Jeg tilbyder en gratis ydelse, men må desværre sande at over 50% af de bookede tider enten bliver aflyst eller folk udebliver. Det er jeg mildelst talt træt af!
Da folk jo ikke betaler kan jeg ikke engang kræve et depositum, men kan jeg opkræve et gebyr for udeblivelse? Eller andre gode forslag?
Jeg må indrømme at jeg ikke kender det juridiske i det her, men når folk booker en aftale, kan jeg ikke se noget galt i, at du fortæller at der er et gebyr for udeblivelse..
I første omgang kan du jo sætte det til 10 kr., og se om det ikke har den effekt du gerne vil have (at folk møder op). Det at folk ved de skal have penge op af lommen, gør ofte at de møder op.. (Jeg antager at du ikke er sådan en forfærdelig person, der har tænkt sig at leve af gebyrerne ;-) )
Nogle benytter sms beskeder, til at minde folk om deres aftale dagen før og f.eks. tre timer før, hvor det fremgår hvordan de kan melde afbud, hvis de er forhindret.
Gør folk tydeligt opmærksom på at det koster et gebyr at udeblive, men giv dem muligheden for at melde afbud indtil x timer før aftalen.
Jeg tilbyder en gratis ydelse, men må desværre sande at over 50% af de bookede tider enten bliver aflyst eller folk udebliver. Det er jeg mildelst talt træt af!
Da folk jo ikke betaler kan jeg ikke engang kræve et depositum, men kan jeg opkræve et gebyr for udeblivelse? Eller andre gode forslag?
Ja da, det er der ingen problemer i at gøre. Det bliver tit gjort på konferencer, hvor billetterne er gratis.