Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg tage patent på dette?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har fået en ide til et unik hjemmeside, og jeg tænkte er det muligt at tage patent på et hjemmesidekoncept? Eksempel. Hvis vi nu antager at jeg var det første der kom på iden Net-dating, ville jeg så kunne tage patent på dette? Eller på en eller anden måde få rettighederne til dette koncept? 

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ekstremt svært at få et softwarepatent i EU.

Så forvent derfor ikke at det er muligt.

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 05:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjersing:

Hej Amino

 Eksempel. Hvis vi nu antager at jeg var det første der kom på iden Net-dating, ville jeg så kunne tage patent på dette? Eller på en eller anden måde få rettighederne til dette koncept? 

Nej, og gudskelov for det. 
Software patenter kan beskytte enkelter funktioner i kode, og igen er der altid veje rundt om. Men det er ikke relevant i denne siatution alligevel.
Du har selfølgelig ophavsret på koden, designet osv. når du får lavet din side, samt du kan lave et varemærke beskyttelse på dit navn. 
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke selv de evner der kræver for at lave hjemmesiden da den er meget kompliceret og omfattende. Så jeg skal ud at finde en partner eller invester, for at bringe min ide til live. Hvordan kan jeg så beskytte mig mod at de ikke bare kopiere min ide når jeg har fremlagt den for dem?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hjersing:

Jeg har ikke selv de evner der kræver for at lave hjemmesiden da den er meget kompliceret og omfattende. Så jeg skal ud at finde en partner eller invester, for at bringe min ide til live. Hvordan kan jeg så beskytte mig mod at de ikke bare kopiere min ide når jeg har fremlagt den for dem?

Er du klar over hvad det koster at få et worldwide patent? Det er vanvittigt dyrt. Jeg ville ikke bekymre mig om et patent hvis jeg var dig. Folk får gode idéer konstant, men meget meget få af dem bliver en succes, fordi de mangler eksekveringen. Det vil dælme være ærgeligt at miste lysten om 1 år, og så har du et patent til 1 million til en opfindelse, som du er den eneste der synes er genial. 

Du kan bede eventuelt interesserede investorer underskrive en NDA (non-disclosure agreement), som er en fortrolighedserklæring. Min erfaring siger mig dog, at mange ikke gider da det begrænser dem i deres arbejde, men det er så en anden sag.

Du kan jo også bare låne pengene i banken til udvikling. Hvis du tror på idéen, så kan du da ligeså godt smide 100.000,- i som en investor kan? Men pas nu på med at være impulsiv. Drøft den med forskellige parter som f.eks. din familie og/eller en erhvervsrådgiver, som du kan få gratis stillet til rådighed af dit lokale vækstcenter. 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)