Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af Kursusvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg søger hjælp og info angående opstart af kursusvirksomhed. Jeg har kursus materiale samt målgruppe, og lokale på plads, men er ret usikker på hvilke skridt jeg nu skal tage.

Jeg ønsker at starte så småt op privat og undrer mig over hvordan jeg bliver godkendt og hvad en kursusvirksomhed hører ind under?

Kan jeg gøre det som enkeltmands firma, IVS eller skal det være APS?

Derefter skal mit materiale vel godkendes af et udvalg?

Mit kursus er målrettet til ufaglærte der arbejder indenfor min branche. Jeg er selv uddannet og har tænkt det som en slags 'crash course' til lige at komme igang så man ikke er helt blank - det skal lige nævnes at det er indenfor sundheds-branchen, og der er pt mange der arbejder som ufaglærte som kunne have gavn af kurset.

MEN hvordan kommer jeg igang?

Tak på forhånd for jeres hjælp

Fra Kolind,Djursland
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Det lyder super spændende at du vil starte selvstændig kursusvirksomhed.

Du kan, som jeg opfatter din situation selv vælge i hvilken selvskabsform du starter. Jeg vil anbefale at du søger rådgivning hos en revisor på det punkt. De vil ofte godt hjælpe med 1 times rådgivning til nystartede virksomheder, uden beregning, med mulighed for at få dig som kunde.

De fleste kursusvirksomheder skal ikke have godkendt deres kurser af nogle udvalg.