Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man gemme sig i et APS for personlige kreditorer.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra hørsholm
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Et  APS er så vidt min orientering en selvstændig juridisk enhed. Men nogen / nogle skal jo eje dette APS. Vi forestiller os at jeg ejer dette APS som er en sund forretning med stort overskud. Min personlige økonomi lider skibbrud og jeg erklæres konkurs , idet jeg skylder anseeligt til pengeinstitutter for så vidt kaution i diverse . Vil APS være totalt uberørt i denne proces qua egen juridisk formåen, på trods af jeg ejer af dette APS ? Eller vil kurator forfølge mig som ejer af dette APS ? Kan kurator forlange et evt. indestående udbetalt i APS ? Er jeg " fredet " som ejer af et APS så længe det er en sund virksomhed, er virksomheden fredet, men er jeg i farezonen hver gang jeg trækker penge ud til mig selv ?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke jurist men jeg er 100% sikker på at dit konkursbo vil eje dit ApS og vil derfor kunne skifte ledelsen, likvidere selskabet (såfremt du ejer en stor nok andel) eller som minimum sælge din andel til 3. part. Hvis du går personlig konkurs så er du færdig og alt hvad du ejer der har det mindste værdi bliver solgt/likvideret for at finde så mange penge til kreditorene som muligt.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Asger Jon Frounberg:
Nu er jeg ikke jurist men jeg er 100% sikker på at dit konkursbo vil eje dit ApS og vil derfor kunne skifte ledelsen, likvidere selskabet (såfremt du ejer en stor nok andel) eller som minimum sælge din andel til 3. part. Hvis du går personlig konkurs så er du færdig og alt hvad du ejer der har det mindste værdi bliver solgt/likvideret for at finde så mange penge til kreditorene som muligt.

Synes det lyder meget sandsynligt. Anparterne som trådstarter ejer, må jo vel kunne forlanges realiseret af konkursboet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er klart at et bo i en personlig konkurs kan kræve anparterne som de kan kræve alt andet personen i personlig konkurs ejer ved konkursen, som udgangspunkt¨.

Læg dertil, at de vel vil føle sig decideret snydt, hvis et ApS eller andet selskab oprettes på et tidspunkt hvor personlig konkurs lurer og det vil få en del af dem til at ville grave i alle detaljer - OG

Hvis skat og moms er med i den personlige konkurs, vil de kunne kræve sikkerhedsstillelse for at tillade moms OG

Banken vil da givet stå på bagben i forhold til en nødvendig erhvervskonto, hvis den også er med

Det eneste man kan er formentlig at blive ansat, men pas meget på med konefinter og andet der bare kan rive mere i stykker

Læs lidt om KONKURS OG LIGNENDE 

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Læg dertil, at de vel vil føle sig decideret snydt, hvis et ApS eller andet selskab oprettes på et tidspunkt hvor personlig konkurs lurer og det vil få en del af dem til at ville grave i alle detaljer

Kan ikke se hvordan de skulle føle sig snydt, da anparterne jo udgør en værdi de kan realisere. Om de så vil gøre det, afhænger nok meget af ApS'ets potentiale.
Hvis jeg var kreditor ville jeg håbe, at de vurderede hvad der giver mest værdi; enten at realisere (lukke virksomheden) eller lade den køre og gøre udlæg i enhver indtægt/udlodning til ejeren.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Kan ikke se hvordan de skulle føle sig snydt, da anparterne jo udgør en værdi de kan realisere. Om de så vil gøre det, afhænger nok meget af ApS'ets potentiale.
Hvis jeg var kreditor ville jeg håbe, at de vurderede hvad der giver mest værdi; enten at realisere (lukke virksomheden) eller lade den køre og gøre udlæg i enhver indtægt/udlodning til ejeren.
jo det kan jo være et point - men ofte vil der ske det, at aktiver fra det personlige flyttes ind i "sikkerhed" og ja de kan overtage anparter men hvis det er noget relativt nystiftet, er det jo næppe deres største ønske + måske sælges anparter til andre og man ender som 49% ejer som kreditor, så generelt kan kreditorer blive sure, hvis der laves væsentlige ændringer lige inden en konkurs. Omvendt .- ja så må man da gerne gøre det man kan helt reelt for at vedligeholde en indtægt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
men ofte vil der ske det, at aktiver fra det personlige flyttes ind i "sikkerhed" og ja de kan overtage anparter men hvis det er noget relativt nystiftet, er det jo næppe deres største ønske + måske sælges anparter til andre og man ender som 49% ejer som kreditor, så generelt kan kreditorer blive sure, hvis der laves væsentlige ændringer lige inden en konkurs. Omvendt .- ja så må man da gerne gøre det man kan helt reelt for at vedligeholde en indtægt

Ja god pointe John, og synes denne tråd nu har belyst nogle relevante aspekter af det faktisk ret gode oprindelige spørgsmål :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis aps er velkørende og en konkurs truer så bør det overvejes at give venligsindede kreditorer pant i ens anparter for at undgå at de indgår i konkursboet og måske realiseres på en tvangsauktion.

Fra hørsholm
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode svar og input, omkring det at give venligsindede pant i aktiver i aps, kan man på samme måde give venligsindede pant i en gældfri ejerlejlighed, for på denne måde at beskytte mod kurator og konkursboet, hvordan gøres dette ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset hvad, hvis konkurs er noget nær oppe over, så skal man regne med, at hvis nogen kan påvise, at man har forfordelt visse kreditorer - så kan det sikkert skabe problemer - men tag evt en revisor eller jurist ind over, så du kan få optimeret din situation bedst muligt uden at komme i fortræd

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)