så jeg ved godt, hvilket dealsite han er partner i. Samt de to unge iværksættere som han arbejder med, som er aktive herinde og dermed sikkert også ser denne tråd.

Jeg er godt klar over, at HVIS min vare bliver erklæret for en ulovlig kopi, så ved jeg, at de SELV har solgt en præcis lignende vare med de samme punkter, som H. forklarer og viser at skulle være en ulovlig kopi. Dette har jeg naturligvis screenshots af ligesom man kan finde det på Webarchive, hvis de skulle læse dette og fjerne siden.

Derfor er det naturligvis yderst hyklerisk, at H. går så hårdt til værks, som han gør i denne mail, som du så også er bekendt med.

Men ud over det så har jeg en trumf på min harddisk, som jeg vil glæde mig til at fremlægge, hvis han skulle gøre alvor af sine trusler og hive mig i fogedretten.

Men det var ikke meningen med denne tråd. Det var egentlig blot at få kortlagt, hvordan landet ligger i forhold til mit nuværende lager, hvis han faktisk har fået en eneret på import af dette mærke. For han skriver jo, at han vil få nedlagt fogedforbud med, at jeg må sælge produktet. Det mener jeg bare ikke, at han kan, når jeg har købt mit varelager, inden de har fået denne eneret og så længe det produkt jeg har er en legal vare at sælge.

I øvrigt er det en helt horribel pris, han tilbyder på produktet til et samarbejde. Tidligere har jeg forhandlet en pris med Trademen, som videresælger deres såkaldte originale produkt som ligger tæt på det halve for langt færre stk.

Prisen afspejler blot, at han reelt ikke ønsker et samarbejde, da de ellers ikke vil kunne sælge nær så mange på deres dealsite, når jeg ikke bare matcher deres pris, men er billigere og sender varen med det samme.

Fra Havnen
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

MSkovmose:
Men ud over det så har jeg en trumf på min harddisk, som jeg vil glæde mig til at fremlægge, hvis han skulle gøre alvor af sine trusler og hive mig i fogedretten.

PB mig

Fra Århus
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Fra  Whybeard Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kåre Kvist - Kontant:
PB mig

Uhhh, måske kommer det alligevel frem, hvem det er :D

Mange hilsner,
Christian, CEO hos cShakers.dk (håndsyede køletasker til din proteinshaker) [åbner i nyt vindue]

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kåre Kvist - Kontant:

MSkovmose:
Men ud over det så har jeg en trumf på min harddisk, som jeg vil glæde mig til at fremlægge, hvis han skulle gøre alvor af sine trusler og hive mig i fogedretten.

PB mig

Vent lige med at sende PB til den påståede hr. Kvist.
Opfordringen er lagt fra en tom og ubeskrevet profil, som er oprettet umiddelbart før indlægget er postet klokken lidt i to om natten.
Hvis du vil i kontakt med Kontant om denne sag, så gør via TV-stationen, som bringer dette program - ikke via PM til en anonym profil.

Og regn i øvrigt ikke med, at det kommer til at gavne dig - Kontant er et undeholdningsprogram, så du får kun hjælp, hvis du kan bidrage til underholdningen.

Venlig hilsen

Hans

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans,

Ja, det bemærkede jeg også. Og så en sen lørdag nat. Jeg tager også mine forholdsregler, da jeg ikke ved, hvordan det kan gavne mig. Normalt er kontant jo vist et forbrugerprogram og her er der tale om en tvist mellem 2 personer. Så undrer det mig også, at han kun lige quoter det stykke, hvor jeg nævner, at jeg har en trumf. Det virker ret suspekt, ligesom at en ny profil herinde er bekendt nok med at quote i dette lidt anderledes system fra Amino. Det lugter mere, at det er en af de to før omtalte forretningsforbindelser til H., som jeg i hvert fald ved læser med herinde, hvis det ikke er H. selv.

Derudover så kan man heller ikke sende vedkommende en privat besked, da det ikke er blevet låst op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Og så er han ikke på Kontanten mere.....

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kåre Kvist er mig bekendt ikke vært hos Kontant længere. Det er derimod Jakob Krogh.

"Han har været vikarieret i rollen.

Men fra årsskiftet skifter Kåre Quist permanent 'Kontant'-værtsrollen ud med den sene tv-avis og '21 Søndag', oplyser DR"

Så det er nærmest 1 år siden at værten er blevet skiftet...

Kilde: http://politiken.dk/kultur/medier/ECE1830447/kontant-vaert-bliver-vaert-paa-tv-avisen/

Der er noget under opsejling?????? 


Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ja og så er hans efternavn også stavet forkert. Kvist - Quist.
Så efterhånden et ret tydeligt forsøg på at snyde andre her på Amino.

Gad vide om man ikke skulle anmelde det og få holdet bag Amino til at kigge på IP'en bag "Kåre Kvist - Kontant" og se, om den ikke matcher en anden profil også.
Hvis man har lavet sådanne fejl med navnene, så har man sikkert heller ikke tænkt på at skifte eller skjule sin IP.

Man er vel ikke interesseret i at have sådanne personer på et seriøst forum som Amino?

Men ærgeligt at hans PB ikke var åben. Jeg ville have bedt ham sende mig en e-mail, så jeg kunne se, hvilken e-mail han ville bruge til formålet. Men det er så lige meget nu.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ellers en sjov kreativ måde at få oplysninger på - meeeeen ikke helt gennemtænkt Big Smile - ser da ud som om at de ved de selv har en dårlig sag(Hvis det er ham som vi tror det er)

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

marjoe:
ser da ud som om at de ved de selv har en dårlig sag(Hvis det er ham som vi tror det er)

Det har de også i forhold til om mit produkt er legalt eller ej, men det skal de nok tids nok finde ud af, hvis de tager yderligere skridt mod min virksomhed.

Som sagt så ville jeg blot finde ud af, hvor jeg stod i forhold til mit nuværende varelager, hvis de har fået eneretten på import af brandet.

Men det lyder umiddelbart på svarene her i denne tråd, at hvis de har fået eneretten på import af brandet i hele Skandinavien, så vil det være fuldt lovligt for mig at finde en anden importør inden for EU pga den frie bevægelse af varer i EU, ikke sandt?

For han kan være helt sikker på, at jeg ikke vil starte et samarbejde med ham. Både grundet hans måde at henvende sig på samt den pris han har foreslået. For den er HELT ude i skoven og lægger ikke op til at han overhoved vil have noget samarbejde på nogen måde.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)