Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af varenr. - skiftende varer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en it virksomhed sammen med 2 andre, hvor vi tilbyder rådgivning og vedligeholdelse af servere og netværk, i denne forbindelse er vi bl.a. re-sellers af Veeam backup løsninger.

Vi gør brug af e-conomic, hvor jeg har oprettet et vare med varenummer 100 og som hedder "implementering og konfiguration", hvor vi registrerer alt vores salg (arbejde og rådgivning), dette varenummer har en fast takst.

Alle varer med varenummer 1-99 er så nogle nummre som jeg vil bruge til varer og tjenester, som vi ikke tilbyder fast. Jeg har i denne sammenhæng spørgsmål til følgende scennarier, da jeg ønsker at bruge disse på samme måde som med varenummer 100, da dette er arbejde som vi laver regelmæssigt:

1. Vi går ind til en kunde og tilbyder en gennemgang af deres it udstyr og netværk, vi regner ud at vi kan udføre en gennemgang for 10.000 kr. Kan jeg så oprette et varenummer f.eks. nummer 101 "Gennem gang af IT" og så forandre prisen for hvergang, man udfører et lignende arbejde?

2. Vi tilbyder en kunde en backup løsning, priserner og sammensætningen af varen tilpasses til kundens behov. Kan jeg ligeledes oprette et varenummer f.eks. nr. 102 "Veeam produkter", forsiden hen at forandre pris og kostpris for hvergang?

Hvordan forholder man sig til ovenstående situationer?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kontakt e-conomic..

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det ville være en mulighed, men det svarer ikke spørgsmål angående bigføring mm., kun tekniske vedrørende programmet.

Spørgsmålet lyder på, er det ok at man sælger en vare/tjeneste i dag for 10.000 kr. og i morgen for 8.000 kr. på samme varenummer? Vil det ikke blive for uoverskueligt? Jeg har ikke så meget praktisk erfaring indenfor bogføring og var derfor nysgerrig efter at høre, om amino brugere med erfaring havde noget input til dette :)

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Kontakt e-conomic..

Eller også må e-conomic komme her ind :)

Det er faktisk samme svar til 1) og 2). De varer man opretter i sit varekartotek, vil altid være forslag, således når man laver en faktura, vil den komme med den tekst man har skrevet, prisen, kostprisen etc.. Her vil du så have frit mulighed for at ændre den, alt efter hvad den enkelte kunde har købt. Derfor kan man ligge nogen standard tekster ind som vare, som man så kan redigere fra gang til gang.

Giver det mening, og var det det du tænkte på?

Mvh

Steffen Ekelund

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var det :)

Det svarer til at købe en vare fra en leverandør, der svinger prisen også lidt. I mine eksempler kan prisen dog svinge med 10-15.000 kr., men man ser velsagtens på bilaget hvad der precist er blevet solgt/gjort senere hen, hvis der skulle være nødvendigt.

Super, tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)