Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

USA import til salg på webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har fundet et produkt fra USA, som jeg gerne vil sælge. 
Produktet er et mærkevarer og bliver ikke solgt i Danmark endnu, så jeg vil derfor være den eneste retailer. 

Men hvordan fungere det? 3 spørgsmål:

1. Firma, momsregistreret, cvr-nummer er der ikke noget af endnu - dette skal vel være på plads inden jeg kan importere varene?


2. Derefter, ved køb af varene hos producenten, hvordan fungere det normalt med priser. Mærket har deres egne butikker i USA de sælger til forbrugeren fra, men kan jeg forvente billigere priser end hvad forbrugerne kan købe produktet for i deres butikker, da jeg sælger dem videre her i Danmark?

3. Skal jeg have udformet nogle former for papirer med producenten der giver mig tilladelse til at sælge deres produkter i Danmark?

Jeg håber der er en der kan hjælpe en rookie.

Mvh

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Smallbridge:

Hej alle

Jeg har fundet et produkt fra USA, som jeg gerne vil sælge. 
Produktet er et mærkevarer og bliver ikke solgt i Danmark endnu, så jeg vil derfor være den eneste retailer. 

Men hvordan fungere det? 3 spørgsmål:

1. Firma, momsregistreret, cvr-nummer er der ikke noget af endnu - dette skal vel være på plads inden jeg kan importere varene?


2. Derefter, ved køb af varene hos producenten, hvordan fungere det normalt med priser. Mærket har deres egne butikker i USA de sælger til forbrugeren fra, men kan jeg forvente billigere priser end hvad forbrugerne kan købe produktet for i deres butikker, da jeg sælger dem videre her i Danmark?

3. Skal jeg have udformet nogle former for papirer med producenten der giver mig tilladelse til at sælge deres produkter i Danmark?

1

Ja før du må importere med videresalg for øje skal du have CVR med IMPORTREGISTRERING SOM I LINKET HER .

Du bør sætte dig ind i indberetning af IMPORTMOMS SOM HER og kan læse her om DET BASALE MED MOMS OG SKAT I LILLE VIRKSOMED 

Skaf dig et regnskabsprogram f.eks www.dinero.dk gratis op til første mio oms men med ekstra funktioner for mindre beløb, eller Billys billing til ca 100 kr mdr eller online web regnskab til ca 50 kr per måned. Test det af, eller find en der vil bogføre eksternt for dig

Du skal også kunne håndtere indfortoldning som BASALT OM TOLD 

Hvis du synes det var mange link og meget at læse, så skal du lige holde det op mod mange der napper 3-5 års handelsuddannelse for at blive sikker på tingene - men det kan klares uden idag Smile (vil dog nok stadigt hævde at uddannelse i handel/spedition/regnskab - selv som gamle "købmandsskole" ikke er så dumt.

2

Ja du bør da bestemt søge en aftale hvor du står som deres forhandler i DK med engros priser - måske bede dem om en eneforhandler aftale, men i alle fald, JA en gros priser så du kan ha en fortjeneste

3

Nej ikke hvis de ellers vil sælge til dig, men der kan jo være krav om oprindelsesmærkning og varedeklaration (som de nu nok har i det hele allerede) og så kan du jo ha behov for selv at sætte mærkat på med str - da USA str mærkning jo ikke er som dansk - eller vedlægge en str omsætter/ha den på din hjemmeside

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange gange tak for det lange og præcise svar, det havde jeg ikke regnet med.
Jeg vil gå igang med at sætte mig ind i tingene fra en ende af.

Tak! 

Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Alfa Trade House - House of Poo-Pourri & bliss Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne ringe til mig 24805730 i morgen - har selv import fra USA - måske vi kan finde på fælles transport??

Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine

Det kan vi sagtens se på for min skyld, men jeg er umiddelbart ikke så langt endnu. Jeg skal først import- og cvr registreres og hvad der ellers hører til. :)
 

Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 62
Fra  Alfa Trade House - House of Poo-Pourri & bliss Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Der har jeg været, så du kan også få pejling der. Det bestemmer du selv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)