Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

S.M.B.A

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ejler,

Inden jeg nu lukker ned og går på juleferie vil jeg give dig dette velmente råd på vejen.

Vi har gennem årene debatteret til tider "højlydt" med hinanden om specielt SMBA. En selskabsform som jeg fuldt ud anderkender om end jeg ikke altid har været enig i salgsargumenterne, præmissene og markedsføringen af SMBA. Fred være med det.

Jeg er ikke i tvivl om at du har et budskab, men jeg synes du drukner det i at fokusere for meget på hvad andre skriver fremfor at markedsføre dit eget budskab. Du har en bred ryg Ejler - skid hul i stjerner og andres meninger. Koncentrer dig om det saglige. Der kan være mange grunde til at vælge et SMBA - så hvis der er budskabet inden fristen udløber den 31/12 så fokuser på det.

Glædelig jul - og ikke mindst ønsket om et godt nytår til dig....

/Henrik

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Jeg er ikke i tvivl om at du har et budskab, men jeg synes du drukner det i at fokusere for meget på hvad andre skriver fremfor at markedsføre dit eget budskab. Du har en bred ryg Ejler - skid hul i stjerner og andres meninger. Koncentrer dig om det saglige. Der kan være mange grunde til at vælge et SMBA - så hvis der er budskabet inden fristen udløber den 31/12 så fokuser på det.

Glædelig jul - og ikke mindst ønsket om et godt nytår til dig....

/Henrik

Yes

Også en jule og nytårs hilsen fra et S.m.b.A. i drift

 God jul_620x348

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Glædelig jul - og ikke mindst ønsket om et godt nytår til dig....

Tak for det. Jeg har hårdt brug herfor.
Et bedre nytår.

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Som entusiast og glad smba ejer glæder det mit julemandshjerte at se lidt forsoning fra en ellers til tider meget lidt konstruktiv debat.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg aldrig været den store fortaler for Smba'er.

Jeg fatter stadig ikke den nye selskabslov, som har åbnet for et "misforster" af et såkaldt "Iværksætterselskab" alene på baggrund af en eller anden tilfældig statistik omkring Smba'erne.

Faktum er jo, at Erhvervsstyrelsen reelt med den gældende lovgivning kunne hav gjort en aktiv indsats mod de Smba'er, som ikke opfyldte kravene m.v.

Nu får vi så "Iværksætterselskabet", som jo alt andet lige er og bliver et "blålys", og i mange tilfælde risikerer at blive en "fælde" med nogle konsekvenser, som især iværksættere kunne være foruden.

Måske man skulle overveje at anskaffe et Smba (eller flere) inden årets udgang....

Jeg fraråder generelt "Iværksætterselskaber" og anbefaler derimod et korrekt ApS fra starten alene ud fra den betragtning, at en kapital på kr. 50.000 pr. 1/1-2014 bør kunne stilles ved opstart af virksomhed. I modsat fald skulle man overveje, hvorvidt er selskab er den rigtige virksomhedsform.

Det kan derfor kun anbefales at søge råd og vejledning hos kompetente rådgivere, advokater og/eller revisorer (Ikke udbyderne af selskaberne), hvor fordele og ulemper for den enkelte kan vurderes korrekt.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Tonny i, at erhvervsstyrelsen kunne ha klaret meget med bedre kontrol indsatser og mere automatik i kontrollerne, ligesom man vel kunne ha ændret dele af SMBA lovligvningen hvis der var mangler der. Jeg mener vel faktisk man har gjort det nu i forbindelse med ændringen. Er der ikke noget om, at aktionærlån/SMBA lån til ejere fremadrettet forbydes?

Man kunne vel sågar ha indført samme offentlighed om regnskaber hvis det var et af problemerne eller hvad som helst, og så bevaret selv SMBA formen. Jeg er ikke så vild med ingen hæftelse og ingen mulighed for at checke regnskab - men det er givet individuelt hvad man er vild med Big Smile

Jeg er ikke, som nogen tror, stor modstander af SMBA. Alle der driver det korrekt efter reglerne skal man da kun ha respekt for, ingen tvivl om det. Det må ikke bruges til numre og statistisk har der så været lidt rigeligt med problemer, men det forstår jeg ikke, at  man ikke kunne ændre ved lovgivning (hvis jeg ellers har ret i at man kunne ændre på det med lån)

IVS - jo jeg er overvejende enig med dig der også Tonny. Ikke på grund af 1 krone isoleret set eller frygt for svindlere, men grundet den store risiko for, at kapitalberedskabet hurtigt er utilstrækkeligt + den noget komplicerede vej til ApS - målt mod beskedne 50.000 kr i indskud for ApS.

Ikke desto mindre, ville jeg anbefale unge venner som vil i I/S at overveje I/S hvis de anså 50.000 for umulige og ville holde sig stærkt opmærksomme på kapitalkravet, alene for at undgå personlig solidarisk hæftelse.

Helt generelt ville jeg vælge ApS anytime men det vigtigste er nok en helt individuel bedømmelse, hvor IVS KAN være sagen, ApS nok oftere vil være det, personlig virksomhed med eller uden VSO også meget ofte vil være det - og hvor SMBA givet tidligere har været med i det man skulle overveje - alt sammen individuelt besluttet og ud fra ønske om selvfølgeligt at overholde spildereglerne

Så også herfra absolut GOD JUL OG GODT NYTÅR - også til Ejler i Polen og alle andre givet gode SMBA ejere Gift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

lasse_slagelse:
Men at debattere i sine egne debatter er ikke lovligt.

Hej Lasse,

Måske jeg er lidt sløv, men den linie er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår?

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 6 person

Hej jsn

Jamen der er er par personer der har flere profiler og skriver i samme debat. Det er ikke tilladt hos amino.... Samt er det bare plat og svindel når de gør det.. Samt giver de hinanden flere stjerner bevist... Rene koluda fra koluda byg er en af dem... Har konfronteret ham det så stoppede et par af hans profiler med at skrive:-)

Håber du forstår det nu:-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

lasse_slagelse:
Jamen der er er par personer der har flere profiler og skriver i samme debat. Det er ikke tilladt hos amino

Det er ikke mod Aminos regler at have flere profiler, blot de bruges fornuftigt - der kan være flere helt legitime årsager til at have flere profiler.

Hvis du oplever et misbrug af det regelsæt, så bør du anmelde det via anmeld-funktionen så kigger vi på det.

/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Jeg har ryddet op i tråden, det betyder at I skal finde et andet sted til jeres personlige angreb og mudderkastning - mail eller telefonen er velegnede redskaber til det.

Misbrug af stjernesystemet og fortsatte personlige angreb vil ikke blive tolereret.

/Brian

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)