Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med/leje af mobilnet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg går og pusler med en idé og er blevet ramt af manglende viden - jeg har følgende spørgsmål:

- Hvordan håndteres leje af mobilnet i Danmark? Tænkt eksempel: CBB har ikke eget net og skal bruge nogle master til at udsende signal. Hvordan håndterer CBB dette? Leje hos fx TDC? Herunder, er lejen baseret på fastprisaftaler eller belastningsdefineret?

- Samme spørgsmål som ovenstående, men for udlandet? (Nærområder som Europa og USA)

- Hvem håndterer lejen af mobilnettet, er det (i eksemplet ovenfor) TDC eller Huawei, som fremadrettet skal drifte netværket? 

- Er datanetværket styret på samme måde, fysisk og administrativt, som mobilnetværket?

Håber meget på nogle gode inputs!

De bedste hilsner,

Tobias

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det foregår på den måde at du aftaler en pris med eks TDC, Telia eller andre der har eget net og så bestiller du selv simkort og du har din egen nummerserie. Du får så enten dagligt eller løbende en oversigt over hvilke numre der har ringet for hvor meget og hvor meget trafik de har brugt. Du skal så selv sørge for at sende faktura til kunderne.

Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Hvordan er indtjeningsstrukturen for teleselskaber der tilbyder pakkeløsninger med fri tale, data, sms og mms - jeg er med på indtægtsdelen, men hvordan er omkostningsmodellen, altså afregningen overfor netudbyderen?

Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)