Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til simpelt momsregnskab. - Spørgsmål

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har behov for et lille råd til hvordan jeg gør med moms.  Jeg har omsat for 95000 ex moms til danske kunder. Jeg har købt varer fra Kina til 25.000. Jeg har betalt 5000 kr i moms til speditøren.

Hvordan vil mit momsregnskab se ud?

På forhånd tak

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Borg Regnskab Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at hjælpe os lidt mere Smile

Hvis du har omsat for DKK 95.000 excl. moms. Momsen heraf er 95.000*0,25 = 23.750 (at betale).

Dit køb fra Kina har du ikke betalt moms af, og skal anføres som både købs- og salgsmoms. Angives som som vedr. køb i udlandet, 3. verdenslande.

De DKK 5.000 forstår jeg ikke helt - hvad mener du?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

der er lidt mystik i det her, jeg ville hvis jeg var dig finde en økonomi service der ville sætte mig ind i regnskab og moms, for ellers kan du kommer galt af sted

Du har solgt for 95.000 ex moms og dermed må du forhåbentlig ha en salgs moms på 23.750 kr

Så har du købt varer i Kina og der er ikke moms på den import - der må være noget andet . hvis du har købt som CVR og ikke som privat og har du købt privat er det ulovligt, men det ved din speditør - beløbet er lidt mystisk,  men tal med speditøren om hvad det er for en moms - om det er importmoms han har hævet fra dig som CVR - de 5000 passer ikke med for 25.000 kr varer - som måske også har fragt/told/gebyr - så derfor burde det ikke være ren moms

For at importere fra Kina til videresalg som du være IMPORTREGISTRERET. Den moms der så er tale om er IMPORTMOMS VARER UDEN FOR EU som du kan finde i linket. Det skal bogføres korrekt og indberettes korrekt men udlæser ikke en momsudgift

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.  

Her I Sverige er det normalt at betale moms til speditøren ved varekøb der er importeret fra et ikke EU land. Det er dog ikke alt jeg har betalt moms for og skal gøre det i momsregnskabet går jeg ud fra. Det skyldes at de har sendt pakken videre til mig uden at opkræve moms. Jeg skal afregne moms i min selvangivelse, men er i tvivl om hvordan jeg skal sætte det op så jeg ikke bliver snydt.

Giver det mening?

Fra Aulum
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nieborg Media Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune,

Kan det ikke passe for mig, hvis speditøren kun har lagt moms til ting så som den danske/svenske fragt og fortoldningen og lign. Og søfragten har de ikke lagt moms til - da beløbet er i USD?

Sidder dagligt med 10-15 fakturaer fra speditører

Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Pedersen:

Hej Rune,

Kan det ikke passe for mig, hvis speditøren kun har lagt moms til ting så som den danske/svenske fragt og fortoldningen og lign. Og søfragten har de ikke lagt moms til - da beløbet er i USD?

Sidder dagligt med 10-15 fakturaer fra speditører. 

Nej det er importmoms på selve varen jeg har betalt når leveringerne er blevet fanget i tolden.

Fra Aulum
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nieborg Media Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig lige forstå dig ret.

Du skal betale din speditør for fragten + varenes pris? 

Du skal jo indberette importmomsen inde på TastSelv og være importregistreret, hvor du så kan indtaste det under vare køb i udlandet uden for EU når du skal indberette moms. Husk at der er nogle særlige krav til dit regnskab - når du importerer fra 3. lande. 

Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Pedersen:

Lad mig lige forstå dig ret.

Du skal betale din speditør for fragten + varenes pris? 

Du skal jo indberette importmomsen inde på TastSelv og være importregistreret, hvor du så kan indtaste det under vare køb i udlandet uden for EU når du skal indberette moms. Husk at der er nogle særlige krav til dit regnskab - når du importerer fra 3. lande. 

Nej jeg betaler ikke fragt. Det gør min leverandør. Jeg betaler kun importmoms til speditøren.

Fra Aulum
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nieborg Media Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal du jo blot have indberettet importmomsen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

din speditør bør forklare, men nej det gir ikke megen mening, men nu skriver du jo her i Sverige, så er det nu svensk moms?

Og så skriver du at du skal indberette moms via din selvangivelse, det ringer heller ikke spor klokker, en taler du stadigt S, for DK har ikke sammehæng mellem selvangivelse og moms, og endeligt er jeg ikke vild med beskrivelse - "bliver fanget i tolden", for uanset land er det vel din pligt som importør at alt fanges i tolden, ellers er det jo smugleri og det er det jo ikke når du har speditør på, men udtrykket fanget i tolden lyder som om det er lidt tilfældigt det du laver

Hvis ikke speditøren kan forklare dig alt, så skaf en økonomimand der kan gå dine ting igennem og sikre både moms og selvangivelse, det er slet ikke umuligt at det kan spare mange penge.

søg evt på www.agera.dk efter gratis tilbud

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)