Jeg driver en it virksomhed sammen med 2 andre, hvor vi tilbyder rådgivning og vedligeholdelse af servere og netværk, i denne forbindelse er vi bl.a. re-sellers af Veeam backup løsninger. Vi gør brug af e-conomic, hvor jeg har oprettet et vare med varenummer 100 og som hedder "implementering og konfiguration", hvor vi registrerer alt vores salg (arbejde og rådgivning), dette varenummer har en fast takst. Alle varer med varenummer 1-99 er så nogle nummre som jeg vil bruge til varer og tjenester, som vi ikke tilbyder fast. Jeg har i denne sammenhæng spørgsmål til følgende scennarier, da jeg ønsker at bruge disse på samme måde som med varenummer 100, da dette er arbejde som vi laver regelmæssigt: 1. Vi går ind til en kunde og tilbyder en gennemgang af deres it udstyr og netværk, vi regner ud at vi kan udføre en gennemgang for 10.000 kr. Kan jeg så oprette et varenummer f.eks. nummer 101 "Gennem gang af IT" og så forandre prisen for hvergang, man udfører et lignende arbejde? 2. Vi tilbyder en kunde en backup løsning, priserner og sammensætningen af varen tilpasses til kundens behov. Kan jeg ligeledes oprette et varenummer f.eks. nr. 102 "Veeam produkter", forsiden hen at forandre pris og kostpris for hvergang? Hvordan forholder man sig til ovenstående situationer? |
Kontakt e-conomic..