Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varmepumper et marked?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften allesammen Er der nogle her på siden der går med tanker om at starte selv, med montering af varmepumper til huse/fritidshuse som varmekilde? Og er der stadig et marked til det? Hvad er jeres mening og erfaring? Evt send mig PB:) Vh Flemming
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange danskere der har fået øjnene op for varmepumper, og markedet er blevet lidt større de sidste par år, men samtidig er der også kommet flere firmaer som kæmper om kunderne. En af mine bekendte har lige valgt at starte for sig selv indenfor varmepumper, og det er mit indtryk at hvis man yder en ordentlig service til en fornuftig pris, så er der plads til dig i markedetSmile 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming,

Markedet er der da, men der er også mange om buddet.

Alle steder hvor der snakkes energi og besparelser, så snakkes der også om varmepumper og de tilbydes ofte i forbindelse med energitjek og indgår i beregninger af besparelser på opvarmningen.

Problemet med varmepumper er bare, at danske huse er opdelt i mange små rum og derfor er de ikke specielt optimale til vores forhold. Hvad nytter det at have en supersmart varmepumpe, der dækker over 140 kvadratmeter, når stuen er sølle 30 kvm og der er masser af gangareal og små rum?

Det var lige et sidespring. Det vigtigste er: Ja, der er et marked og det er fyldt med hajer. Der er mange, der tilbyder det og der er en del, der har et ret stort reklamebudget.

Du tjener tæt på ingenting på selve varmepumpen, men du tjener da på installationen af den. En standard montering sælges for små 4.000-6.000 kr - om det er interessant som montør kan jeg ikke svare på.

Du skal i hvert fald nok passe på med at begynde at importere dem og således binde alle dine penge i varelager - for du tjener som sagt ikke på dem. Så er det bedre at blive underentreprenør til et eller flere landsdækkende firmaer, der skaffer dig montøropgaverne og kunderne - og du så kun får glæde af at levere arbejdskraften og tjene pengene.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)