Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For gammel til uddannelse og lære/elevplads??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er en mand på snart 32 år, med 2 børn og en dejlig kæreste, som er på barsel i øjeblikket. Jeg er havnet i den ærgelige situation at være blevet arbejdsløs, som så mange andre,

Jeg er udlært møbelsnedker og man kan ikke ligefrem sige at de jobs hænger på træerne. Jeg har også meget andet erfaring, men det er der desværre ikke papir på.

Jeg står nu og overvejer om jeg skal starte op på en ny uddannelse, muligvis inden for IT da jeg er en ret habil IT bruger. Datamatiker, Systemudvikler eller andet.

Tror I overhovedet der er nogen der vil have en elev på 32? er jeg for sent ude?

Det skal lige siges at jeg har brugt og arbejdet med computer, stort set hele mit liv.

På forhånd tak.

Martin

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Martin

jeg syntes det er en fed ide og meget sejt du ville tøre tage chancen! Jeg ved ikke om der er nogle der ville tage en elev på 32 år. Men jeg kan sige dig at hvis du tror på dig og tror på dine evner at du skulle gøre det. Jeg personligt tror jeg ville ansatte elev som er 32 hvis han overbeviser mig at han gerne vil i sin praktik tid. 

Som sagt hvis du gerne vil og tror på det så gør det! for mange mennesker i mit syn tvivler for meget.

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ellers jeg læste der ville kommer til at mangle håndværker indenfor et par år. Jeg tror mange virksomheder gerne vil have en ældre og mere erfarne person i praktik men om de vil ansætte personen efterfølgende. 

Altså de fleste virksomheder eftersøger folk med 10-20 års erfaring men som samtidlig har 50 år at arbejde i.  

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg er selv 34 og begyndt på uddannelse - færdig næste vinter. Jeg har gjort mig mange af de samme tanker og været nervøs for det. Men efter jeg er startet er jeg overhovedet ikke nervøs for det.

Det at du har en lidt højere alder, kan måske endda komme dig til gode, da du er meget mere bevidst om dine evner og kvaliteter - hvilket for mit vedkomme klart kommer til udtryk på karakterbladet (ikke at der bliver lagt vildt meget vægt på det ved ansættelse - men måske det der hjælper dig ind til samtale).

En af de fordomme jeg føler, jeg har mødt, det er, at man er GAMMEL fordi man først tager uddannelse nu, og man jo allerede er på vej ud af arbejdsmarkedet igen. Når jeg så får snakket lidt med folk, og de indser, at man stadigvæk skal være på arbejdsmarkedet 35 år endnu, så kan de godt se at det er en fjollet fordom.

Mvh

Anders Skovsende

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart at du skal gøre en ekstra indsats for at din mester ikke vælger en på 24 som er en del billigere. Da jeg var i gang med uddannelsen som skiltetekniker, gik jeg sammen med en på 36 og hun var den første der fik en læreplads da hun virkelig formåede at vise hvor meget hun brændte for faget og hun havde/har et helt naturligt gå-på mod. Det så mester med det samme!

Hvis du på uddannelsen har mulighed for at komme i praktik ulønnet (på su) bare for en lille periode, er det bestemt at overveje! Det er meget nemmere for mester at sige nej tak til en praktikant i et evt. telefonopkald, end hvis han skal skille sig af med en der har fået benene indenfor i firmaet.

Sørg for at mester vil bruge de ekstra penge på dig, så skal du nok få en læreplads!

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Se din ledighed som en mulighed for at prøve noget nyt, i stedet for en trussel !, og nej bestemt ikke for sent at skifte spor. Jeg var selv 38 år da jeg startede på min uddannelse til datamatiker. Datamatiker er en rigtig god basis hvis du vil arbejde med systemudvikling, programmering og teknologi.

:) Mads

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du finder på at blive elektriker, kan jeg love dig det bliver den rigtige uddannelse. Der er ingen arbejdsløshed, lønnen er rigtig god. Og det bliver en manlevare i fremtiden. (Jeg er selv uddannet elektriker). Og alderen er SLET intet problem. Typisk er mange lærlinge også "oppe" i alderen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg er studerende på Aalborg Universitet og læser Software. Jeg har også et netværk til dataloger samt venner der læser datamatiker, hvis du har yderligere spørgsmål kan du sende mig en besked, så skal jeg prøve at grave lidt svar frem til dig.

Og svaret på dit spørgsmål i denne tråd, 'nej'.

Vh.

Casper Laustsen

Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Ja nu er der jo gået noget tid siden jeg spurgte jer om hjælp.

Jeg kom frem til at jeg tager chancen og kaster mig ud i en ny uddannelse. Jeg skal starte på Data og Kommunikations uddannelsen til maj. Jeg har desværre ikke de færdigheder der skal til for at blive datamatiker endnu, da jeg jo "kun" har møbelsnedker uddannelse, så jeg starter med Data og Kommunikation.

For at fortsætte efter grundforløbet er det næsten et krav at få en elevplads (Studievejlederen sagde at det var som at vinde i Lotto at få en skolepraktikplads). Så nu skal jeg i fuld gang med at søge elevpladser. Håber der er nogen der vil have en "gammel" elev.

Mange tak for jeres besvarelser, de gav mig lige det sidste skub og troen på det.

Fra Århus C.
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin!

Du kunne eventuelt undersøge muligheden for at gå i voksenlære som Kok?

Jeg kender flere, der er startet i lære som kok som 28-29 årige og har fået en elevplads indenfor de sidste par år.

Giv det et skud! 

Mvh. Mathias Friis

Jeg laver tekstarbejde på freelanceniveau med en grundlæggende forståelse for nøgleordanalyse og SEO.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)