Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om registrering af domæne.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Den 18.11.2013 oprettet jeg mig som CVR og enkeltmands firma under navnet DAGLIGVARER.NU v/Niclas Bruun
I samme ombæring ville jeg oprette mig mit domæne navn, dagligvarer.nu hvilket på daværdende tidspunkt var ledigt, jeg valgte xxxx

Dog efter længere overvejelse valgte jeg ikke at oprette domænet sådan lige efter dags dato, men at vente til hjemmesiden var klar (sikke en fejl)
Nu kan jeg se at xxxxx pr. 23.11.2013 har oprettet mit domæne, pudsigt nok efter jeg forsøgte at gøre det hos dem.

Må de virkelig godt det? Hele mit firmas navn og identitet er jo baseret på det domæne og navn....
Jeg føler mig virkelig på skideren, især efter at mit firma køre fantasktisk og det eneste jeg sådan det mangler nu er det skide domæne som jeg uden held desværre har forsøgt at oprette her til aften, da jeg nu fandt tiden til at det skulle gøres.

Venlig Hilsen

Niclas Bruun 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Niclas.Bruun:
Dog efter længere overvejelse valgte jeg ikke at oprette domænet sådan lige efter dags dato, men at vente til hjemmesiden var klar (sikke en fejl)
Nu kan jeg se at xxxxx pr. 23.11.2013 har oprettet mit domæne, pudsigt nok efter jeg forsøgte at gøre det hos dem.

 

Hej Niclas.

Se her hvem som har disse domain:

http://whois.domaintools.com/domæne.nu created: 2013-11-29 men ligge død hos 

http://whois.domaintools.com/domæne.dk  Expires: 2014-01-31 en død side på dandomain

Mega træls, kan kun sige har man en ide til et domæne, så køb den inden andre snupper den.

Mvh. Niels

https://itwebsite.dk

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dem så har registreret daglivarer.nu er et tysk firma, der sælger domæner og lign. Så de har nok set at du har oprettet dit firma også derefter købt domænenavnet, med henblik på videresalg.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det har jeg fundet ud af desværre.. Men sådan er det, der er ikke noget jeg kan gøre ved det.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Niclas.Bruun:
Ja, det har jeg fundet ud af desværre.. Men sådan er det, der er ikke noget jeg kan gøre ved det.

 

Hej Martin.

Du kan prøve at kontakte dem, om du kan købe domænet.

Mvh. Niels

https://itwebsite.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer. :-)

Tråden er blevet anmeldt for at hænge et navngiven firma ud.

Det er i strid med Amino's regler, og jeg har derfor anonymiseret indlæggene, så andre kan lære af de gode råd, der er givet i tråden.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en masse misforståelser her i tåden desværre! 

1 ) Domænet er ikke blevet købt af din hostingudbyder. 

2 ) Domænet er ikke blevet købt af det tyske firma der nævnes. Det tyske firma er registrar for domænet og kan sidestilles med DK Hostmaster (uden at blive for avanceret, så er .nu/.com/.org osv. "shared registry" hvor der kan være flere registrars, men .dk er sole registry hvor der kun kan være én)

På iis.se kan man se hvem der ejer .nu domæner, det er bare lidt mere indviklet end alle andre typer af domæner, men jeg har lavet en video der viser hvordan: 

http://screencast.com/t/k0WkT6zWZLal 

Det lyder på mig som om at du enten har fortalt nogen om din idé og de så har købt domænet eller at nogen har holdt øje med nye firmaer og købt domænet med det formål at sælge det til dig. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Frands:
Det lyder på mig som om at du enten har fortalt nogen om din idé og de så har købt domænet eller at nogen har holdt øje med nye firmaer og købt domænet med det formål at sælge det til dig. 


Punkt 1 og 2 har du fuldstændigt ret i :-)

Med hensyn til grunden til de har købt domænet, så tror jeg bestemt ikke at de har købt det for at genere nogen.

Domænenavnet er et ganske almindeligt dansk begreb, så man kan bruge sådan et domæne, er det, som en også tidligere nævnt, om at slå til med det samme. Brøleren ligger udelukkende på trådopretters side, men vi bliver forhåbentligt alle klogere af vores fejl :-)

Det var jo et super-oplagt domænenavn for en affiliate marketer, men nu er det så et SEO-bureau, der har købt det.

Det kunne lige så godt have været mig, der var på udkig efter gode domæner til mine projekter, og det er aldrig med domæne-videresalg for øje.

PS: Mit forslag er at skrive et venligt brev til en, der har købt domænenavnet, og forklar at du har begået en enorm brøler. Evt tilbyd et beløb for ulejligheden. Det kan være vedkommende bærer over med dig.

Lad være med at anklage vedkommende for at have onde hensigter eller ikke ville bruge domænet til noget. Jeg har selv fået sådanne henvendelser, og så stejler jeg fra start.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)