Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder over billeder?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har umiddelbart kigget lidt herinde og kan ikke lige finde spørgsmål på mit svar, så jeg opretter lige denne tråd..

Først og fremmest glædelig jul Amino.dk - her kommer mit spørgsmål:

Hvis jeg tager et par billeder uden for Anfield i Liverpool og efterfølgende et par stemningsbilleder på stadion, vil jeg så have rettigheder til at bruge dem på en hjemmeside? :-) 

På forhånd mange tak.. Smile

Mvh David 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Randers Totalservice Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det for at tjene penge til din hjemmeside du vil tage billederne ?

altså rent privat eller erhverv ?

Følger lige med ;)

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen i første omgang er det bare for at yde en service.. - og skulle siden genere nok trafik kan det efterfølgende blive i erhvervsøjemed.. :) Jeg har selvfølgelig ikke planer om at sælge billederne, men billederne skal bare bruges til at gøre oplevelsen bedre på hjemmesiden.. 

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der har viden eller ved hvor jeg kan undersøge dette? Har læst lidt lovgivning om ophavsret, og kan umiddelbart ikke finde noget konkret! :/ Jeg ved at der er forskel på portræt- og situationsbilleder, men ved ikke hvem der har ophavsret til et situationsbillede jeg tager inde på stadion.. 

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke lovgivningen i England, men som udgangspunkt er det fotografen, som har ophavsretten til billederne.

Hvis du har fotograferet på offentlig område, så har du lov til at offentliggøre billederne. Også på din egen hjemmeside. Der kan være undtagelser, hvis du krænker privatlivets fred, men det lyder ikke til at det skulle være tilfældet her. Hvis stadion tillader fotografering, så kan du også betragte det som offentlig område. Ja du har faktisk også lov til at sælge billeder, taget på offentlig område. Dog skal man være påpasselig, hvis billederne skal indgå i en reklame, da personer på billederne derved bliver sat i forbindelse med det, man reklamerer for. Og så er der muligheder for at få nedlagt foged forbud.

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay takker Claus! Som udgangspunkt bør jeg nok kontakte klubben og bede om lov.. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)