Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en webshop med ting af genbrugsmaterialer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set et gammelt indlæg med en lignende ide, og dog

Min ide til virksomhed er at jeg vil sy genbrugstøj om til noget andet. En habit jakke kan blive til en computertaske eller en smart fashionista bag. Der kan syes børnetøj af voksentøj, puder, mm. Tanken er i første omgang at jeg vil sælge via en webshop. Jeg har fundet et billigt værksted, men min økonomi er bare ekstrem dårlig.

Jeg har også tænkt på at jag kunne arbejde sammen med genbrugsbutikkerne og få mine ting i kommission. Der findes også en del butikker med kunsthåndværk som kunne være en mulighed.

Lyder det som en ide der er mulighed i, og skal man overhovedet starte når der ikke er mulighed for at låne noget?

Er åben overfor tips og gode råd

vh Inge

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ImpexChina Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Inge

Til at starte med må jeg lige sige, at jeg ikke kender noget til markedet og efterspørgslen på det du vil sælge. Jeg synes dog alligevel, at jeg vil opfordrer dig til at kaste dig ud i det. Det lyder som om, du har tænkt over tingene og har motivationen. Det er den bedste start du kan få :-) 

Hvad angår om man skal starte når man ikke kan låne noget, så er mit svar også ja. Fokuser i starten på at begrænse udgifter og varelager. Så kan langt de fleste starte op og komme i gang. Efterhånden som salget stiger, kan du så justere dine udgifter. 

Held og lykke med det!

Venlig hilsen

Rune

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes at det lyder som en god ide! Nu skriver du at du ikke har mulighed for at låne noget, hvad skulle de penge gå til? Og er der ikke mulighed for omdanne et af værelserne til et værksted i starten? 

Mindes at have læst om to firmaer et i UK der specialerede sig i computer tasker og det andet i USA der re-designede gamle vaser begge firmaer med stor succes, og der startede de også ud med at købe fra forskellige genbrugsbutikker. 

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene til jer begge Smile. Mine udgifter i starten heller ikke så store, og jeg har fundet et meget billigt værksted, hvor flere kunstnere har atelje. Jeg har ikke så meget plads hjemme, og så kommer jeg hjemmefra og er sammen med andre, hvilket også kan være inspirerende. 

Pengene skulle gå til et arbejdsbord, og lidt andet småting. Materialer skal jeg også have købt, tilbehør osv. Det er ikke flere tusinde vi taler om, men det er ikke meget jeg har at gøre med.

 

Jeg kan jo også drive det som hobbyvirksomhed indtil indtjeningen er over 50.000 kr.

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at spørge til familien eller venner om de ikke vil af med noget tøj eller andet, som du så kan re-designe om og derefter tage nogle billeder af før og efter re-touch, evt. lægge dem ud på en blog? Så kunne du præsentere din idé til genbrugsbutikkerne og henvise til noget af det du har lavet.  

Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men kæresten er i øjeblikket igang med at sortere tøjet, som vi skulle ned med til enten genbrug eller forærer det væk. Hvis det kan have interesse kan du skrive en PB.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)