Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fået tilbudt gratis hjemmeside fra firma - For godt til at være sandt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Gjerrild
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 52
Fra  FoodFreaks.dk Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang har jeg brug for jeres hjælp!

Jeg er blevet kontaktet af et firma fra Århus i dag (jeg kan ikke huske navnet), som tilbød mig en gratis hjemmeside mod at de så måtte bruge den som reference til fremtidige kunder.

Jeg havde ikke tid da han ringede, men han fortalte kort at de søgte virksomheder på Djursland de måtte lave en hjemmeside for ganske gratis.

Det lyder jo umiddelbart super lækkert, og måske også lidt for lækkert? Spørgsmålene stiller sig i hvert fald i kø.

Hvad vil de få ud af det, i forhold til at de bare havde givet mig en god rabat?

Hvorfor lige virksomheder på Djursland?

Hvorfor min enkeltmandsvirksomhed, og ikke en større virksomhed på Djursland med mange dagligt besøgende?

Og sidst men ikke mindst. Er det for at sende mig en regning efterfølgende?

Har i hørt om det før og er det almindeligt? Og kan jeg trygt sige ja tak til denne lækre "gave" de vil give mig?

Venlig hilsen

Besøg webshoppen www.FoodFreaks.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Det er et af de ældste trick i bogen, det man typisk overser er at det så efterfølgende koster 400 kr. pr. måned i hosting, og der er en binding på 2 år, så din side ender med at koste omkring 10K, det kan typisk sagtens gøres billigere og bedre.

Jeg kender selvfølgeligt ikke, dit konkrete tilbud, men nu ved du hvor man skal være vaks.

Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Jeg kender ingen dr gør den slags gratis, så jeg vil da umiddelbart tro, at der stikker noget under. En dyr hosting og en binding som Lundsby nævner er meget muligt. Når det er sagt, så ved jeg at flere herinde er fortalere for, at give gratis ydelser væk i starten, for at få opbygget et godt renomé og få nogle gode referencer. Det kunne jo godt være tilfældet her.

Men husk at læse ALT igennem og sikre dig, at de ikke pludselig står med rettighederne til navnet på din side, indholdet eller andet gøgl i den dur.

Håber det går godt med det Smile 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså man kan vel næppe blive faktureret eller bundet til noget, medmindre de har en underskrift på en kontrakt, m.m.?

Hvis det er et par unge gutter der er igang med at oprette et designbureau er det muligvis en af de nemmeste måder de kan få opbygget et hurtigt renommé, og grunden til at det netop skal være i dit område, kan jo have noget at gøre med at de selv bor tæt på og gerne vil spare transportomkostningerne :-)

Men jeg forstår godt din skepsis! 

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 150
Fra  Livesound.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs kontrakten de sender dig nøje. Det hele burde stå derinde. Og hvis noget ser mistænkeligt ud, så er det måske også for godt til at være sandt :)

Udlejning af professionelt mobildiskotek

Fra Kolind,Djursland
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

De har givet mig samme tilbud (faktisk hele 3 gange siden juli).

Jeg havde tid til at tale med dem, og spurgte bl.a. ind til hvad der efterfølgende skulle betales af løbende omkostninger. Og det er netop som Lundsby skriver, omkring kr. 400,- pr. mdr. i en periode på (mener jeg) 24 måneder.

Jeg havde i forvejen sat gang i udarbejdelse af en side. Leverandør i øvrigt fundet via Amino. Det koster intet i forhold til deres "gratis" tilbud.

God arbejdslyst
Ulrik Trend Mogensen

www.dagenspeptalk.dk

Inspirerer og træner medarbejder med direkte kundekontakt i, at skabe Supergod Kundeservice og MERsalg.

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper
Da jeg startede kortholderen blev jeg også kontaktet af ( mener de hed XXXXweb (rettet af moderator(udokumenteret udhængning af navngivet firma)) de var i hvert fald fra Århus) og de tilbød også at lave en "gratis" hjemmeside til mig. Det eneste jeg skulle "betale" var også at de måtte referere til min hjemmeside fra deres. Umiddelbart en ganske god deal for mig. Sælgeren var meget pressende i telefonen og havde nærmest booket et møde til mig dagen efter. Jeg tog pænt imod mødet for at høre om det nu også var så godt et tilbud. Til mødet virkede de meget professionelle og havde da også mange gode ideer til hvordan de kunne lave n fed side. Der blev en gang i løbet af mødet kort indskudt at jeg ved at acceptere deres tilbud også bandt mig 3 år til hosting ved dem for 400 kr. I måneden! Da mødet lakkede mod enden fik eg stukket en kontrakt i hånden og en kuglepen og anvist hvor jeg skulle skrive under på kontrakten, ikke noget med lige at gennemgå den eller noget. Da jeg sagde je ville tage den med hjem og kigge på den weekenden over, blev de sure og sagde at hvis de skulle lave hjemmesiden gratis skulle je skrive nu ikke på mandag, ikke om en time men nu. Så jeg tog pænt mine ting og gik igen. De prøver virkelig at bondefange en med det der.

Læs mere om at valg af regnskabsprogram, samt andre regnskabs relevante blogs på

nytregnskab.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså jeg laver personligt selv hjemmesider gratis for nogle kunder. Jeg giver en kunde en gratis side, og får 5 nye kunder igen fordi han har venner, som han fortæller hans positive oplevelse til.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det er for godt til at være sandt i form af, at der er noget binding. 

Jeg laver selv hjemmesider og driver min egen virksomhed i min fritid ved siden af skole. Jeg tilbød også ekstra billige hjemmesider i starten for at få nogle referencer, men aldrig gratis. 

Vil dog mene jeg stadig tilbyder billige hjemmesider, så du skriver bare.

Mvh Niklas  

Fra Gjerrild
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 52
Fra  FoodFreaks.dk Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for input alle sammen!

Jeg snakkede med dem igen i dag, og konfronterede dem med at det jo ikke vær gratis, og pludselig var jeg heller ikke i deres interesse. Pudsigt ;)

Endnu en gang var der stor hjælp fra amino, og jeg undgik muligvis at blive taget ved næsen!

Tusind tak!

Besøg webshoppen www.FoodFreaks.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)