Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TEMA: IVS / Iværksætterselskab - vi har samlet det hele her...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære aminoer,

Vi har nu samlet en række artikler og videoer på en IVS temaside. Her får du viden om, hvordan, hvad du kan bruge det til, hvordan du kommer igang, hvad er "forsvarligt kapitalberedskab", hvorfor du skal overveje at skyde mere ind end 1 krone, hvordan du undgår kapitaltab samme dag du stifter etc. etc.

Du kan også bestille en stiftelse af IVS på præcis samme måde som du stifter et ApS, men vær OBS på at vores bestillingsblanket KRÆVER en kop kaffe, hvor du skal bruge hovedet, fordi - selv om IVS var tiltænkt at være super enkelt, så er det slet ikke spor enkelt.

God læse lyst, håber du kan bruge det.

http://www.ditselskab.dk/ivs

PS.: Hvis der mangler noget, så deltag i debatten enten her eller der..

OG SÅ LIGE EN RIGTIG GOD JULEFERIE TIL ALLE...

Gode hilsner fra Jacob Tøjner

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu et spørgsmål: Hvad er pointen med et IVS holding hvis man ikke kan overflytte indtjeningen fra IVS'et før der er kapitalgrundlag til et APS?

Og er der en grænse for hvor længe pengene skal stå i datterselskabet før man kan overføre til holdingselskabet?

/ 3 Steps Ahead

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

3 steps ahead:
Er der en grænse for hvor mange datterselskaber et holding selskab kan eje, såvel som privat person? Og er det muligt at et holdingselskab kan eje et andet holdingselskab som ejer anparter i flere anpartsselskaber?
næh vel ikke ud over at administrationen let æder fordel op, men et holding kan ha så mange døtre det vil i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

3 steps ahead:

Endnu et spørgsmål: Hvad er pointen med et IVS holding hvis man ikke kan overflytte indtjeningen fra IVS'et før der er kapitalgrundlag til et APS?

Og er der en grænse for hvor længe pengene skal stå i datterselskabet før man kan overføre til holdingselskabet?

Man må give udbytte til ejer når kapital grundlaget er 50.000 også selv om man ikke omdanner til ApS men ellers er der ingen point

Og  - nej ikke en tidsmæssig grænse ud over den der følger regnskabsåret  - eller vel ekstraordinære generalforsamlinger med hensyntagen til kapitalberedskabet - men det er ikke et problem ret ofte tror jeg for IVS så sikkert i mange fald vil kæmpe ret hårdt for at nå ApS værdighed år 1 - ellers var de nok stiftet - og burde med fornuft være stiftet som ApS direkte

Man må godt hæve løn med det samme og dermed "overflytte indtjeningen"

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Pointer med et holdingselskab finder du her: http://www.ditselskab.dk/mere-info/holdingselskab Pas på: Lønmuligheden må IKKE anvendes til OMGÅELSE af udbyttereglen. Lønnen skal derfor principielt svare det man kunne kalde "almindelig løn" ... Eks . Har man modtaget alm. Løn, og er året omme, og ligger der 30.000 så kan man altså ikke BARE hæve de 30.000 som lidt ekstra løn...

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vil høre om alle typer virksomheder kan anvende bruge et IVS. Hvad med et advokatfirma eller lignende ?

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil ikke være noget problem, da et IVS fungere på samme måde som et Aps, jeg vil dog sætte spørgsmålstegn ved grundlaget for ikke at starte et Aps, når nu det er noget så seriøst som et advokatfirma, så ser det mere prof. ud at have enten et Aps eller A/S. Just my 2 cents, have a lovely day!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
FSVA advokater er det ganske ligegyldigt om det er IVS, ApS eller enkeltmandsvirksomhed. Advokaten hæfter altid personligt og kan ikke dække sit rådgiveransvar bag en selskabsfront

Nu tænkte jeg mere på signalværdien og den seriøsitet jeg forbinder med f.eks et A/S i forhold til en personlig virksomhed. Hæftelsen var jeg ikke klar over, men som sagt, så var det mere signalet man sender.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)