Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udgifter ved ansat :) hvad skal det koste i alt ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

  Er det ikke rimeligt simpelt?
Hvis Jeres kunde allerede har haft kig på at bruge Jer som vikarer, så ved du vel også hvad I igennem vikarfirmaet ville blive solgt til i timeløn?

Det er jo så den timeløn (pr. person) som firmaet allerede kender til og den I skal "konkurrere" imod.

Set i lyset af at de sparer vikarfirmaet som mellemmand, så skal Jeres timepris logisk nok være noget lavere - MEN at gå ned på at kigge på hvad I som timeløn får fra vikarfirmaet giver ikke nogen mening. Groft set, så kunne I jo lige så godt bare arbejde for vikarfirmaet og lade dem få opgaven, da den mængde penge som I vil få i lommen jo så vil blive det samme:

-Ansat ved virkarfirma: 107 kr. i timen pr. mand.
-1 måned á 160 timer ansat i vikarfirmaet: 17.120 kr. pr. mand.
-Solgt direkte til slutkunden uden om vikarfirma: 107 kr. i timen pr. mand.
-1 måned á 160 timer solgt direkte til slutkunden: 17.120 kr. pr. mand.

Det giver ingen mening at drive forretning på den måde.
I og med at I kører det igennem Jeres eget firma, så er der nogle risici, administrativt tidsforbrug m.m. som I skal tage højde for.
Hvad nu hvis det viser sig at opgaven krævede 10 timer ekstra den måned, men slutkunden ikke vil betale for det ekstra tid?
Hvis det kørte via vikarfirmaet, så kunne I personligt groft set være ligeglade og blot skrive de 10 ekstra timer på Jeres timeseddel og få løn for de ekstra timer. Så måtte vikarfirmaet selv slås med slutkunden efterfølgende om slutkunden skal betale for de ekstra timer.

Så det giver mere mening at I sælger Jer selv til en timepris der ligger lidt under hvad vikarfirmaet ellers ville tjene:

-Vikarfirma sælger Jer til 200 kr. i timen pr. mand.
-1 måned á 160 timer solgt til slutkunden via vikarfirmaet: 32.000 kr. pr. mand.
-1 måneds timeløn a 107 kr.: 17.120 kr. pr. mand.

Det giver en difference på 14.880 kr. I så har som "spillerum".
Så hvis I nu f.eks. siger at I vil være 4.880 kr. billigere end vikarfirmaet pr. mand, så tjener I faktisk 10.000 kr. ekstra pr. mand, i forhold til hvis det var via vikarfirmaet. Men slutkunden sparer jo så også 2 x 4.880 kr. og derved næsten 10.000 kr. på den måned de skal bruge Jer, i stedet for hvis de købte Jeres tid via vikarfirmaet. Så dette er jo derved en win/win-situation og I har ikke presset Jer selv ned i et prisleje hvor I nærmest underbyder Jer selv.

/Jesper

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis du vil give din "ansatte" 107,-/timen, så lig 30% oveni til sygdom, feriepenge, pension osv. (Sygdom er en svær vurdering!). Hertil ligger du din ønsket DG (hvad du vil tjene på opgaven, vel ca. 30-40%?).

Men er det helt umuligt at finde udaf hvad din kunde giver nu?? evt. bare ring til vikarfirmaet og spørg om priser. Men det er nok svært, hvis de har en lejekontrakt for en længere periode, som er lavet som tilbud.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Jeg er sikker på at du derefter vil få problemer med det Vikar firma.

2. Du skal til at ansætte din vikar kollega. Er du klar over hvor bøvlet det er for en sølle måned ?. Og hvad hvis han bliver syg eller kommer til skade.

3. Du har tænkt dig at gøre det så billigt at risikoen for at du kommer til at tabe penge på det er stor.

Måske du lige skulle overveje det her en ekstra gang.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville spørge kunden, hvad han betaler i dag.  Hvis han mod forventning ikke vil fortælle det så ville jeg tale med ham om fx 300 kr og høre om det er billigt. Jeg tror 200 er for lavt og der ingen grund til  at forære det væk. Hvis de betaler 275-350 i dag så er 250 jo er stor besparelse og bedre forretning.

tal med kunden inden du giver tilbud - held og lykke!

Fra Randers
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Randers Totalservice Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanken kunden havde var at vi kunne få lidt mere i sidste ende og spare "kontoret" (vikarfirma)

Så giver de kontoret 200,- + moms pr. time kunne vi måske ligge på 180,- + moms pr. time.

Jeg vil ikke presse timepriserne voldsomt ned, men alternativ her i vores lavsæson med meget få ordre er en god måde og holde os ovenvande :) bedre end alternativet og ikke tjene noget før om 3-4 mdr når vejret igen er til det..

Jeg vil tage alle jeres råd til mig og sætte mig og regne lidt på det og vurdere alle risikoer dr kunne være forbundet med det, for som nogen af jer også siger er det jo "nemmere" og være ansat og bare være tilstede og tjene uden bekyminger.

mange tak for jeres råd

Fra Randers
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Randers Totalservice Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Vi snakker en lavpris kæde i Danmark, der sælger vare billigt.. Tvivler på prisen er så høj for alm. forfalden arbejde :)

men jo kan jo prøve at spørge ind til hvad de giver idag ;) tror dog de mere håber jeg kommer med første udspil.

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens tage fejl - men det er gratis at spørge :-)

og med lidt held bliver du klogere på hvor du skal ligge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

så start lidt højt - så kommer du nok ud af busken - start så du har lidt at give af. Husk som Michael rigtigt skrev, at hvis du normalt selv arbejder for vikarbureauet og nu tager en af deres medarbejdere over til dig, så vil vikarbureauet nok være mere forsigtig med at anvende dig en anden gang. Den pris skl med i kalkulationen (men omvendt er det slet ikke ukendt for vikarbureauet)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lad nu være med at snyde dig selv.

Ansætter du en mand, så er det dig der står med ansvaret for den han laver. Det er dig der står for at der er noget at lave til ham og det er dig der betaler hans løn.

Udover løn, skal du også betale hans arbejdstøj, hans sikkerhedssko. Du skal betale ham løn når han er syg, når hans barn er sygt. Du skal betale ham løn hvis I sidder i kø på motorvejen. Du skal betale ham løn hvis I laver noget forkert.

Du skal også betale for ham hvis han laver lort i den. (husk at du skal være forsikret)

Du skal også betale ham hvis han kommer til skade (husk at være forsikret - DET SKAL DU VÆRE)

Så lad nu være med at snyde dig selv. Er det virkelig det værd.

Hvis han skal have ca. 110 kr. i timen, synes jeg du skal ligge 40 % oveni til at dække sociale udgifter (hov du skal også betale barselsbidrag) og andre ting. Der ud over skal du også tjene på ham, så du har en buffer til sygdom mv. Mit råd er at du MINDST skal tage 200 kr. + moms, men meget gerne mere.

Jeg har været selvstændig tømrermester i 4 år. Jeg havde 3 ansatte da jeg havde flest. Jeg tjente ingen penge i de fire år. Når man gør alt op havde jeg vel en timeløn på mellem 75 og 100 kr. i de 4 år. Det er muligt at jeg ikke var dygtig nok til at skaffe arbejde, og at jeg ikke var god nok til at beregne faste tilbud, men jeg var ihvertfald også ALT FOR FLINK. 

Det behøver du ikke også være, når alt kommer til alt, så betyder prisen mindre i forhold til det arbejde du laver. Tag en løn der gør det muligt for dig at udvikle og styrke dit firma. Alt andet vil bare være at udskyde dit firmas død.. Sad but true

held og lykke med det hele.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:

Lad nu være med at snyde dig selv.

Ansætter du en mand, så er det dig der står med ansvaret for den han laver. Det er dig der står for at der er noget at lave til ham og det er dig der betaler hans løn.

Udover løn, skal du også betale hans arbejdstøj, hans sikkerhedssko. Du skal betale ham løn når han er syg, når hans barn er sygt. Du skal betale ham løn hvis I sidder i kø på motorvejen. Du skal betale ham løn hvis I laver noget forkert.

Du skal også betale for ham hvis han laver lort i den. (husk at du skal være forsikret)

Du skal også betale ham hvis han kommer til skade (husk at være forsikret - DET SKAL DU VÆRE)

Så lad nu være med at snyde dig selv. Er det virkelig det værd.

Hvis han skal have ca. 110 kr. i timen, synes jeg du skal ligge 40 % oveni til at dække sociale udgifter (hov du skal også betale barselsbidrag) og andre ting. Der ud over skal du også tjene på ham, så du har en buffer til sygdom mv. Mit råd er at du MINDST skal tage 200 kr. + moms, men meget gerne mere.

Jeg har været selvstændig tømrermester i 4 år. Jeg havde 3 ansatte da jeg havde flest. Jeg tjente ingen penge i de fire år. Når man gør alt op havde jeg vel en timeløn på mellem 75 og 100 kr. i de 4 år. Det er muligt at jeg ikke var dygtig nok til at skaffe arbejde, og at jeg ikke var god nok til at beregne faste tilbud, men jeg var ihvertfald også ALT FOR FLINK. 

Det behøver du ikke også være, når alt kommer til alt, så betyder prisen mindre i forhold til det arbejde du laver. Tag en løn der gør det muligt for dig at udvikle og styrke dit firma. Alt andet vil bare være at udskyde dit firmas død.. Sad but true

held og lykke med det hele.

YesStarStarStarStarStar

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)