Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender i det??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino''er

Kender i det når man har arbejdet på sin forretningsidé i nogle måneder og så får man en idé man tror mere på eller har mere potentiale??
 
Det kan jo sagtens være at man gerne vil fortsætte med sin første idé men man kan godt mærke at det mentale fokus er ved at skifte...
 
Er det fordi man har en opmærksomhedshorisont på 5 min. eller er det fordi man er kørt træt i den første idé?
 
Hvad helvede skal man gøre??
 
Jeg forventer ikke svar på ovenstående men manglede bare nogle at dele mine fustrationer med..
 
Mvh
 
Martin
 
 
 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det kender jeg kun ALT for godt!
 
Altså nogen gange arbejder man for meget på for mange half-baked ideer, som man måske dybest set godt ved ikke bliver til noget - man alligevel ofrer man tid og mentale ressourcer på dem. For mit eget vedkommende skyldes det ofte en stærk latent tvivl om det projekt jeg har først på dagsordnen tror jeg.
 
At få tingene gjort er nok den største udfordring for mange iværksættere. Ikke at lade sig distrahere af alt muligt andet - men have tunnel-vision og rykke igennem på tingene...
 
Men rart at vide jeg ikke er den eneste det slås med det problem
 
Jacob.
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg ikke prøvet det på forretningsidéen, så dér kan jeg nok ikke føje noget til. Men i systemudvikling er det omvendt en velkendt situation og dér gør jeg gerne det, at jeg stopper idéen i skuffen i så lang tid omstændighederne tillader. Hvis den igen er god når den kommer op af skuffen, så var det træthed og idéen har ikke tabt nogen værdi og kan genoptages. Duer den ikke, ja så bliver den kasseret. Jeg vil uden megen tøven påstå at det samme nok (hov, der tøvede jeg) gælder når man arbejder på sin forretningsidé. Det er trods alt bedre at kassere den inden den har affødt alt for mange omkostninger. Her vil jeg nu nok vende den lige en ekstra gang, bare for det tilfælde at man har drejet om et forkert hjørne et sted og endt i en blindgyde. Det kan jo være der bare skal indføres en kursændring lidt tilbage i forløbet.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 1/24/2006 8:17:10 PM Forfatter:Martin Bondorff

Hej Amino''er

Kender i det når man har arbejdet på sin forretningsidé i nogle måneder og så får man en idé man tror mere på eller har mere potentiale??
 
- Jeg kender det godt. Oplever det meget lige for tiden, pga. mit projekt (en bog) er ved at tage form for alvor. Jeg har var ved at lade mig inspirerer af nye ideér, men jeg har et godt overblik over hvor jeg vil hen... lige fra start. Så jeg holder mig til det "jeg har aftalt med mig selv" Det er virkelig noget jeg har lært meget af. At overholde aftaler med mig selv, og ikke fokuserer på det jeg sat mig for.
 
JH DK skriver
At få tingene gjort er nok den største udfordring for mange iværksættere.
- Det er jeg så ikke enig i. det nok her iværksættere skiller sig ud.
 
 Ikke at lade sig distrahere af alt muligt andet - men have tunnel-vision og rykke igennem på tingene...
- Det er jeg enig i, og det er det jeg tror på er det rigtige. Få din idé præciseret, og ryk igennem.
"Målet helliger midlet" - det synes jeg fortæller meget.
 
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/24/2006 9:56:09 PM Forfatter: The game [QUOTE]Dato: 1/24/2006 8:17:10 PM Forfatter:Martin Bondorff

.................................................

Ikke at lade sig distrahere af alt muligt andet - men have tunnel-vision og rykke igennem på tingene...
- Det er jeg enig i, og det er det jeg tror på er det rigtige. Få din idé præciseret, og ryk igennem.
''Målet helliger midlet'' - det synes jeg fortæller meget.

Det jeg har fremhævet er min måde at arbejde med et projekt på ......... hvis det var muligt ville jeg gøre det 24/7 men der skal jo også gøres alle de øvrige ting der får livet til at rulle der ud af.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kender kun alt for godt din frustration jeg har selv kæmpet med det samme. Det jeg gjorde var, at jeg på en måde tvang mig selv til at fortsætte med den ide jeg oprindeligt lavede min første forretningsplan udfra. Derefter gik jeg i krig med nogle af de andre ideer som på samme tid rumsterede i mit hoved. Til sidst gennemgik jeg mine forretningsplaner og endte faktisk med at vælge den første ide.
Jeg håber det på en eller anden måde hjalp dig!
 
MVH  RBLO
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)