Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af domæne uden ejerens samtykke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens - jeg er ny herinde, så hvis jeg har klokket i hvor indlægget burde være, så undskylder jeg.

Jeg sidder i den situation at jeg er blevet opmærksom på at en konkurrents domæne, der ikke er varemærke beskyttet eller unikt for vedkommendes forretning potentielt snart bliver udbudt (der er lidt rygter hist og her om at økonomien halter lidt). Nu er det store spørgsmål om jeg helt lovligt kan "snuppe" domænet i det tilfælde at det bliver udbudt? Som et lille eksempel kunne vi begge f. eks. sælge kaffe og det omtalte domæne var kaffe.dk - bryder jeg mig mod loven nogen steder her eller overtræder nogen form rettigheder hos den originale ejer? Så vidt jeg selv kan finde frem til på http://www.ikt-ret.dk/papers/domaeneklager.shtml, så hører domænet til under Generiske domænenavne, og burde derfor ikke være et problem...

Jeg hører gerne både råd og erfaringer fra andre i lignende situationer.

Tak for din tid

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

barista23:
Nu er det store spørgsmål om jeg helt lovligt kan "snuppe" domænet i det tilfælde at det bliver udbudt?

Altså, hvis det bliver udbudt, er det vel ikke noget problem. Så kan du jo bare købe det.

Og hos Dandomain kan man oprette en Domain-Watch (tror jeg, det hedder), hvor du kan få meddelelse, hvis domænet bliver ledigt. Den service må jo netop være, for at en anden kan overtage det.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Birte Andersen:
Og hos Dandomain kan man oprette en Domain-Watch (tror jeg, det hedder), hvor du kan få meddelelse, hvis domænet bliver ledigt

sker desværre først flere uger efter.

http://www.webhosting.dk/cgi-bin/domainscannerview.pl?language=DKK

viser dem med det samme og man kan ligeledes oprette en "alert" når/hvis domænet bliver ledigt, man får beskeden med det samme.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Perfekt. Men det bekræfter da også, at fremgangsmåden er helt legitim.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle ikke være noget problem at overtage det, hvis det er ledigt. Så behøver du ikke være bange for!

Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, tak for hjælpen - tænkte det var nemmere at spørge end at skulle igennem en længere klagesag... Jeg arbejder videre med projektet :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)