Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkræve gebyr for udeblivelse?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilbyder en gratis ydelse, men må desværre sande at over 50% af de bookede tider enten bliver aflyst eller folk udebliver. Det er jeg mildelst talt træt af!

Da folk jo ikke betaler kan jeg ikke engang kræve et depositum, men kan jeg opkræve et gebyr for udeblivelse? Eller andre gode forslag? 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at jeg ikke kender det juridiske i det her, men når folk booker en aftale, kan jeg ikke se noget galt i, at du fortæller at der er et gebyr for udeblivelse..

I første omgang kan du jo sætte det til 10 kr., og se om det ikke har den effekt du gerne vil have (at folk møder op). Det at folk ved de skal have penge op af lommen, gør ofte at de møder op.. (Jeg antager at du ikke er sådan en forfærdelig person, der har tænkt sig at leve af gebyrerne ;-) )

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle benytter sms beskeder, til at minde folk om deres aftale dagen før og f.eks. tre timer før, hvor det fremgår hvordan de kan melde afbud, hvis de er forhindret.

Gør folk tydeligt opmærksom på at det koster et gebyr at udeblive, men giv dem muligheden for at melde afbud indtil x timer før aftalen.

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender både en mail og sms for at påminde dem om tiden, så det er ikke fordi de bare har "glemt" det.

Men ja, det var mere om det var juridisk korrekt at opkræve et gebyr ;)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mmat:

Jeg tilbyder en gratis ydelse, men må desværre sande at over 50% af de bookede tider enten bliver aflyst eller folk udebliver. Det er jeg mildelst talt træt af!

Da folk jo ikke betaler kan jeg ikke engang kræve et depositum, men kan jeg opkræve et gebyr for udeblivelse? Eller andre gode forslag? 

Ja da, det er der ingen problemer i at gøre. Det bliver tit gjort på konferencer, hvor billetterne er gratis.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok og hvad så når folk udebliver? Sender man så en regning eller hvordan?

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mmat

Jeg troer dit problem ligger et helt andet sted, nemlig i det at din ydelse er gratis.

Når noget er gratis er der mange som regner med at man bare kan melde sig til, og så se om man har lyst når det kommer til stykket.

Hvad med at sætte det op så det koster eks 50 kr ved tilmelding som kunden så får retur ved afslutningen af ydelsen.

Noget helt andet er hvad har du ud af at tilbyde gratis ydelser, jeg mangler noget baggrundsviden for at se noget fornuft i dette.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager bogføringsservice

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)