Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B skat indbetalingskort ved ændret forskudopgørelse?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede en personligt ejet virksomhed sidste år, og da jeg ikke selv havde ændret min forskudsopgørelse, har skat lavet et overslag på at jeg vil tjene 100.000 kr næste år. 

I den forbindelse har jeg fået 10 indbetalingskort til rater af B skat. Jeg har efterfølgende været inde og rette min forskudsopgørelse til, så jeg regner med et overskud på 10.000 kr. 

Det er efterhånden et par uger siden jeg rettede det til, men jeg har ikke modtaget nogle nye indbetalingskort. 

Mit spørgsmål er så, skal jeg bare se bort fra disse 10 indbetalingskort - jeg vil nødig have rykkere fordi jeg ikke betaler?

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville nok ringe til skat og spørge, de er nok de eneste der kan svare. de er langsomme når de skal udbetale penge, eller ændre ting. man når de opkræver penge så er de hurtige. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

skat hastighed begge veje er ret ens - hvis ikke faktisk hurtigere med tilbagebetaling end opkrævning (ex negativ moms som kommer hurtigt medens positiv først opkræves op sidste betalings dag) Skat skal ikke manuelt ændre noget når vi taler forskud, det sker maskinelt alt sammen og du kan se resultatet selv.

Så længe du har betalt det i skat du skal, mener jeg ikke du får problem men når du har ændret sent på året, efter sidste b skatte rate i november - så får du ikke ændringer i form af nye alm b skatte opkrævninger, da b skat ikke betales efter nov. 

Hvis du har fulgt vejledninger på skærmen - indtastet betalt skat indtil ændring korrekt, så vil du og har fået besked om hvorvidt der kommer en opkrævning. Har du ændret efter sidste B skat i nov, så vil du ha fået et nyt kort til frivillig indbetaling af rest skat - hvis der er en sådan. Du vil også har fået besked på skærmen om hvorvidt du skal se bort fra opkrævninger eller får nye - det er helt uundgåeligt at det kommer frem.

På det forskud hvor du har ændret kan du i alle fald se hvad du skal betale i samlet skat, og hvis du holder det op imod hvad du faktisk har betalt (via ex lønsedler og b skat - du kan også finde tallet hos skat i indkomstoplysinger) så kan du se om du skal af med penge eller ha penge igen, og du kan betale frivilligt via dankort

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke din ændring af forskudsopgørelsen for 2014 har betyder at din skat indeholdes via hovedkortet og du dermed har annulleret de 10 girokort.

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie: Jeg har ikke indbetalt b skatterater for 2013 - jeg oprettede først virksomheden i foråret 2013 og har ikke modtaget nogen opkrævninger. Men 2013 er også ca. gået i nul, så der skal jeg vel bare have regnet det præcist sammen og indberette det lille overskud / underskud sammen med min udvidede selvangivelse?

De 10 skattekort er alle b-skattekort rater for 2014 beregnet udfra skats tidligere overslag om et overskud på 100.000kr i 2014 - hvilket jeg så selv efterfølgende rettede til 10.000kr.

Henrik: Det vil jeg bestemt også tro, men jeg synes bare godt skat kunne have præciseret det da jeg ændrede forskudopgørelsen.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du skal bare lave selvangivelsen for 2013- den udvide korrekt. 

Du har garanteret fået besked på skærmen om dine tidligere 2014 b skatte opkrævninger - faktisk har jeg tilmed på fornemmelsen at der står noget på dit nye forskud om dem, i stil med "tidligere fremsendte b-skatteopkrævninger er hermed annullerede"  men det har i alle fald været på skærmen.

Det er helt sikkert, at du da du lavede ændringen, vil det ha fremgået om de 10 rater 2014 blev annulleret og på nye forskud og der står i alle fald tydeligt på dit nye forskud hvad du skal betale i B-skat ud fra de nye oplysninger du har indtastet - så du kan se det helt klart ved at se på det nyeste forskud.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie du havde helt ret! Jeg gennemlæste min forskudsopgørelse igen og denne gang grundigt og fandt ganske rigtigt denne linje med småt: 

Tidligere opkrævninger vedr. B-skat mv. for rate 1 til rate 10 annulleres herved. tak for hjælpen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaks:

Cookie du havde helt ret! Jeg gennemlæste min forskudsopgørelse igen og denne gang grundigt og fandt ganske rigtigt denne linje med småt: 

Tidligere opkrævninger vedr. B-skat mv. for rate 1 til rate 10 annulleres herved. tak for hjælpen

herligt. Husk også i 2014 - at du kan ændre forskud så tit du har lyst, men lav sidste ændring i Oktober for at kunne nå at få en ny b skatterate i November. 

Du kan teste via forskud, indlægge tal og trykke "vis konsekvens" - så ser du hvad din nye skat vil blive - uden der ændres spor, før du trykker godkend, og du kan som nævnt ændre frem og tilbage, så forskudsskemaet er den mest sikre regnemaskine ganske gratis for at se hvad skattekonsekvenser bliver - også hvis man ser man rammer topskat - let at teste indlæg af ex ratepension til den forsvinder osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen igen Cookie. Og tak for de nye råd også. Smile

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaks:

Jeg startede en personligt ejet virksomhed sidste år, og da jeg ikke selv havde ændret min forskudsopgørelse, har skat lavet et overslag på at jeg vil tjene 100.000 kr næste år. 

I den forbindelse har jeg fået 10 indbetalingskort til rater af B skat. Jeg har efterfølgende været inde og rette min forskudsopgørelse til, så jeg regner med et overskud på 10.000 kr. 

Det er efterhånden et par uger siden jeg rettede det til, men jeg har ikke modtaget nogle nye indbetalingskort. 

 

Mit spørgsmål er så, skal jeg bare se bort fra disse 10 indbetalingskort - jeg vil nødig have rykkere fordi jeg ikke betaler?

DAMN! Jeg kunne have skrevet præcis samme indlæg - med start sidste år, overslag på de 100.000 osv. Jeg har været inde for at bestille nye indbetalingskort, efter at have ændret forskudsopgørelsen, men valgte så, at få min B-skat kørt via min trækprocent i stedet for. Så slipper man da for så meget bøvl ;)

Jeg har så bare ikke finde den der sætning, I snakker om, der står med småt.. Men ændret dét er den. Forskudsopgørelsen.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)