Hvis en kunde finder ens hjemmeside via en Adwords annonce, og så senere hen finder tilbage til ens hjemmeside via Organisk søgning og køber (et eksempel er at jeg søger på Vaskemaskine og klikker på en Adwords annonce fra Skousen. I morgen vil jeg så købe, så jeg googler bare Skousen og finder dem via det organiske og går ind og bestiller) - vil Analytics/Adwords tildele salget til det første Adwords Annonce klik, eller vil det blive tildelt til den Organiske søgning ?
I Adwords interfacet tildeles konverteringen og salget til Adwords klikket. I GA er det mere kompliceret hvor du kan arbejde med modeller som henholdsvis prioriterer det første klik (Adwords klikket) eller "Last interaction" som i dit eksempel er den organiske søgning. Du skal finde "Model Comparison Tool" under Attribution / Conversions.
Svaret her har udløst en mere detaljeret problemstilling for mig, som jeg har valgt at starte en ny tråd op for at holde det adskilt.
Men vil meget gerne opfordre til at svare mig på dette, i den nye tråd;
Kan man gøre det samme i Adwords ? Altså indstille så Adwords kigger på "First Interaction" fremfor "Last Interaction" ? Det er vedr. adwords Brand kampagner som stjæler konverteringer fra andre adwords kampagner.