Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trusler fra ny distributør på en vare jeg i forvejen sælger?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Vent lige med at sende PB til den påståede hr. Kvist.
Opfordringen er lagt fra en tom og ubeskrevet profil, som er oprettet umiddelbart før indlægget er postet klokken lidt i to om natten.

Og som bliver postet via TOR netværket....Det bliver brugt af journalister, whistle blowers og andre som vil være anonyme.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Og som bliver postet via TOR netværket....Det bliver brugt af journalister, whistle blowers og andre som vil være anonyme.

Nå så smart har vedkommende alligevel været. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kåre Kvist - Kontant:

MSkovmose:
Men ud over det så har jeg en trumf på min harddisk, som jeg vil glæde mig til at fremlægge, hvis han skulle gøre alvor af sine trusler og hive mig i fogedretten.

PB mig

Er det ikke en overtrædelse af straffeloven at udgive sig for en person man ikke er.   Kære ven Kåre Kvist er ikke på Kontant mere, i øvrigt ville DR aldrig lave research på måde!    

  

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim (NoTanShop):

Jeg vil ikke tro at en fogderet vil stoppe salget, selvom det er købt udenfor EU. Jeg tror ikke på at en ret vil afsige en dom med tilbage virkende kraft, på de præmisser. Den Danske importør har en underskrevet aftale der er dateret efter dit køb og du har en aftale med producenten om at du har kunnet købe fra en anden da der ikke var en Dansk importør på det gældende tidspunkt. 

Hvis det var mig ville jeg bede dem køre sagen og samtidig ville jeg kontakte producenten og fortælle hvordan deres Danske importør agere på marked. Det kunne jo vise sig at producenten banker den Danske importør på plads engang for alle.

Tim har ret i det han skriver. En distribution kan ik ske med tilbagevirkende kraft. Dvs alle produkter, som er købt før denne aftale er trådt i kraft, de er importeret lovligt til EU...

En lignende sag har været med et større modemærke fra USA, men jeg kan bare ik huske hvem! Og jeg kan pt heller ik finde sagen. Men de tabte sagen ved en tysk eller fransk domstol, fordi en distributionsaftale først er gældende fra den dato, hvor den er underskrevet, og den kan ALDRIG ske med tilbagevirkende kraft...

Så du kan roligt sælge dit nuværende lager ud, men derfra ændre situationen sig også, og det vil blive ulovligt at købe fra leverandøren udenfor EU, hvis der er kommet en officiel distributør i EU...

Jeg ved ik, hvad den pågældende sag omhandler, men jeg ville slå koldt vand i blodet :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Så du kan roligt sælge dit nuværende lager ud, men derfra ændre situationen sig også, og det vil blive ulovligt at købe fra leverandøren udenfor EU, hvis der er kommet en officiel distributør i EU...

Det var også sådan, jeg mente, at det måtte være. Jeg ville blot gerne have det bekræftet.

Men dvs at det faktisk er op til mig hele tiden at checke, om der er kommet en distributør på mit eget marked, hver gang jeg bestiller et nyt parti af en vare, jeg tidligere har checket om der er en distributør til og ikke distributøren, som skal gøre opmærksom på, at nu står han for importen?

Derudover vil det så være helt lovlig for mig at finde en anden importør inden for EU end denne der er blevet distributør for Skandinavien?

F.eks. købe varen fra Polen og kunne sige "F. dig!" til H. og sælge videre?

Jeg ville med glæde købe varen hvor som helst hos hvilken som helst leverandør andre end H. og sælge dem billigere end de gør i Danmark selv hvis jeg ville komme til at sælge dem til et 0-salg. Altså uden at jeg kommer til at tjene på det. Bare for at pisse ham af så at sige, når han nu har valgt at henvende sig på den måde, han gjorde.

Hvis han havde trådt lidt mere varsomt og tilbudt et REELT samarbejde, så havde historien været en anden. Det gjorde han bare ikke...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:

Fashion-Seller:
Så du kan roligt sælge dit nuværende lager ud, men derfra ændre situationen sig også, og det vil blive ulovligt at købe fra leverandøren udenfor EU, hvis der er kommet en officiel distributør i EU...

Det var også sådan, jeg mente, at det måtte være. Jeg ville blot gerne have det bekræftet.

Men dvs at det faktisk er op til mig hele tiden at checke, om der er kommet en distributør på mit eget marked, hver gang jeg bestiller et nyt parti af en vare, jeg tidligere har checket om der er en distributør til og ikke distributøren, som skal gøre opmærksom på, at nu står han for importen?

Derudover vil det så være helt lovlig for mig at finde en anden importør inden for EU end denne der er blevet distributør for Skandinavien?

F.eks. købe varen fra Polen og kunne sige "F. dig!" til H. og sælge videre?

Jeg ville med glæde købe varen hvor som helst hos hvilken som helst leverandør andre end H. og sælge dem billigere end de gør i Danmark selv hvis jeg ville komme til at sælge dem til et 0-salg. Altså uden at jeg kommer til at tjene på det. Bare for at pisse ham af så at sige, når han nu har valgt at henvende sig på den måde, han gjorde.

Hvis han havde trådt lidt mere varsomt og tilbudt et REELT samarbejde, så havde historien været en anden. Det gjorde han bare ikke...

Ja det er dit ansvar! Hvis der er tale om en mærkevarer, hvor der er kommet en distributør, og hvor mærket er blevet varemærkeregistreret i EU, så burde det også blive svært at importerer det, da det under normale omstændigheder bliver stoppet i tolden...

Ja varerne har fri bevægelighed i EU, så du kan handle med dem, som du ønsker.

Et meget benyttet trick er, at man importerer varerne til et andet EU land, f.eks via en partner eller eget selskab, og derfra sælger det til f.eks DK, hvorved man omgås en distributør. Dette trick kan oftest anvendes indtil store dele af EU er dækket af en distributør...
Sådan er der mange der gør indenfor tøjbranchen... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Et meget benyttet trick er, at man importerer varerne til et andet EU land, f.eks via en partner eller eget selskab, og derfra sælger det til f.eks DK, hvorved man omgås en distributør. Dette trick kan oftest anvendes indtil store dele af EU er dækket af en distributør...
Sådan er der mange der gør indenfor tøjbranchen... 

Det var så også min tanke, men jeg ville blot ikke lufte den højt. :)

Fra Havnen
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 03:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Hans Stokholm Kjer:
Vent lige med at sende PB til den påståede hr. Kvist.
Opfordringen er lagt fra en tom og ubeskrevet profil, som er oprettet umiddelbart før indlægget er postet klokken lidt i to om natten.

Og som bliver postet via TOR netværket....Det bliver brugt af journalister, whistle blowers og andre som vil være anonyme.

Er det alle Amino medlemmers ip du lige tjekker op på ? og af hvilken årsag ?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)