Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål om garanti

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

9 ud af 10 reklamationer på ure som vi modtager er ikke dækket af leverandøren. Dvs du skal selv stå for servicereparationer/ombytninger, med mindre du er klar til at ta' stormvejret på facebook, trustpilot osv.

De typiske "reklamationer" vi modtager er: dødt batteri (efter måneders/år brug), knækket horn/krone, knækket rem/lænke, manglende sten (dameure) eller fugt på ikke-vandtætte ure. Ingen af delene er dækket af leverandørens garanti, med mindre fejlen er sket umiddelbart ved levering.

Problemet er at kunden identificerer reklamationsret med garanti, og at en sådan garanti dækker ALT. I to år..

Vi gør meget ud af at fortælle dem deres rettigheder allerede når de modtager uret. Så kan de nemlig returnere uret under fortrydelsesretten, hvis de mener det er uacceptable vilkår. I princippet er ydre skader ikke dækket, mens indre skader er.

I øvrigt skal du nok regne med, at 10%+ af importerede tingeltangel ure fra Kina har fejl allerede ved modtagelse. En yderligere god del, vil falde fra hinanden efter kort tids brug. Kunden vil dog stadig klage til dig, da de som nævnt ovenfor, forventer alle skader dækket i 2 år. Oftest kan reparationer slet ikke betale sig, hvorfor du må sende et nyt ur til dem - inkl fragtomkostninger frem og tilbage. Husk at medregn det i din priskalkule.

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)