Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du mere intelligent end gennemsnittet?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

IQ og intelligens er lidt underlige og svævende begreber ..

Fordi, fx intelligens har du måske i 14 + forskellige former : social , emotionel, matematisk etc etc

Så du kan vel ikke rigtigt præcist afgøre et menneskes IQ ved disse simple tests ? 

Hjernen er meget mere kompleks og forskningen i hjernen er kun lige begyndt -reelt 

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

ad 1. Nix - en ægte intelligenstest tager højde for testpersonens alder.
ad 2. Selvom jeg er umådeligt intelligent, kan jeg faktisk ikke gennemskue, om det er rigtigt. Det må der vist nogle statistikere til at kigge på. Det er jo sådan at en IQ på 100 er sat som gennemsnittet, og ved at gennemsnittet er placeret på forhånd, kan det jo være placeret efter forskellige kriterier - hvor altså antallet af personer i gruppen over og i gruppen under kan være ét muligt kriterium, men hvor IQ'ernes værdi kan vægte, således, at der skal to 99'ere til at opveje én 102'er osv.

Hans 

Intelligens != IQ

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er gennemsnit, men jeg mener også en hver har sit område han ved mere om end andre, så hvis det handler om mit område er jeg klar over gennemsnit, men alt andet er jeg under gennemsnit, så alt i alt er jeg gennemsnit :D

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
ad 2. Selvom jeg er umådeligt intelligent, kan jeg faktisk ikke gennemskue, om det er rigtigt. Det må der vist nogle statistikere til at kigge på. Det er jo sådan at en IQ på 100 er sat som gennemsnittet, og ved at gennemsnittet er placeret på forhånd, kan det jo være placeret efter forskellige kriterier - hvor altså antallet af personer i gruppen over og i gruppen under kan være ét muligt kriterium, men hvor IQ'ernes værdi kan vægte, således, at der skal to 99'ere til at opveje én 102'er osv.

Det er fuldstændigt rigtigt at gennemsnit som måleenhed er MEGET følsom overfor ekstremer.

En statistikker ville nok mene at man bør benytte medianen, som måleenhed istedet. Så kan man også meget bedre ytre sig om, hvor man ligger i forhold til andre :-) Det samme gør sig i øvrigt gældende for lønstatistikker, hvor et gennemsnit ikke nødvendigvis er videre retvisende. Familien Kirk eller Mærsk vil eksempelvis ødelægge gennemsnittet i en sådan grad, at det ikke kan bruges til sammenligning med den generelle befolkning (især hvis man ikke medtager hele befolkning, men eksempelvis kun folk der arbejder i det private).

 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvordan vi måler intelligens; Hvis jeg som iværksætter ikke mener at jeg er mere intelligent end gennemsnittet, så kunne jeg lige så godt pakke sammen og søge job i kommuneforvaltningen...

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)