Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af Kursusvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg søger hjælp og info angående opstart af kursusvirksomhed. Jeg har kursus materiale samt målgruppe, og lokale på plads, men er ret usikker på hvilke skridt jeg nu skal tage.

Jeg ønsker at starte så småt op privat og undrer mig over hvordan jeg bliver godkendt og hvad en kursusvirksomhed hører ind under?

Kan jeg gøre det som enkeltmands firma, IVS eller skal det være APS?

Derefter skal mit materiale vel godkendes af et udvalg?

Mit kursus er målrettet til ufaglærte der arbejder indenfor min branche. Jeg er selv uddannet og har tænkt det som en slags 'crash course' til lige at komme igang så man ikke er helt blank - det skal lige nævnes at det er indenfor sundheds-branchen, og der er pt mange der arbejder som ufaglærte som kunne have gavn af kurset.

MEN hvordan kommer jeg igang?

Tak på forhånd for jeres hjælp

Fra Kolind,Djursland
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Det lyder super spændende at du vil starte selvstændig kursusvirksomhed.

Du kan, som jeg opfatter din situation selv vælge i hvilken selvskabsform du starter. Jeg vil anbefale at du søger rådgivning hos en revisor på det punkt. De vil ofte godt hjælpe med 1 times rådgivning til nystartede virksomheder, uden beregning, med mulighed for at få dig som kunde.

De fleste kursusvirksomheder skal ikke have godkendt deres kurser af nogle udvalg.

De skal derimod have godkendt deres kursus af kunderne og det er nok din største opgave, ligesom det er for mange andre kursusvirksomheder. Nemlig at få overbevist nogle kunder om, at de skal satse på netop dit kursus. Jeg vil derfor anbefale dig, at arbejde meget med HVEM er dine mulige kunder, HVORFOR skal de vælge dig som leverandør, HVAD kan du tilføre deres virksomhed som de mangler og så videre. Jo skarpere du bliver på disse punkter, jo nemmere har du ved at overbevise de ansvarlige i virksomhederne om at du kan løse deres behov på dette punkt.

God arbejdslyst
Ulrik Trend Mogensen
www.trendmogensen.dk

Inspirerer og træner medarbejder med direkte kundekontakt i, at skabe Supergod Kundeservice og MERsalg.

Fra Kbh
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Ulrik!

Jeg mener selv at mit kursus er bæredygtigt da jeg selv manglede et sådant kursus under min uddannelse, og kan se at det stadig mangler på markedet. Jeg har lagt mig tilpas lavt i pris til at virksomheder og enkelte personer vil have mulighed for at investerer i kurset til deres ansatte eller til sig selv. Og mine udgifter er meget lave, så det ser ud til at det kommer til at løbe rundt. Og mine  erfaringer på Danmarks top klinikker gør kurset mere attraktivt for klinikker som ønsker hjælp til bedre flow og hygiejne.

- Tusind tak for dit råd om revisor, mener du jeg skal søge hjælp inden jeg opretter virksomheden, eller umiddelbart efter?

Tusind tak igen! Jeg føler at drømmen er knap så uopnåelig nu!

Mvh Pernille

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)