Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

idé til ny "luftbøsse"

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

det er faktisk utroligt simpelt :) og med hensyntil mekanikken, går jeg ud fra at den er mindre følsom, end selv co2/GBB gevære :)

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

og der er ingen elektronik involveret, kun bævegelige dele :) såsom bolt, og "hammer"

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

det er relativt simpelt, intet elektronik, kun bevægelige dele, så som bolt og "hammer".
det er jo ikke softguns i konventionel forstand,
men nærmere en helt ny type "splat våben"
men jeg kan afsløre at det er en kombination af realismen fra softguns, og de mere bløde kugler fra paintball (muliggør højere anslagskraft, uden at risikoen forhøjes), i mindre kalibere, i et aerodynamisk design og med en driv energi svarende til den i en paintball (14 joules), altså med højere hadtighed og mindre vindmodstand = længere rækkevidde.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver interessant at se hvordan du vil få dem til at skyde længere.

 

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

for det førse: en softgun skyder ca. 1-2 joule og bruger en helt rund kugle som bremser den rigtig meget pga vinmodstand. fordi kuglen er lavet af massiv plastik, vil en førøjelse af energien, gøre at de bliver farlige at skyde på hindanden med.

en paintball skyder med store runde blødere kugler, med en energi svarende til et juniorluftgevær (14 joule). men pga kugleformen, bliver de ligeledes bremset hurtigere. men hvis man laver paintball kuglerne aerodynamisk, i fx softgunkaliber og giver dem samme anslagskraft som en alm. paintball, burde hastigheden forøjes, sammen med rækkevidden :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jonathanmayland:
men hvis man laver paintball kuglerne aerodynamisk, i fx softgunkaliber og giver dem samme anslagskraft som en alm. paintball, burde hastigheden forøjes, sammen med rækkevidden :)

Så skal kuglerne da om noget formes som rigtige projektiler. Eller dråbeformet måske. Men hvordan skal det kunne lade sig gøre med en maling kule (medmindre jeg tager fejl og det skal være massiv plastik)? Det besværliggøre vist også ladningen lidt, da kuglen skal ligge meget præcist for ikke at gå skævt i løbet.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

jonathanmayland:
men hvis man laver paintball kuglerne aerodynamisk, i fx softgunkaliber og giver dem samme anslagskraft som en alm. paintball, burde hastigheden forøjes, sammen med rækkevidden :)

Så skal kuglerne da om noget formes som rigtige projektiler. Eller dråbeformet måske. Men hvordan skal det kunne lade sig gøre med en maling kule (medmindre jeg tager fejl og det skal være massiv plastik)? Det besværliggøre vist også ladningen lidt, da kuglen skal ligge meget præcist for ikke at gå skævt i løbet.

Jeg tror ikke på maling kugler, det kan ikke lade sig gøre at lave.

Hvis maling kugler skal kunne holde til det tryk der kommer når de sendes afsted, så vil den ikke kunne splatte når de rammer en anden person, og skal de kunne splatte når de rammer, ja så splatter de bare inde i geværet.

Tro mig, jeg ved det, har spillet hardball i mange år, og maling kugler virker ikke, og kunne de laves, så var de lavet.

At lave dem projektil formet, vil bare skade den person de rammer. og så tvivler jeg på, man får nogle til at spille imod sig.

Og dråbe formet, hmm de vil måske slippe luften bedre, men måden en airsoft/softgun/hardball kugle på 6mm bevæger sig, er ved at have bagspin, for den måde at komme nemmere igennem luften. men om det vil virke i dråbe formet ved jeg ik, men geværet skal hvertfal bygget fuldstændig om indvendigt.

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:

Jonas:

jonathanmayland:
men hvis man laver paintball kuglerne aerodynamisk, i fx softgunkaliber og giver dem samme anslagskraft som en alm. paintball, burde hastigheden forøjes, sammen med rækkevidden :)

Så skal kuglerne da om noget formes som rigtige projektiler. Eller dråbeformet måske. Men hvordan skal det kunne lade sig gøre med en maling kule (medmindre jeg tager fejl og det skal være massiv plastik)? Det besværliggøre vist også ladningen lidt, da kuglen skal ligge meget præcist for ikke at gå skævt i løbet.

Jeg tror ikke på maling kugler, det kan ikke lade sig gøre at lave.

Hvis maling kugler skal kunne holde til det tryk der kommer når de sendes afsted, så vil den ikke kunne splatte når de rammer en anden person, og skal de kunne splatte når de rammer, ja så splatter de bare inde i geværet.

Tro mig, jeg ved det, har spillet hardball i mange år, og maling kugler virker ikke, og kunne de laves, så var de lavet.

At lave dem projektil formet, vil bare skade den person de rammer. og så tvivler jeg på, man får nogle til at spille imod sig.

Og dråbe formet, hmm de vil måske slippe luften bedre, men måden en airsoft/softgun/hardball kugle på 6mm bevæger sig, er ved at have bagspin, for den måde at komme nemmere igennem luften. men om det vil virke i dråbe formet ved jeg ik, men geværet skal hvertfal bygget fuldstændig om indvendigt.

Jeg er enig i, at de forslag ikke er optimale. Det var blot hvad jeg kom frem til var noget som Jonathanmayland kunne have i tankerne, siden han nævnte paintball - maling kuglerne.

Jeg tror kuglerne som de er nu, er blevet vendt, drejet, målt og vejet igen og igen for at få en optimal form. Angående dråbeformede kugler, tror jeg også det vil gøre ladningen vanskelig - og i kamp desideret skrækkelig. Ikke noget med at hælde kugler direkte i (paintball), eller hurtig ladning af magasiner for hardball.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har taget højde for det med malingprojektilerne. ideen er at de skal være projektil formede, og aflange og være tykke på bunden hvor trykket kommer, være tykke på de områder der røre løbet, og forenden som ikke røre ved løbet skal være tynd så den splatter nemt ud. jeg har også taget højde for backspin, og vil slet ikke bruge det, og er helt med på at våbnet skal fungere helt anderledes end en normal softgun, men jeg kan ikke afsløre mere om selve våbnenes mekanisme :)
men tænker lidt at det kunne starte som conversion kits til gbb, da det kun er løbet og bolten som er anderledes :)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du styr på produktionen af projektilerne? Det lyder for mig som en mulig flaskehals. At kunne få dem produceret i så store mængder at de bliver billige nok til at kunne konkurere med de andre former skydevåben (hardball og paintball).

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)