Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

One-man team vil starte en større tjeneste på nettet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Er en erfaren back-end udvikler, som har indtil nu levet af at levere linjer af kvalitets kode til kunder - som alle bemærker mig som enten professionel eller bare en der har styr på det. Bekræftelse motivere en helt vildt.

Jeg har de for ca 8 måneder siden gået rundt og ædt mig selv med en egen idé, jeg tror vil kunne gavne individer der ønsker at sælge på nettet - med alt det generelle der skal til inklusiv. Sætte en ny standard.
Nej, det er ikke super unik idé og der er dejlige konkurrenter - men de mangler noget konkurrence Smile

Som webudvikler, eller bare udvikler generelt, tænker man helveds masse og der dukker idéer op dagligt i hovedet på en.
Denne idé var/er så en af slagsen, man kan vende og dreje - som stadig lyder fantastisk.

Det seneste halvt års tid er så gået på at skubbe gang i det og gå fra idé til udvikling. Fuld skrue.

Idag står jeg stadig med udviklingen og er nok max. 50% (nok 80% men nej- den sidste halvdel i et web projekt er altid test, test og atter test).

Jeg tænkte godt nok i starten at måske finde en partner eller investor, men hele den process (når det ikke er din bedste ven eller ham der på Skype der kan lidt af hvert) med at finde en kvalificeret og dedikeret partner - ville jeg hoppe over (tidskrævende) og så bruge den tid til at få sat igang istedet!

Nu er jeg så kommet til et stadie, hvor jeg har brug for folk der har styr på hvad loven siger, kan udregne omkostninger (elsker tal og kan finde ud af hvor meget/lidt der skal ind før overskud/underskud etc.), virksomhedsform (bliver nok ApS, men fra start? hvad skal man tænke på?), skat, bogholderi, skribent (til tekster til tjenesten) og en der kan sælge kuglepen til en der allerede har en.

Hvordan finder jeg dem? Amino? Og hvordan går jeg an?

Betaler jeg de jeg mangler med mine private kroner nu eller skal jeg vente og stifte virksomheden først? 
Som i kan høre mangler jeg en partner, der kan alt det utekniske - og det er så lidt af en udfordring nu.

Alle råd og tips tages imod med kyshånd - jeg lytter :-)

Tak fordi du læste med og rigtig god fredag nat!

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

A couple pf pointers :)

  • get a good financial advisor/bookeeper/accountant
  • document your tasks/systems (such as when you get a new client, or start a new project)
  • Learn to delegate the things you aren't best at, or better yet, automate them (i thinking of Zapier here)
  • Find some good advisors and mentors that have been there, so you can learn from their mistakes ;)
  • CASHFLOW is KING!!
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanks Phillip for your pointers,

How would i find and qualify people that i can delegate the things to? And how do I find some good advisors/mentors, when I do currently do not have a wide network of people to select from? - and at the same time avoiding people who does not only think my project is great, if only they get some of the cake?

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

gluz:

Thanks Phillip for your pointers,

How would i find and qualify people that i can delegate the things to? And how do I find some good advisors/mentors, when I do currently do not have a wide network of people to select from? - and at the same time avoiding people who does not only think my project is great, if only they get some of the cake?

Id be happy to give you a few pointers,

on a Skype video call.

and we can publish it here in Amino to share with others.

You can contact me here http://phillip-dyhr-hobbs.com/ 

Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanks I would like your pointers here or over PM :)

Er der andre som kunne give nogle råd til bl.a netværk, som er det jeg mangler ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)