Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento til E-Conomic - Bestemt konto?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer.

Vi har i vores Magento webshop modulet "2-vejs integration med E-conomic" fra Tric (Magentohotel.dk) - Og det virker upåklageligt!

Men som det er nu ryger alle vores salg ind på en bestemt konto i E-conomic (bank), hvilket ikke er hensigtsmæssigt.
For vi har jo også salg betalt med VISA, Mastercard etc. som via Teller står spærret i en rum tid og derfor ikke skal bogføres i banken med det samme.

Jeg vil derfor høre om der er nogle derude som ved om det er muligt at differenciere hvilken konto et salg skal bogføres på, afhængigt af betalingsmiddel?

Altså således at Dankort betalinger ryger direkte i bank, og Teller betalinger (VISA, Mastercard etc.) ryger ind på en separat konto kaldet Teller?

Jeg håber der er nogle flinke Aminoer som kender svaret på dette spørgsmål og gerne vil dele.

God aften derude!

Mvh.
Daniel 

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel Beldring:
Jeg vil derfor høre om der er nogle derude som ved om det er muligt at differenciere hvilken konto et salg skal bogføres på, afhængigt af betalingsmiddel?

Hej Daniel

Du kan evt. prøve at tage et kig på vores 2-vejs e-conomic modul til Magento. Den giver dig netop mulighed for at bruge e-conomic's betalingsbetingelser baseret på hvilket betalingsmiddel (og korttype) der er brugt. Dette betyder at du f.eks. kan opsætte modulet til at bogføre Mastercard på en selvstændig konto, mens Dankort betalinger skal køre på en anden og andre kort på en tredje.

Du siger bare til hvis du har nogle spørgsmål.

Mvh

Kasper

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper, tak for dit svar.

Vil det sige at jeres extension medsender en variabel, som fortæller E-conomic om faktura er betalt med Dankort eller et kreditkort?

Eller er det i E-conomic der skal opsættes noget?

For vores nuværende extension kan godt medsende information om hvilket kort der er betalt med - Men jeg kan ikke umiddelbart se at denne information kan tilknyttes forskellige kontoer.

Jeg kan naturligvis godt forstå at du har interesse i at vi skifter vores nuværende modul ud med jeres, men håber alligevel du vil svare objektivt da jeg ikke er meget for at skifte modul lige nu - Vi har endelig fået alt andet til at spille ;-)

På forhånd tak.

Mvh.
Daniel 

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Selvfølgelig vil jeg svare objektivt - vi er vel alle på Amino for at hjælpe hinanden (og reklamere en smule for vores egne produkter ;-))

Rent bogføringsmæssigt kan man sige, at når en kunde ligger en ordre i din webshop og betaler via kort, er det faktisk ikke kunden der skylder dig pengene men kortudstederen (kunden har afleveret sine penge til kortudstederen, der skal sørge for at føre dem videre til dig). Derfor kan du oprette en debitor til f.eks. Mastercard betalinger, Visa/Dankort betalinger etc. 

Disse debitorer kan så knyttes sammen med en betalingsbetingelse i e-conomic. Dette har den bogføringsmæssige fordel, at du kun behøver at bogføre indbetalinger fra banken på en håndfuld debitorer. Derudover kan du også hele tiden følge med i hvad de enkelte betalingskort udbydere "skylder" dig.

Vores e-conomic modul sørger for, baseret på betalingsmetoden og korttypen, at sætte den korrekte betalingsbetingelse på selve ordren i e-conomic. Dette bevirker at den debitor ordren er lagt på går i 0, mens din betalingsudbyder til f.eks. Mastercard vil stå med et skyldigt beløb (hvis betalingen er foretaget med et Mastercard). 

Du kan læse mere omkring betalingsbetingelser og kortbetalinger her: http://wiki.e-conomic.dk/indstillinger/webshop-kreditkortbetaling.

Du må endelig sige til hvis du har flere spørgsmål

Mvh

Kasper

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit uddybende svar - nu er jeg lidt klogere :-)

Har læst dit fine link, og er nu helt med på hvordan det sættes op i E-conomic - Er dog fortsat lidt i tvivl om hvordan jeg knytter disse informationer (i E-conomic) sammen med de variabler som der bliver sendt fra Magento via vores modul.

I dette tilfælde er det jo ikke jeres, så jeg formoder ikke det er noget du kan svare mig på om er muligt?

Mvh.

Daniel

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Beldring:
I dette tilfælde er det jo ikke jeres, så jeg formoder ikke det er noget du kan svare mig på om er muligt?

Det er helt sikkert muligt men vil kræve en tilretning af jeres nuværende modul. Hvor stor denne tilretning er, tør jeg ikke sige da jeg ikke har adgang til kildekoden til det modul i pt. bruger.

God vind med shoppen!

Mvh

Kasper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)