Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af E-rygevæsker

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

mht. til import af e-rygevæsker fra et EU-land hvordan skal man så forholde sig..?
Man skal vel reg. sig som importør af dette, men skal man også reg. sig på en måde hos sundhedsstyrelsen…?

Og en ting vi slet ikke forstår er: Hvordan hulen kan man få lov at sælge e-rygevæsker med nikotin i hvis dette ikke er lovligt i DK..? Kan se mange butikker har det, både fysiske, men også webshop…? Så er det overhovedet ulovligt..?

Grunden til at jeg spørger, er ikke at jeg vil sælge, men har en kammerat som vil starte med salg af dette. Så vi har sammen forfattet denne tråd :)

OBS: E-rygevæske så er det til e-cigaretter :) 

K

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej 

ja du har helt ret i mange sælger rygevæsker med nikotin nej det ikke lovligt..... det lovligt at sælge rygevæsker men ikke lovligt men nikotin. dog kan du jo bestille nikotin hjem til dig selv. det jo ikke forbudt.. så kan du jo bare sige hvis du bliver taget. du ikke sælger nikotinen men sælger rygevæskerne og giver nikotinen ud gratis :) det kan de ikke gøre noget ved :)

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bagsværdstart:

Hej 

ja du har helt ret i mange sælger rygevæsker med nikotin nej det ikke lovligt..... det lovligt at sælge rygevæsker men ikke lovligt men nikotin. dog kan du jo bestille nikotin hjem til dig selv. det jo ikke forbudt.. så kan du jo bare sige hvis du bliver taget. du ikke sælger nikotinen men sælger rygevæskerne og giver nikotinen ud gratis :) det kan de ikke gøre noget ved :)

Det er bare ikke den måde min kammerat vil drive sin forretning på - Det skal være på en ordenlig og lovlig måde.

Men tak for dit svar. Tænker at der måde være et sted hvor man kan søge om tilladelse til salg af væske m. nikotin, siden så mange gør det.

K

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bagsværdstart:

Hej 

ja du har helt ret i mange sælger rygevæsker med nikotin nej det ikke lovligt..... det lovligt at sælge rygevæsker men ikke lovligt men nikotin. dog kan du jo bestille nikotin hjem til dig selv. det jo ikke forbudt.. så kan du jo bare sige hvis du bliver taget. du ikke sælger nikotinen men sælger rygevæskerne og giver nikotinen ud gratis :) det kan de ikke gøre noget ved :)

De du opfordre til (at give nikotin væsken ud gratis), vil være ulovligt at gøre.

Det KRÆVER en tilladelse at sælge produkter med nikotin, og samme tilladelse kræves for indførsle og produktion af nikotin produkter. Fordi man bortgiver Nikotin, så er det stadig ulovligt at gøre , da det i dette tilfælde vil være virksomheden som gør det og NEJ du kan ikke sige at du giver det privat ud når du sælger 1 pakke med ecigaretter og evæsker hvor nikotinen så er en privat gave.

For at kunne sælge nikotin produkter (evæsker) kræver sundhedsstyrelsen at man har en markedsføringstilladelse. Denne tilladelse kan man kun få ved at have en virksomhedstilladelse. Dette kan du læse mere om her: http://sundhedsstyrelsen.dk/da/medicin/regulering/virksomhedstilladelse-og-registrering 

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tusinde tak for det svar, det er HELT perfekt. Det var lidt mere sådan et svar jeg/vi søgte efter. Det er vi meget glade for. Nu vil vi kigge lidt på det, og så om det er noget der skal arbejdes videre med.

Endnu engang TUSINDE tak for linket og dit fine svar.

K

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror mere du skal spørge dem som sælger nikotin til Danmark, shops som er lokaliseret i Sverige og andre steder hvor man lovligt kan købe nikotin væske til eget forbrug, også får din ven procenter af dette, og de må gerne sælge til DK kunder, det er kun DK webshops som ikke må sælge til DK kunder, mig bekendt er det denne måde det foregår på i dag, og er vist 100 procent lovligt ifølge min viden... Underligt, JA, men lovligt, JA...

Hilsen Johnny....

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

sorry men du er helt galt på den ligemeget hvad bliver det aldrig lovlig at sælge nikotinen i danmark ... kender reglerne da min stedfar har en butik. og ved hvordan han for sin men han for den ikke for sverige af

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Bagsværdstart:

sorry men du er helt galt på den ligemeget hvad bliver det aldrig lovlig at sælge nikotinen i danmark.

Bare skægt at DU mener det ikke er lovligt. Jeg har snakket med Sundhedsstyrrelsen, med import og godkendelse af salg af e-væske MED nikotin, og man kan godt godkendes til det.
Så det kan godt være du skal hente lidt mere info inden du udtaler dig. Jeg har det også på mail hvis det skulle have din interesse. Jeg vælger at trække stikket da de vil have 79.249 kr. i godkendelsesprocedure (markedsføringstilladelse i Danmark) og en årsafgift på 8.896 kr. 
Derudover kommer der også gebyr for ansøgning om en tilladelse til distribution af lægemidler er i 2013 3.980 kr og årsgebyr 3.999 kr.

K

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

ja okaii udtalte mig forkert sorry.. ja men hvis du så ikke har det så det self ikke lovligt :) sorry

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Sandmanden Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at informere, så er det gået hen og blevet lovligt I Danmark, mange sider, http://esmog.dk/collections/e-cigaret , sælger det, hvor de har fået lov af sundhedsstyrelsen, men ja. Man skal selvfølgelig forholde sig til loven, og bare fordi at noget er lovligt i udlandet gør det det ikke lovligt i Danmark.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)