Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

idé til ny "luftbøsse"

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv og tage fat i min svorger som er den eneste i dk der producere våben, det hedder Schultz & Larsen , han hedder Morten Krogh 26229522

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ikke taget så meget højde for selve produktionen af projektiler, men går ud fra at man kan få dem produceret relativt billigt i store mængder i fx. kina :) jeg har tænkt på at de måske vil blive lidt dyrere end alm. softgun kugler, men jeg regner med at våbnene tilgengæld kan laves relativt billigt og sælges for omkring 1000 - 1500 kr da der ikke er så meget fin mekanik som i ex. en el softgun ellr GBB :)

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

men er der nogen af jer der kan komme med et bud på en ca pris for at få lavet en prototype i alu og fiberplast? :)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det mest fornuftige er at få den lavet i plastik, printet i en 3d printer.

 

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke forstand på skydevåben, andet end at de er ekstremt kritiske med tolerancer, men eftersom trådstarter åbenbart ikke kender til CAD bliver det nok svært for ham at få lavet en prototype via 3D print.

Jeg tror det bedste råd indtil nu er at tage fat i Tholos svoger.

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad ville det evt. koste at lave en CAD model i plastik? er det noget jeg selv skal investere i, eller er der firmaer der tilbyder udførring af CAD modeller? :)

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Andreasen:
Jeg vil gerne være hjerne doktor, men jeg ved ikke hvad en skalpel er, kan I ikke lige fortælle mig om det???

Jeg syndes helt ærlig ikke at det er ok og skrive sådan til en der helt ærligt har spurt om hjælp. Når man starter et firma er der meget man ikke ved og det er ok! Den slags gør mig sku vred for alle har været der også selvom de ikke vil indrømme det. Hvis ikke de har så burde de finde noget mere udfordrende at tage sig til.

Nok om det og tilbage til spørgeren.

Jeg tror hurtigt du vil finde ud af at det ikke er så let lige at få en smed til lige at lave en prototype uden det koster en formuge og hvis du skal have lavet en prototype koster det nok let 25.000 kr.

1) Jeg tror jeg ville starte et helt andet sted hvis jeg var dig. Jeg ville starte med at bruge en masse tid på at lære CAD software og kende sådan at jeg kunne lave et design. Der findes en masse forskelligt software og du kan garanteret finde noget der er gratis et eller andet sted.

2) Lave et proof of concept. I dit tilfælde ville jeg som ingenør være mest bange for at kuglen gik i stykker når man skød den afsted og ikke når den ramte. Jeg ville sætte 2 centrale forsøg op.

2.1) Hvormeget kan en paintball boldt holde til. I pricippet er det bare at finde noget vægt slippe det fra forskellige højder så det rammer kuglen og alt efter hvor højt oppe fra du slap det så kan du beregne hvor hårdt det rammer kuglen. Basis fysik!

2.2) Jeg ville skilde en softgun ad (en af de billige nok). Så ville jeg studere og forstå mekanismen. Derfra ville jeg designe min egen uden løb altså kun aftrækkeren. Jeg ville lave den med en 3d printer som jeg om nødvendigt købte til lejligheden. En der kan det fornødne koster nok mellem 5 og 10 tusinde og det ville være min klart største udgift. Herefter ville jeg finde ud af hvordan man laver paintballs og så ville jeg ekspermentere med at støbe min egen og fyre dem af med affyringsmekanismen.

3) Print en der virker i plastik! Når du kan vise at den virker i plastik virker den med næsten garanti i glasfiber og aluminium. Der er folk der har printet en rigtig pistol så jeg nægter at tro du ikke kan printe din.

4) Find penge. Produktion er dyrt. Med din plastik prototype er det 100 gange lettere at få en investor fordi han kan se dit produkt. Desuden er det langt lettere at forklare hvad en producent skal producere fordi du har CAD tegninger og en prototype der virker. Desuden siger det også helt vildt meget om hvor dedikeret du er hvis du når her til og jeg tror du vil se at der er mange der genre vil hjælpe dig. Om ikke andet har du lært at bruge en 3d printer, lært at bruge CAD software og det er noget der kun bliver mere brug for på fremtidens arbejdsmarked og en kæmpe gevinst i sig selv.

Jeg tror du med noget flittigt og dedikeret arbejde kunne komme her til på cirka 1 års tid. Du vil nok have bruget cirka 12 tusinde kr. (ca 1.000 kr om måndeden så det er meget mere overskuligt end at betale for en smed.)

God fornøjelse og god jul! Håber at du får en prototype der virker i det nye år uanset om du lytter til mig eller ej Wink

Som bonus skulle du måske overveje at finde kickstarter.com eller lignede for der sidder nok andre der ude der syndes din ide kunne være sjovt.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ville det være helt tosset at købe sådan en plan her, istedet for at bruge lang tid på at lære CAD software? :) http://www.replicaplans.com/AK47.html

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er vel ikke tosset at købe for 10$ inspiration men jeg er ikke sikker på at det bringer dig ret meget videre...

læs hellere Asgers indlæg grundigt igennem flere gange og spørg dig selv " vil jeg ofre alt det som Asger skriver ."

hvis du vil ofre masser af  tid og energi på projektet , så er det fin inspiration, men hvis du vil slippe for alt arbejdet ved at købe en tegning til 10$ så er det spild af penge ....

Godt indlæg Asger !

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)