Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab væk - nye fakturanumre efter 5 år?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været medejer i et I/S siden 2008. Der var en smule aktivitet i 2008, men ellers har der bogstavelig talt været fuldstændig inaktivitet siden. Vi valgte dog at beholde virksomheden. Her fra 1/1 2014 besluttede vi os for at benytte dette firma til at sælge diverse ydelser. Vi har fået en del kunder allerede, og skal snart til at fakturere.

Her kommer mit spørgsmål:

Vi har IKKE længere regnskaberne liggende fra 2008 - de er forsvundet og eksisterer ikke mere. Så vidt jeg ved skal man ifølge loven beholde regnskaber 5 regnskabsår tilbage. Så den periode er vi udenfor. Men, vi har INGEN anelse om hvilket faktura nr. vi startede med at bruge i 2008, og heller ej hvad næste faktura nr. skal være. Er det i orden at "starte på en frisk"? Jeg ved at det var i 3500 numrene, så hvis vi fx. på vores næste faktura skriver 4000 eller lign, er det ok?

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fakturanr. skal være fortløbende i følge lovgivningen, men kunne ikke forestille mig, at I ville få problemer med at starte efter 5 år på en ny nummerserie.

Markedsføringspraktikant hos Doneco ApS / www.bogført.dk

 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal starte med nr 1, da bilagene fra det gamle regnskab har et andet årstal.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er valgfrit hvilket nr. man starter med, man ser mange gange at man starter med f.eks. 5001 som det første fakturanr, for ikke at signalere til kunderne at du er den første. :-)

Markedsføringspraktikant hos Doneco ApS / www.bogført.dk

 

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - det er sådan set underordnet hvilket nummer vi bruger, det vigtige for mig er bare at vide at jeg roligt kan påbegynde en ny nummerserie uden at komme i problemer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ret så sikker på du med ro i sindet kan begynde på en ny nummerserie eftersom det er 5 år siden den seneste faktura. :-)

God tirsdag

Markedsføringspraktikant hos Doneco ApS / www.bogført.dk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med en ny nummerserie hvert år om du vil.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)