Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent / rettigheder på et produkt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Smarte Sager Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere

Er det muligt at få patent på et produkt man ikke selv har produceret? Eller kan man måske lave en bestemt aftale med producenten, om at man kan blive den ansvarlige for deres produkter i Danmark?

M.v.h. Nicklas 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas. Du kan læse om patentreglerne her: http://ip-guiden.dkpto.dk/opfindelser/beskyt-din-opfindelse/kan-jeg-faa-patent-paa-min-ide.aspx 

Det, jeg læser mig til, er at det er opfinderen af produktet, der kan søge patent. Opfindelsen skal være ny (i hele verden) og have en vi standard. Og det lyder jo mere, som om du allerede står med et (udenlandsk produceret) produkt, du gerne vil sælge.

Det må jo være op til opfinderen og/eller producenten af produktet at søge patent. Og også at give en sælger i et land enesalg. For det er næsten mere det, jeg hører dig spørge efter.

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Smarte Sager Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte. Tak for dit hurtige svar

Jeg ved godt jeg skrev "patent" - men jeg tænker mere på en slags aftale med producenten
Hvis man nu f.eks. kan sikre sig, at man er den eneste som producenten sælger produkterne til i Danmark. Kan man lave sådan en slags aftale? Så hele Danmark ikke pludselig begynder at sælge det :-)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan du godt - du laver en eksklusiv aftale med producenten. Hvis produktet allerede findes i Danmark, så kan du ikke lave den slags aftaler. Du skal dog forvente, at hvis du tager fat i producenten så skal du kunne fremlægge planer i form af salg, markedsføring og meget andet.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Smarte Sager Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg forsøge så :) 
- Men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal få det formuleret perfekt på engelsk..
Men tak for responsen! 

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Jeg har prøvet at hjælpe med at få sådanne aftaler på plads - og engelsk var i mange af tilfældende arbejdssproget. Send mig en PM, hvis det kan have interesse.

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Smarte Sager Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen :-) 

Tak for din besked. PB er sendt. 

- Sidder lige og funderer over, hvordan man kan skrive en god troværdig besked. Håber nogle har et par forslag :-) 

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - det ville ikke være nyt !

Såeh bare et af de 4 grundkriterier til at få patent er efter vores opfattelse ikke opfyldt.

 

Mogens

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens:
Såeh bare et af de 4 grundkriterier til at få patent er efter vores opfattelse ikke opfyldt.

Hej Mogens

Nu er tråden jo ikke brandaktuel mere, og trådstarter har erkendt, at det faktisk ikke var et paptent men en eneforhandling, han var ude efter. Men nu blev jeg nysgerrig: Inde på Patent- og Varemærkestyrelsen taler de om tre kriterier:

1. Opfindelsen skal være ny

2. Den skal have opfindelseshøjde

3. Den skal kunne udnyttes industrielt

- hvad er det fjerde grundkriterium?

Birte

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Og opfindelsen skal også virke

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)