Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejder DU også for meget?

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter til jeg dør!!! Nej helst ikke... særligt ikke nu hvor jeg indenfor én uge har oplevet tegn på en blodprop i benet og får mavesårsmedicin mod Gastritis... jeg SKAL til at slappe lidt af. Løsrive mig fra den bærbare som er indbegrebet af arbejde siden jeg begyndte at designe...

Men, hvad med dig? Kunne egentlig godt tænke mig at høre om jeg er den eneste der arbejde dag, aften, nat.... når jeg sover ;)
Egentlig er mit indtryk at de fleste iværksættere arbejder i døgndrift... men hvad med livet?! Hvornår skal vi dele nærvær med dem vi elsker og koble af... lave noget der IKKE giver mening men føles godt, eks. tage i svømmehallen med børnene eller bage kage ;) 

Jeg har lavet et blogindlæg, men ingen gider at kommentere det, så kom da gerne med din arbejdshistorie hér hvis du vil... eller kommentér evt. på mit blogindlæg (måske er det gemt godt væk, nu jeg ikke er ekspert) Linker lige til min blog hvor det også ligger Big Smile

http://sue.dk/?page_id=423

Fortsat god aften til alle de hårdtarbejdene. 

P.s.

Lige nu (mens jeg skriver) laver jeg skitser til et nyt logo til det nye design - hvad laver du LIGE NU?!

Mvh Sue

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hej Sue,

Det lyder godt nok som om at du skal til at passe lidt bedre på dig selv!

Jeg arbejder en del, fra ved 7-8 tiden om morgenen, til ved 10-tiden hvor jeg bruger en times tid i fitness center. Derefter kører jeg løs igen til ved 18-tiden, hvor fruen kommer hjem. Der tager jeg en pause på 1-2 timer, hvor vi kan snakke om dagen, hygge lidt om aftensmaden etc. Derefter sætter jeg mig med laptop'en igen til jeg går i seng. 

Weekenderne forsøger jeg at begrænse arbejdet, og foretager mig enten noget med fruen, eller med venner og bekendte. Denne weekend kørte jeg med en flok andre bilnørder til en strandby, hvor vi snuppede brunch på en hyggelig cafe. Søndag arbejdede jeg lidt, og tog på shopping med fruen. Så jeg følte mig faktisk rigtig frisk her til morgen, og klar til ugens arbejde.

En af de ting jeg har lært gennem en del år som iværksætter, er, at prioritere min tid. Jeg ville super gerne kører 4-5 projekter samtidigt, men må bare erkende, at det kan jeg ikke. Jeg kan arbejde på et projekt, og så arbejde på at det bliver succesfuldt, istedet for at have 4-5 projekter som går okay. I det lange løb er jeg sikker på, at det kan betale sig at fokusere, istedet for at sprede sig over flere ting. Arbejdet bliver mere effektivt.

Mvh Carsten

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg arbejder selv utroligt meget. Jeg går på HG, har deltidsjob i en utroligt krævende virksomhed, har 2 børn, en på 4 og en på 0, samtidig med min webshop www.eazig.dk, hvor jeg sælger e-cigaretter. Så man kan vist roligt sige at jeg også arbejder en hel del. I hvertfald sidder jeg sjældent stille. Lige nu sidder jeg med min sovende datter og er igang med at forhandle med en kineser :P

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Langt indlæg, men tog mig tiden til at læse og fortrød intet :)
Super at hører fra andre iværksættere! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Ja jeg tror jeg arbejder for meget. For meget weekendarbejde + aften/natarbejde.

Men man kan jo skrue lidt ned. Holde flere pauser og tænke på og foretage sig noget andet. 

Mit liv er jo mit eget ansvar. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

flemming.dk:

Ja jeg tror jeg arbejder for meget. For meget weekendarbejde + aften/natarbejde.

Men man kan jo skrue lidt ned. Holde flere pauser og tænke på og foretage sig noget andet. 

Mit liv er jo mit eget ansvar. 

Netop. Rigtig godt skrevet Flemming!

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kunne måske prøve at læse " succes uden afsavn" af Martin Bjerregaard.. Har ikke selv læst den endnu, men har tænkt mig at købe den :)

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:

Hej Sue,

Det lyder godt nok som om at du skal til at passe lidt bedre på dig selv!

Jeg arbejder en del, fra ved 7-8 tiden om morgenen, til ved 10-tiden hvor jeg bruger en times tid i fitness center. Derefter kører jeg løs igen til ved 18-tiden, hvor fruen kommer hjem. Der tager jeg en pause på 1-2 timer, hvor vi kan snakke om dagen, hygge lidt om aftensmaden etc. Derefter sætter jeg mig med laptop'en igen til jeg går i seng. 

Weekenderne forsøger jeg at begrænse arbejdet, og foretager mig enten noget med fruen, eller med venner og bekendte. Denne weekend kørte jeg med en flok andre bilnørder til en strandby, hvor vi snuppede brunch på en hyggelig cafe. Søndag arbejdede jeg lidt, og tog på shopping med fruen. Så jeg følte mig faktisk rigtig frisk her til morgen, og klar til ugens arbejde.

En af de ting jeg har lært gennem en del år som iværksætter, er, at prioritere min tid. Jeg ville super gerne kører 4-5 projekter samtidigt, men må bare erkende, at det kan jeg ikke. Jeg kan arbejde på et projekt, og så arbejde på at det bliver succesfuldt, istedet for at have 4-5 projekter som går okay. I det lange løb er jeg sikker på, at det kan betale sig at fokusere, istedet for at sprede sig over flere ting. Arbejdet bliver mere effektivt.

Mvh Carsten

Tak for svar - ja, det med at prioritere er jeg nu begyndt på efter at mit helbred skrænter lidt... men det ER svært at slukke pc'en når det man laver er spændende og ikke mindst opslugende. Jeg arbejder jo netop nemt 6-8 timer før jeg overhovedet opdager de timer er væk... og så kan jeg selvfølgelig også slukke maskinen og foretage mig andet, men så snart ungerne sover - så er jeg på igen. :)

Fedt at høre at du dog GØR de ting du vil... det kommer snart hér - lidt efter lidt, men som jeg skriver, så vil jeg ikke opdage at jeg har nedprioriteret det vigtigste i mit liv - børnene, til fordel for arbejdet uanset hvad.

:)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Andersen:
Jeg arbejder selv utroligt meget. Jeg går på HG, har deltidsjob i en utroligt krævende virksomhed, har 2 børn, en på 4 og en på 0, samtidig med min webshop www.eazig.dk, hvor jeg sælger e-cigaretter. Så man kan vist roligt sige at jeg også arbejder en hel del. I hvertfald sidder jeg sjældent stille. Lige nu sidder jeg med min sovende datter og er igang med at forhandle med en kineser :P

Uha... ja det kender jeg kun for godt - har også siddet og ammet og siddet med mobilen og skrevet arbejdsrelaterede email osv... det er jeg IKKE stolt af haha... men igen, det er den nærvær jeg vil forsøge at få ind i mit liv igen - hele tiden sparke mig selv i røven og spørge mig selv, er emailen vigtigere end at nyde eks. dengang, amningen med mit barn, nærheden osv.

Tak for dit svar :)

Mvh Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Projektmageren Fredskov:
Langt indlæg, men tog mig tiden til at læse og fortrød intet :)
Super at hører fra andre iværksættere! 

Tusind tak fordi du gav dig tid... 
:)

Mvh Sue 

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)