Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et Danmark uden iværksættere/selvstændige

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er en dreng, som har om iværksætter og jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i tror danmark ville se ud uden iværksættere... Eller ihvertfald mindre end det vi har nu :) 

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

simonmaersk:

Hej jeg er en dreng, som har om iværksætter og jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i tror danmark ville se ud uden iværksættere... Eller ihvertfald mindre end det vi har nu :) 

Den er sådan set meget simpelt, du ville ikke have andet end hvad du selv ville kunne lave. 
Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså der ville i hvert fald ingen jobs være at få, der ville ikke være nogle arbejdspladser, at henvende sig til. så det ville være et meget kedeligt land, uden penge omløb eller erhverv, så ville der jo heller ikke være nogle grund til at gå i skole, hvis vi ikke lavede noget, så ville jo ikke kunne eksistere som et land.  det er hvis der slet ikke var nogle ihverksætter, 

hvis der var få, ville der være meget lidt arbejde at få. :) og igen have svære ved at eksiterer som et land. 

Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svaret, men jeg har et til spørgsmål hvis du vil svare på det og det er "hvorfor tror du, at der ikke er så mange selvstændige i Danmark"?

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

dette er en personlig mennig..:)

Det er for dyrt. at være ihværksætter i danmark, og der er for lidt tillid fra banker, politikerne og så har vi også en jantelov.. der siger du skal ikke tro du er noget.. :-)

Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vi uddybe dig mere må du meget gerne gøre det

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 ja jeg kan prøve...:) 

i Danmark skal man have penge, får at lave penge. du skal som regel have et kapital, får at få et lån i banken, eller du skal bruge penge for at opstille anpart selskaber, og de andre selvskaber, untagen enkelmandsvirksomhed, men du skal have en god økonomi, og stille et beløb til rådighed for bare at få en kasse kredit i Danmark, eller låne til det du skal bruge i virksomheden. du kan ikke kommer fra kontant hjælp, og regne med at man bare lige kan starte op selvstændig, med mindre du har arvet eller vundet en mill. så opstarten i Danmark er rigtigt dyr, + vi er et af de dyreste lande, ang. skat og moms. skal lige siges, jeg går ind for at man betaler skat, da jeg godt kan lide at komme på hospitalet og sådan. 

men F.esk i England skal du ikke betale for at have erverskonto, Det 1. år. som du skal i danmark. man har nemmere ved at få kassekrediter og banklån til selvstændige, grundet det er, de har valgt at have tillid og de er helt vilde med ihværksætter. 

Personligt har det taget mig 3 år at nå hvor jeg er nu. hvis jeg havde haft masser af penge, havde jeg hyret en til at stå for regnskab, en til at få gode ideer og input, samt en til at hjælpe som jeg kunne afgive løn. men som det var for mig, kom jeg fra revillidering, med to børn og under uddannelse, jeg havde ikke en kr. på lommen, mig og min mand holdte grøddage, hver mandag, (børne elskede grøddag, jeg personlig hader grød) netop fordi han havde tillid til at jeg godt kunne klare det. jeg kunne heller ikke låne i banken, da jeg ikke havde nogle penge. og min første hjemmeside var ikke noget at råbe hurra for..:) det er de som regel aldrig. det tager som regel en 3-4 forsøg..:)

jeg valgte så at tage lidt fra hver gang, både til julehjælp, og moms Selvfølgelig, men også så jeg kunne opbygge mig, min egen "kassekredit," så jeg ikke tiden havde løbene penge ind og ud. og nogle fantastiske mennesker, som havde forståelse (bl.a her inde på amino) som godt kunne vendte med at få betalt deres faktura, da det jo også er startet et sted engang. 

Det ironiske er så nu, at banken ringede til mig og hørte om jeg kunne tænke mig dankort og et banklån- hi hi.. 

Undskylder lige hvis der er mange stavefejl.. jeg bruger en anden computer, som ikke har stavekontrol. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Banker i England er generelt lige så forsigtige som danske i dag og der er mange ting i DK omkring stiftelse som er langt lettere end i de fleste andre lande - så meget af dette er - undskyld udtrykket - lidt klynk.

En stor del af spørgsmålene herinde går på hvordan man bedst kan trække iphones og computere fra i indtægten, og unge der studerer kan flittigt benytte virksomhedsskatteordningen til kun at betale 25% aconto skat og stadigt få fuld SU - vilkårene er langt hen ad vejen super gode for de som vil.

Vist er det svært at skaffe penge, men det er sundt nok, at der stilles krav til projektet eller en form for sikkerhed.

Det at blive selvstændig er ikke voldsomt meget lettere noget andet sted end det er i DK som nu tilmed får IVS som selskabsform til 1 kr. Man er dog altid nødt til at forvente selv at skulle stille lidt kapital og egen tid op - men så er det absolut heller ikke værre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
undskyld udtrykket - lidt klynk.

Det er et helt okay udtryk. for ja det kan godt lyde som klynk, men jeg synes personligt at der er for lidt tillid til danmark ihværksætter. 

der er jo en grund til at mange vælger at være ihværksætter, langt væk fra danmark, netop fordi det er dyrt, og nok også grunden til at der ikke er så mange. Det har nok også noget at gøre med finaskrisen at gøre.  

Ja man skal forvente have penge, det havde jeg ikke derfor gjorde jeg det på den måde, men vis jeg havde penge havde jeg jo ikke brug for et lån. så at sige, og man skal idag stille rimlig mange penge af egen lomme, for at kunne få lov at låne nogle. er min erfaring.

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)