Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger fyrværkerileverandør!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino,

Jeg driver en teltudlevning, hvilket er et fantastisk og lukrativt erhverv om sommeren efterår og forår.
Mit problem er at jeg og min kone står uden beskæftigelse om vinteren, hertil tænkte jeg mig at starte noget fyrværkerisalg, (dog først næste år).
Vi lejer et telt ud til en fyrværkerisælger der sælger "Royal" fyrværkeri, hertil tænkte vi at gøre det samme.
Men Royal er ret dyrt og "eksklusivt", jeg søger en leverandør der er nem at have med at gøre, vigtigt at han vil tage det overskydne krudt tilbage til en fair pris, og ikke mindst at produkterne er Billige!, sortimentet skal selvfølgelig stadig være stort, men forbrugeren skal syntes det er i den rigtige ende af prisskalaen.

Sidst har jeg i tankerne at sælge krudt forholdsvist tæt på motorvejen, Må jeg sætte et skilt op hvor der står FYRVÆRKERI som bilister kan fra motorvejen eller hvordan?

Håber en lidt mere erfaren inde for området kan rådgive mig i min lidt svære situation.

Hilsen Anders. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Hej Anders,

Der er utallige danske leverandører af krudt. De fleste har returret af usolgt krudt, såfremt selvfølgelig du ikke har hamstret deres lager fuldstændig.

Det vigtigste ved krudt er ikke prisen, men fortjenesten. Uanset hvad, så vil du kunne omsætte en god sjat og man tjener KASSEN på det. Dog er der selvfølgelig masser af arbejde forud for starten (14 dage før Nytår) og indtil alt krudt er returneret og krediteret. Derfor er det helt fortjent med den høje fortjeneste.

Du skal spørge din kommune om hvilke skilte du må sætte op. Ellers kan du jo male en 40 fods container og parkere den et smart sted ;)

Husk at du ikke bare kan sætte en stand op. Politiet skal godkende alt omkring salget af krudt og lokationen hvorfra du sælger.

Vær allermest bevist om reglerne omkring håndtering af krudt. Overholder du ikke reglerne, beslaglægger politiet hele molevitten og så ryger din fortjeneste totalt. Jeg husker reglerne som helt godnat. Blandt andet må man ikke have mere end 20 kg i sit salgsdisplay (skiltet der hænger bagved sælgerne) og det dækker ikke engang hele sortimentet.

Vi måtte heller ikke have mere end 80 kg ialt i standen/boden - og så skulle jeg køre 4 km væk og hente mere krudt hele tiden.

Reglerne er helt ude i skoven, så det er godt at du har et år til at forberede dig. Bilka forretningerne har af flere omgange fået beslaglagt alt deres krudt, så det er ikke for sjov, det her.

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at forhøre dig hos www.afac.dk de tilbyder vist et komplet setup med containere osv..

Fra Herning
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 36
Fra  Jesper Mikkelsen Fotografering Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet godt bud er Fyrværkerieksperten...

Det kan være lukrativt hvis det gøres ordentligt, og sørger for en god beliggenhed, uden der er en masse konkurrenter... Der er dog mange der sælger krudt i hele landet efterhånden, så det kan være et hårdt marked at komme ind på. Især med masser af reklamer fra Thansen, jemogfix, bilka mv.

der er sindsygt mange regler der skal overholdes. Det har der været siden Seest, og det kan være en fordel at sætte dig ind i reglerne inden du går videre... Og vær obs på, at der muligvis indskrænkes i salgsperioden der er tilladt, fra næste år... Og ikke mindst der ofte er tyveri/indbrud ved fyrværkeri salgssteder...

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Bright Star fireworks leverer også krudt godkendt i dk 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:
Reglerne er helt ude i skoven,

Nej det er de så ikke - mener jeg.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:

Flemming:
Reglerne er helt ude i skoven,

Nej det er de så ikke - mener jeg.

Du har så en mening om det meste, Fru Hartmann. Det er bare sjældent at trådstartere kan bruge dine meninger til noget. Det ville klæde dig, hvis du faktisk prøvede at bibringe noget til den pågældende trådstarters problem fremfor blot at fremkomme med en oftest negativ ytring, der ikke giver mere value for nogen.
Når jeg siger, at reglerne er helt ude i skoven, så er det ikke fordi jeg ønsker en ny Seest katastrofe, men det er da tankevækkende, at du ikke må udstille mere end 20 kg krudt, men en kunde kan godt fylde sin bil med 25 kg krudt. Hvor er vi så henne?
Hvis reglerne rent faktisk skulle give mening, så skulle man helt forbyde private at købe, håndtere og afbrænde krudt, men der kommer vi nok først, når der er kommet mange flere lig på bordet. Cigaretter forbyder man jo heller ikke.
Det var mest ment som en Heads Up til trådstarter om, at han seriøst skal sætte sig godt ind i reglerne, fordi lovbrud på netop dette område giver helt igennem blå mærker.
Jeg er iøvrigt kommet i tanke om navnet på en krudtleverandør: Johnsens fyrværkerifabrik. Dem brugte vi i tidernes morgen i DS/Bilka. Ved ikke om de findes endnu.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er korrekt at reglerne nok blev lavet lidt i panik efter Seest katastrofen. Umiddelbart bliver de nok også lavet om, formentligt til næste år, da det er ekstrem besværligt at håndtere så små mængder fyrværkeri til salg.  Det skulle betyde at du må have en smule mere til opbevaring i salgslokalet, dog stadig under forsvarlige forudsætninger, skiltning, ildslukkere, aflukket rum mv

Det er sådan at hvis du skal sælge fyrværkeri skal du melde det til de lokale brandmyndigheder, de kommer så og checker om du overholder alle regler og de kommer alle steder - de kommer ligeledes i alle vores butikker. De checker om det står forsvarligt, om mængderne er korrekt og om du har korrekt skiltning alle steder, samt om dine ildslukkere fungere osv. De kommer uanmeldt og kan sagtens komme flere gange de sidste dage, så der skal være styr på det hele.

Jeg vil ikke sige at fortjenesten er høj i den forstand, for vores vedkommende er der en del ekstra udgifter i forbindelse med personale, logistik og overarbejde samt general håndtering. Dog får vi en del trafik i butikkerne af kunder som måske ikke har besøgt os før. Så på den måde får vi skabt noget opmærksomhed omkring vores forretninger og sælger i den anledning også nytårshatte og den slags. Dertil sælger vi heller ikke så meget maling og tapet på dette tidspunkt, så man kan sige vi bruger tiden fornuftigt. 

Sidst men ikke mindst er der også en risiko ved at dit personale ikke håndtere fyrværkeriet ordentligt og det kan koste dig en gevaldig bøde, så det kræver at du selv hele tiden er opmærksom og checker op på dit personale. Alt dette ikke for at skræmme, men jeg vil gerne lige tegne et realistisk billede ligeledes. Jeg har ikke selv fået tilbudt "retur af overskydende krudt" jeg skal forecaste hvor meget der skal bruges og er tilbudt gratis forsvarlig opbevaring af mit overskydende fyrværkeri. "det kan også koste mange penge i lager i et år"

Sidst men ikke mindst skal du påregne at være ude i god tid hos din leverandør - vi bestiller f.eks vores allerede til foråret.

Håber det var brugbart information.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 36
Fra  Jesper Mikkelsen Fotografering Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:

Fru Hartmann:

Flemming:
Reglerne er helt ude i skoven,

Nej det er de så ikke - mener jeg.

Du har så en mening om det meste, Fru Hartmann. Det er bare sjældent at trådstartere kan bruge dine meninger til noget. Det ville klæde dig, hvis du faktisk prøvede at bibringe noget til den pågældende trådstarters problem fremfor blot at fremkomme med en oftest negativ ytring, der ikke giver mere value for nogen.
Når jeg siger, at reglerne er helt ude i skoven, så er det ikke fordi jeg ønsker en ny Seest katastrofe, men det er da tankevækkende, at du ikke må udstille mere end 20 kg krudt, men en kunde kan godt fylde sin bil med 25 kg krudt. Hvor er vi så henne?
Hvis reglerne rent faktisk skulle give mening, så skulle man helt forbyde private at købe, håndtere og afbrænde krudt, men der kommer vi nok først, når der er kommet mange flere lig på bordet. Cigaretter forbyder man jo heller ikke.
Det var mest ment som en Heads Up til trådstarter om, at han seriøst skal sætte sig godt ind i reglerne, fordi lovbrud på netop dette område giver helt igennem blå mærker.
Jeg er iøvrigt kommet i tanke om navnet på en krudtleverandør: Johnsens fyrværkerifabrik. Dem brugte vi i tidernes morgen i DS/Bilka. Ved ikke om de findes endnu.

er enig med fru hartmann. Reglerne er nødvendige. I øvrigt må du ikke udstille varer indeholdende krudt. De skal være attrap/dummy - altså prøver uden krudt og det skal de være mærket med.

varer der er bag disken må indeholde krudt, og skal være placeret således kunder/andre ikke selv kan tafe varen. hvor meget du her må opbevare kommer an på om hvordan salgsstedet er placeret. Der er ligeledes regler for hvordan det opbevares, hvilke foranstaltninger mv der skal være på plads...

en kunde må ikke have 20-25 kg krudt som du nævner. Det var indtil 2011 3kg nem vægt, men er nu 5kg nem vægt. Det gælder både at transportere og opbevare derhjemme.

læs yderligere på sikkerhedsstyrrelsens hjemmeside, og brandmyndighederne, som skal godkende salgssted sammen med kommunen, har også brochurer/info...

at sælge fyrværkeri har ændret sig meget de sidste pr, og gør det sikkert også til næste år. Flemmings kommentar er et fint eksempel - sørg for at orientere dig om diverse regler fra myndighedernes side, for at undgå kæmpe bøder

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)