Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligportal til unge og studerende

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Fra  Housecloud.dk Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg går og lejer lidt med tanken om at lave en boligportal til primært unge og studerende. 

NAVN: UKENDT (af frygt for nogen skulle "stjæle" domænet før jeg selv får det oprettet)

INTRO:
Det kan være rigtig svært at finde en studiebolig/ungdomsbolig eller lign. selv med de traditionelle boligportaler og deres filtersøgning. (ofte kommer der boliger op som du ikke kan bruge til noget f.eks: du søger på en 1 el. 2 værs. i København og alt for ofte dukker der en 4. værs. i Kalundborg op i stedet) og næsten endnu sværere er det at opsøge dem på nettet selv uden at skulle involvere 100 forskellige mennesker og besøge 50 forskellige netsider. Det jeg havde tænkt var at man kunne stifte en boligportal der samlede alle disse ungeboliger på én gang, på ét sted! og derved gøre det lettere for brugeren at kunne komme i kontakt med en potentiel udlejer, igennem os.


Idéen er jo ikke som sådan unik da den tager udspring i traditionelle boligportaler, men den er ganske relevant for studerende der er lidt for trætte af at bo hjemme hos mor og far. 

BAGGRUND FOR IDÉEN:
Mange unge har som det ser ud i dag meget svært ved at få anskaffet sig en bolig de kan betale - der er tonsvis af lejlighedder - men desværre alt for lidt i den prisklasse som studerende har råd til. Ganske enkelt har vi for mange studerende til for lidt boliger i nær området af diverse skoler og uddannelsescentre. 
Som det ser ud i dag skal mange unge ud af køjen kl. 03.00 om morgnen for at kunne nå sine studier i København kl. 08.00 og så er den unge studerende muligvis først hjemme igen om aftenen mellem 18.00 og 19.00. træt og udkørt med viden om at det går løs igen dagen efter. 
Det kan ikke være rigtigt at vi behandler vores fremtidige samfunds-kræfter på den måde. 

ØKONOMI:
Udgangspunktet er at det skal være gratis for brugerne at benytte boligportalen. Boligportalen vil så lave nogle aftaler med skødekontorer, udlejere, ejendomsmæglere etc, og tilbyde nogle pakkeløsninger.

Tanken er 3 pakker (Guld, sølv og bronze). Bronze er den billigste pakke, og indeholder en fast pris på at få lavet skøde, Sølv kan så være skøde inkl. Tilstandsrapport etc, og guld er den store pakke, som indeholder købskontrakt, skøde, tilstandsrapport osv.

boligportalen tager provision af disse 3 pakker.

UDFORDRING:
Unge boliger er ikke svære at komme af med som markedet er idag, der er altid efterspørgsel på dem og det vil kunne betyde at ingen udlejere ect. vil benytte denne boligportal for en penge pris.
Andre boligportaler (konkurrenter) er i forvejen mere kendte og brugte. 

POSITIVT:
Mange unge leder desperat efter en bolig i området omkring deres uddannelse og det vil kunne betyde stor interesse og trafik fra brugernes side.

- Jeg søger mere viden omkring hvordan jeg skal starte virksomheden og hvordan jeg bedst komme i kontakt med mulige samarbejdspartnere og sponsere eller investorer

- Ville man evt. kunne få statsstøtte da projektet handler om at være behjælpelig overfor de studerende. 

- Evt. nogen der ville kunne være behjælpelig med ekspertise inden for idéens rammer.

- Selvfølgelig søger jeg også nogen der kan fortælle mig om jeg er på dybt vand her eller om denne traditionelle idé kunne udvikle sig til et unikt koncept. 

Vh. Thomas Bonzales 

Fra København
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er pt. i samme situation som de fleste studerende og leder efter lejlighed i københavn. Samtidig læser jeg IT og har selv gået med ideen om at starte en "boligportal" for unge, netop fordi markedet er så splittet. Min konklusion er dog at en ide som din er for traditionel. Andre har prøvet det før, e.g. at crawle konkurenternes sider og samle alle tilbud på én og samme side. 
Problemet er ikke at markedet mangler. Problemet er at forskellen mellem antallet af udlejere og lejere er så enormt højt (1/100) i københavn at annoncerne drukner. Jeg har selv droppet at finde et sted at bo gennem disse sider da det er håbløst, både for udlejerne og for de boligsøgende. Resultatet er at det kun er bolighajer og "freaks" der ofte er tilbage og mange mister dermed modet.

Se evt. denne facebookgruppe som pt. er den største i københavn: https://www.facebook.com/groups/351428802097/
Folk vil hellere bruge en facebookgruppe hvor de mere eller mindre kan stole på hinanden, eller modtage råd om udlejere, end de vil bruge de store sites. - En utraditionel ide ville nærmere være at lave en side hvor folk kunne byde/udbyde lejligheder, men hvor det sociale aspekt er vedligeholdt. Således at troværdigheden bibeholdes. Dette ville, i min mening, tiltrække flere brugere. 

Fra Næstved
Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Fra  Housecloud.dk Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian. 
Tak for dit feedback.
Du har meget ret i det du siger.

Jeg kan se jeg ikke har gjort det klart nok i mit indlæg.
Selve idéen var at oprette en direkte forbindelse mellem køber og sælger og ikke køber, os, sælger.  
Alt i alt skal konceptet være innovativ og brugbart.

Men jeg søgte mest et svar på om det er en umulighed eller om en ildsjæl alligevel ville kunne brænde igennem med det.

Vh Thomas 

Fra København
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår jeg dig ret hvis din ide er at lave en portal der er "mægler" mellem køber og sælger? Og økonomien går på at i tager jer af papirarbejdet?

Fra Næstved
Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Fra  Housecloud.dk Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sådan kan du faktisk godt forklare det. 

Fra København
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som sådan en udmærket ide, som ikke er set helt sådan før. Men din målgruppe er nok forkert. Det er meget få studerende der har penge til at købe ejerlejligheder i københavn. Der er selvfølgelig forældrekøb, men mange forældre har jo erfaring med hus køb. 
 

Andelslejligheder er derimod en helt anden sag. Men der ligger problemstillingen ikke i selve salget/købet, men mere i at gennemgå foreningens økonomi.

- Det er selvfølgelig blot min holdning til markedet generelt og min mening om din ide er blot baseret på mit eget personlige indtryk :)

Fra Næstved
Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Fra  Housecloud.dk Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt li' at folk stiller sig kritiske overfor de problemstillinger der er og dine erfaringer, holdninger og meninger er mere end velkomne på mine indlæg, det er det jeg gerne vil have ud af at skrive her på amino! :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)