Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til en lille jule hilsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  Dinbar.dk Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg vil blot hører om det er lovligt at sende en lille julehilsen til alle sine gamle kunder ? Jeg har ikke tænkt mig at skrive andet end glædelig jul og godt nytår og måske(hvis i siger det er ok ) en opfordring til at tilmelde sig mit nyhedsbrev. Er det ok ? 

På forhånd tak 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Forbrugerombudsmanden skriver om det i sin spamvejledning

Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at også ren ”branding” af den erhvervsdrivendes navn er omfattet af forbuddet, da det sker med henblik på efterfølgende afsætning. Forbrugerombudsmanden har fx udtalt, at en virksomheds udsendelse af elektroniske julekort til virksomhedens kunder var udtryk for generel promovering i strid med markedsføringslovens § 6 (j.nr. 08/06749). Der kan måske være tilfælde, hvor udsendelse af et elektronisk julekort ikke vil indebære en overtrædelse af markedsføringslovens § 6, fx hvor en erhvervsdrivende som led i løbende kundeforhold med en anden erhvervsdrivende – som en høflighedsgestus - tidligere har sendt et fysisk julekort til kunden, men hvor julekortet som led i den teknologiske udvikling er blevet elektronisk. Det forudsætter dog, at julekortet ikke indeholder nogen form for reklame.

Så, kort fortalt, nej, det er ikke tilladt.

Fra Vanløse
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  Dinbar.dk Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar og lidt øv at vide :) 

Forsat god dag 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)