Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtigt er et .dk domæne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der stor forskel (I forhold til SEO, tillid hos kunderne osv) i at have et .dk i forhold til .net til et dansk site?

Hvis jeg fx sku sælge cykler, og havde billigecykler.net istedet for billigecykler.dk?

Har det meget at sige? :) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent teknisk er det jo ligegyldigt, men vil da klart mene, at et .dk-domæne virker mere seriøst og, ikke mindst, troværdigt. 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver altid en anelse mere nervøs når adressen ikke slutter på .dk. Så skal jeg lige tjekke om virksomheden nu også har en adresse i dk, og om jeg tør handle der. Jeg er langt mindre kritisk så længe det bare slutter på .dk.

Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene :)

 

Problemer er jo at .dk versionen er tager, og hvis det var jeg sku ha .dk så sku jeg ændre lidt i selve navnet :(

ligesom at hvis jeg ville ha cykel.dk og blev nødt til at tage cykler.dk :)

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 52
Fra  Psoriasis behandling der virker Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo efter hånden mange virksomheder der bruger andet end dk, og det kører fremragende hvis man blot forstår at skabe tillid, se f.eks. meebox.

Lider du af Psoriasis? Så brug en mild shampoo som effektiv psoriasis behandling

Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved intet om i  forhold til SEO. Men jeg fortrækker et .dk domæne, for det ubevidst udtrykker sikkerhed tillid hos mig.

En dansk hjemmeside med .net eller .com virker meget uprofessionel i mine øjne 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at en dansk hjemmeside med en .com adresse virker mærkeligt. Jeg vil ikke afvise at handle der, men det kunne ubevidst betyde at den taber kampen til en .dk konkurrent. Der er bare et eller andet over det.

Er det eventuelt et produkt der kan bære et engelsk site? Der er jo intet i vejen for at lave den på engelsk så det ligesom "stemmer overens", men stadig promovere den primært på det danske marked. Hvem ved, måske kan et internationalt sprog åbne op på nye kunder. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hørte en reklame mand sige at hvis du ikke kan få .dk så find et andet navn. Det er ULTRA vigtigt. Hvis en bruger ser en reklame for billigecykler.net vil 99% af brugerne gå hjem på nettet og taste billigecykler.dk og dermed handle på din konkurrents hjemmeside. 

Det var hans ALLERSTØRSTE fif. Hav ALTID et .dk domæne!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)