Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt regnskab fra Summa Summarum til Dinero

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål vedrørende flytning af regnskabet.

Når jeg vil lave åbningsbalancen i Dinero bliver jeg mødt af et lille problem.
I min resultatopgørelse fra Summa står der "årets resultat", dette kan jeg ikke finde i Dinero?

Er det korrekt at smide tallet ind på "Egenkabitalkonto primo" i stedet? Eller hvad skal jeg ellers gøre?

Med venlig hilsen
Dennis Schouboe

Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Hem's regnskabspleje Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det ville jeg mene man skulle have vær for sig men prøv at hør dinero support de er jo helt ny og ved at de ikke er helt klar med at man kan skifte regnskab år  så de mangler nok at oprette den konto ! 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Schouboe:

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål vedrørende flytning af regnskabet.

Når jeg vil lave åbningsbalancen i Dinero bliver jeg mødt af et lille problem.
I min resultatopgørelse fra Summa står der "årets resultat", dette kan jeg ikke finde i Dinero?

Er det korrekt at smide tallet ind på "Egenkabitalkonto primo" i stedet? Eller hvad skal jeg ellers gøre?

Med venlig hilsen
Dennis Schouboe

Hej Dennis.

Jeg går ud fra du er igang med at flytte et afsluttet regnskabsår - og ikke midt i en regnskabsperiode ?

Derfor skal du udelukkende flytte de tal som står anført i balance. Altså aktiver og passiver.

Se min guide som gerne skulle løse dit problem her :

http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt.aspx

Lad mig endelig høre hvis du har problemer.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

du starter et nyt regnskabsår 2014 i dinero og må så givet ind og oprette konti både i drift og status for at få det til at hænge sammen med din gamle summa - men jeg mener nu der er en overført fra tidligere år eller lignende, men du kan bare oprette konti, bare du giver dem et nummer tæt af af den gruppe de tilhører og i sammenlægningerne kan du - som i summa - se hvilke numre fra og til det er som sammenlægges

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Værløse
Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hurtige svar. :)

Regnskabet er selvfølgelig afsluttet og jeg ønsker at bruge Dinero fra 2014.

John, der ligger en der hedder overført fra tidligere år, men den er der også i Summa og der er ikke angivet noget i der.
Men ville det være okay at angive årets resultat i overført fra tidligere år i Dinero?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Schouboe:

Tak for jeres hurtige svar. :)

Regnskabet er selvfølgelig afsluttet og jeg ønsker at bruge Dinero fra 2014.

John, der ligger en der hedder overført fra tidligere år, men den er der også i Summa og der er ikke angivet noget i der.
Men ville det være okay at angive årets resultat i overført fra tidligere år i Dinero?

Hej Igen Dennis.

Du kan roligt angive det i årets resultat fra tidligere år.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Schouboe:

Regnskabet er selvfølgelig afsluttet og jeg ønsker at bruge Dinero fra 2014.

John, der ligger en der hedder overført fra tidligere år, men den er der også i Summa og der er ikke angivet noget i der.
Men ville det være okay at angive årets resultat i overført fra tidligere år i Dinero?

Resultatet vil blive det samme, men med mindre overblik - intet ulovligt hvis vi taler personlig virksomhed, i selskab ville jeg af hensyn til større krav ikke gøre det men HVOFOR gøre det. Jeg ville da bare lave en nu konto under egenkapitalen - klik ny konto, giv den en nummer 8105 f.eks og brug den konto til årets resultat. så bevarer du samme overblik som i summa hvis du ser hvordan start 2014 ser ud der - og det er vel den status du overfører

Du vil givet ha en del konti som ikke findes i dinero men fandtes i Summa, og du vil få langt bedst overblik, også i drift, hvis du tilpasser. det er ikke et specielt Dinero forhold. Det gælder alle programmer, at deres kontoplan ikke er ens, og derfor, start med at tilrette kontoplan i Dinero så den passer helt til dine behov, ud fra det du kender - Summa

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Værløse
Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, det vil jeg helt sikkert gøre, kan godt se fordelen i at oprette en ny konto. :)

Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Alternativt kan du udlæse kontoplanen fra Summa Summarum og højst tænkeligt indlæse i Dinero, jeg kender dog ikke så meget til programmet, og ved ikke om det er en reel mulighed. Hvis ikke man kan indlæse en kontoplan i Dinero må det kunne lade sig gøre at oprette sin egen, med baggrund i den fra Summa. 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Schouboe:

Mange tak, det vil jeg helt sikkert gøre, kan godt se fordelen i at oprette en ny konto. :)

Hej Dennis.

Fik du løst problemstillingen ?

Ellers skriv lige igen :)

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)