Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kan forklare enkelt hvad en affiliate er og hvordan det fungerer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer. Jeg har hørt om affiliate men er i tvivl om hvordan konceptet fungerer på trods af jeg har set dette: http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-affiliate-marketing.aspx Jeg vil gerne hjælpe forbrugere med at vælge det bedste internet, mobiltelefoni osv. eller sælge computere, tv osv til private/virksomheder.

Derfor håber jeg at nogen mere enkelt end i linket kan forklare og evt give et eksempel på hvordan det fungerer. Skal lige siges at jeg er 14 år (snart 15) og godt kunne tænke egen start af virksomhed og til at starte med måske få produkter fra pixmania og sælge videre (tror jeg nok, læste en tråd herinde hvor der blev nævnt noget med affiliate og pixmania, men er slet ikke sikker). 

Undskyld hvis det lyder som om jeg er tomhjernet men kan ikke rigtig forstå konceptet og kan jeg arbejde med dette og tjene penge som 15 årig?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frede99,

Det er egentlig ganske simpelt. Hvis du har en hjemmeside med et link til en hjemmeside hvor der bliver gennemført et salg "via dit" link, så optjener du en provision. Ligeledes husker systemet at "brugeren" er henvist fra i en periode. F.eks 30 dage. Dvs bliver der gennemført et salg om 10 dage pga af dit link, så optjener du i de fleste tilfælde stadig en provision. Provisionen er ligeledes meget forskellig fra firma til firma. 

De fleste virksomheder kører via et selskab, f.eks partnerads.dk har kan du finde et stort udbud af selskaber som tilbyder sig og også se hvilken selskaber der lønner bedst osv.....

håber du fik svar på tiltale :-)

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit hurtige og præcise svar :) Fik helt klart svaret på hvad jeg søgte... Eneste spørgsmål jeg lige har udover er hvis jeg f.x. har et link et Komplett.dk og at en klikker på den direkte uden at købe noget får jeg så stadig en lille smule penge eller er det først når nogen klikker Og køber fra  hjemmesiden dette sker?

Igen mange tak for så et præcist svar :) Mvh. Frederik

Fra Faxe
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Dette er forskelligt.

Der er nogle der aftaler det sådan, at du får et beløb pr. klik, andre et beløb pr. køb.

Det afhænger af hvilken aftale der er indgået. Smile

Følg med i min Prag blog!

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frede99,

Man skal desværre være 18 år for at få en affiliateaftale med stort set alle selskaber, så du skal nok lige have din mor eller far med på ideen.

Der findes CPC - hvor du får penge for hvert klik du leverer. F.eks. Google AdSense betaler pr. klik.

Så findes der CPA - hvor du får penge for hvert salg du leverer (enten et fast beløb, eller en % del af salget). Det betyder at du intet får, hvis kunden kun kigger og ikke køber.

Der er også CPL, hvor du får betaling for at levere et lead til en kunde, f.eks. skaffe en læser til et nyhedsbrev eller tilbudsliste.

Sidst er der også CPM, hvor du får betaling pr. visning af en annonce. X antal kroner pr. 1.000 visninger.

Mvh.

Michael

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)